Mokymų temos
Privalomos temos:
PT-1. Koučingo pagrindai. Programos struktūra (žinios, įgūdžiai, vertybės). Mokymosi tvarka (paskaitos, koučingo sesijos, supervizijos). Sesijų audio įrašų archyvas. Koučingo specialisto kompetencijų modelis. Koučingas kaip profesija. Koučingas vadovo veikloje. Kliento užklausų tipai (tikslai , santykiai, įpročiai, požiūris). Koučingo panašumas ir skirtumas palyginus su kitomis palaikančiomis profesijomis (psichoterapija, ekspertinis konsultavimas, mokymai, draugiškas pokalbis). Rekomenduojami resursai (knygos, video).
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. Neurologinių lygių modelis. GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. Išmokimo ratas. Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos-I. Koučinge naudojamų technikų ir metodų klasifikacija. Skalės metodas – kaip pamatuoti nepamatuojamus dalykus. Kriterijų metodas. „T“ metodas – kliento dėmesio valdymas. Kaskadų metodas – gilyn link esmės. Balanso ratas – kaip nustatyti prioritetus. Vizualizacijos metodas – vaizduotės privalumai ir grėsmės. Alternatyvų analizės metodas. Plano „B“ technika. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio metodas.
PT-5. Koučinge naudojamos technikos-II. Smegenų šturmo metodas. Sprendimo priėmimo matrica. Skirtingų pozicijų metodas. Asmenybės dalių metodas. Asmenybės daliu dialogas ir integravimas. Perprasminimo (lingvistiniai įsitikinimų keitimo) būdai. Frustracijos metodas. Metaforų ir analogijų panaudojimas. SWOT analizė. Disnėjaus kūrybiškumo strategija. Socialinė panorama ir submodalumų keitimo technikos. Grupinio koučingo metu naudojamos technikos. Mastermind grupių metodas.
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. Neurologinių lygių modelis. GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. Išmokimo ratas. Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos-I. Koučinge naudojamų technikų ir metodų klasifikacija. Skalės metodas – kaip pamatuoti nepamatuojamus dalykus. Kriterijų metodas. „T“ metodas – kliento dėmesio valdymas. Kaskadų metodas – gilyn link esmės. Balanso ratas – kaip nustatyti prioritetus. Vizualizacijos metodas – vaizduotės privalumai ir grėsmės. Alternatyvų analizės metodas. Plano „B“ technika. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio metodas.
PT-5. Koučinge naudojamos technikos-II. Smegenų šturmo metodas. Sprendimo priėmimo matrica. Skirtingų pozicijų metodas. Asmenybės dalių metodas. Asmenybės daliu dialogas ir integravimas. Perprasminimo (lingvistiniai įsitikinimų keitimo) būdai. Frustracijos metodas. Metaforų ir analogijų panaudojimas. SWOT analizė. Disnėjaus kūrybiškumo strategija. Socialinė panorama ir submodalumų keitimo technikos. Grupinio koučingo metu naudojamos technikos. Mastermind grupių metodas.
Pasirenkamos temos (65):
Reda Slavinskaitė
RS-1. Eneagrama ir jos taikymas koučinge. Eneagrama - tai gilias šaknis turinti žmonių pažinimo metodika, atskleidžianti pagrindinius jų elgesio motyvus, mąstymo šablonus, gyvenimiškas strategijas. Jos unikalumas tame, kad yra dinamiška, parodo pokyčius streso ir komforto būsenoje. Trys intelektai (emocinis, mentalinis, fizinis) skirtingai įtakoja mūsų bazinius poreikius ir emocijas, taip suformuodami devynis Eneatipus. Jų išmanymas padeda tiek asmeniniame gyvenime, tiek profesinėje veikloje. RS-2. Metaforinės asociatyvinės kortelės (MAK). Darbas koučinginėmis metaforinėmis kortomis galimas su įvairiais asmenimis ar grupėmis, nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo ar užklausos. Aiškios ir paprastos instrukcijos leidžia greitai įsisavinti šį metodą. Galima rinktis universalias arba specializuotas korteles, pritaikytas darbui su vaikais, poromis, traumomis. Didelė įvairovė leidžia atsirinkti tinkamiausias jūsų darbo specifikai. Itin veiksmingas jų panaudojimas koučingo sesijose ar atskirose technikose. |
RS-3. Autorinė koučingo programa. Yra keletas esminių skirtumų tarp koučingo sesijos, sesijų paketo ir koučingo programos. Autorinė koučingo programa gali supaprastinti klientų paiešką, palengvinti jų pritraukimą bei padidinti jūsų įkainius ir uždarbį. Supratus kokią pagrindinę problemą turi jūsų klientai ir koks jų didžiausias troškimas, galite sudaryti nuoseklų planą, kaip iš dabartinės netenkinančios padėties pereiti į pageidaujamą. Svarbūs visi aspektai: programos tikslai, struktūra, temos ir jų pateikimas.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
Neringa Mikalauskaitė
NMK-1. Septyni vidinių pokyčių trukdžiai. Antrinės naudos, budinčios frazės arba kitaip ribojantys kalbos elementai, asmenybės dalių konfliktai, kitų autoritetingų asmenų įtaiga, patirtos psichotraumos pasekmės, savęs baudimas, kaip ribojantys įsitikinimai ir saviidentifikacija su pasirinktu, sąmoningai arba ne, patinkančiu personažu. Tai pagrindinės priežastys stabdančios ir lėtinančios koučingo procesą ir asmenybės pokyčius. Detalus supažindinimas su kiekviena galima priežastimi atskirai ir praktinis konkrečių technikų taikymas, problemų sprendimams rasti. NMK-2. Koučingo klientai ir asmenybės sutrikimai. Trumpai apie asmenybės sutrikimus. Kas jie - neurotikai, narcizai, sociopatai, psichopatai, žmonės, kurie mato pasaulį kitaip? Kaip atpažinti ir atskirti potencialius klientus nuo lankytojų. Vienas iš būdų atpažinti juos - pirmosios konsultacijos detali apklausos forma ir apklausos formos analizės ypatumai. Bendravimo su jais ypatumai ir pavojai. Toksiškų santykių aukos ir koučingo konsultacijų privalumai su jomis. |
NMK-3. Socialinė panorama. Tai - autorinis Lucas Derks metodas, jo naudojimo koučinge galimybės. Socialinė panorama - tai kiekvieno žmogaus mintyse esanti realybės modelio dalis. Visi asmeniui svarbūs žmonės ir ryšiai su jais yra mentalinės projekcijos užkoduotos psichikos erdvėje. Socialinė panorama - metodas, kurio pagalba randami reikiami sprendimai pokyčiams vykti. Praktinis užsiėmimas vienai konkrečiai užklausai išanalizuoti. Bendras gautų įžvalgų aptarimas.
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoterapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė yra svarbus instrumentas, kurį mes panaudojame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoterapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė yra svarbus instrumentas, kurį mes panaudojame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
Milda Hernandez
MH-1. Mediacinis koučingas – ateities niša koučingo specialistams. Mediacija - taikinamasis tarpininkavimas, kai nešališkas mediatorius padeda taikiai išspręsti ginčą. Mediacijos objektas – krizės šeimoje, darbo ginčai, bet kokie konfliktai, kurie paprastai iki šiol buvo sprendžiami tik teismo keliu. Iš tiesų, tai puiki alternatyva koučingo specialistui renkantis specializacijos kryptį. Aptarsime mediacijos kaip proceso algoritmą ir kritinius taškus. MH-2. Santykiai šeimoje – iššūkiai ir jų sprendimo būdai. Šeima – tai sistema, kuri turi savo struktūrą, hierarchiją ir taisykles. Iššūkiai kyla, kai bandome ieškoti visoms pusėms tinkamų sprendimų. Tai sukuria emocinę įtampą, kuri paveikia ir kitas gyvenimo sritis – darbą, sveikatą ir pan. Kuo ypatingi konfliktai šeimoje? Kokie galimi būdai atkurti harmoniją šeimoje. Metaforinių kortelių panaudojimas sprendžiant santykių poroje problemas. |
MH-3. Moters savirealizacija – naujo gyvenimo kūrimas po skyrybų. Lietuvoje – pusė susituokusių porų išsiskiria. Dažniausiai, po skyrybų, moterys lieka vienos auginti vaikus ir kurti savo gyvenimą iš naujo. Tai skatina susimąstyti apie savivertę ir pasitikėjimą kitais. Į paviršių iškyla daugybė emocinių blokų ir baimių. Kalbėsime apie tai, ko moteris tikisi ir laukia iš koučingo specialisto ir kokiais metodais bei įrankiais galime padėti jai kuriant Naująją savęs versiją.
MH-4. Nesmurtinė (konstruktyvi) komunikacija. Dažniausi klientų klausimai apie tarpasmeninių santykių kūrimą ir konfliktų sprendimą būna šie: „Kaip išsakyti savo poreikius ir jausmus? Kaip išdrįsti pasakyti „NE“? Kaip išgirsti kitą?“. Paskaitoje susipažinsite su psichologo Marshall Rosenberg nesmurtinės komunikacijos metodu ir mokysitės kaip jį pritaikyti sprendžiant asmeninių santykių iššūkius bei dirbant su tokio tipo užklausomis sesijų metu.
MH-5. Savivertė. Savivertė - populiari tema tiek tarp koučingo klientų, tiek ir patiems specialistams (ypatingai kai kalba pasisuka apie savęs reprezentavimą, klientų paiešką, kainos už paslaugas nustatymą ir pan.) Kas yra savivertė? Kokia ji gali būti? Kokios priežastys lemia jos formavimąsi? Kokią įtaką savęs vertinimas daro mūsų pasirinkimams ir kaip dirbti su tokio tipo užklausomis. koučingo sesijos metu?
MH-6. Spiralinė dinamika. Ši teorija paaiškina, kodėl mąstome ir pasaulį suvokiame skirtingai, kodėl nesuprantame vienas kito ir nesusikalbame. Ji paaiškina aštuonis sąmonės lygius (asmenybės tipus), kaip asmenybė vystosi, pereina iš vieno lygio į kitą. Kiekvienas lygis (vertybių ir įsitikinimų rinkinys) formuoja unikalų pasaulio suvokimo ir priėmimo būdą ir tarnauja atspirties tašku perėjimui į sekančią pakopą.
MH-4. Nesmurtinė (konstruktyvi) komunikacija. Dažniausi klientų klausimai apie tarpasmeninių santykių kūrimą ir konfliktų sprendimą būna šie: „Kaip išsakyti savo poreikius ir jausmus? Kaip išdrįsti pasakyti „NE“? Kaip išgirsti kitą?“. Paskaitoje susipažinsite su psichologo Marshall Rosenberg nesmurtinės komunikacijos metodu ir mokysitės kaip jį pritaikyti sprendžiant asmeninių santykių iššūkius bei dirbant su tokio tipo užklausomis sesijų metu.
MH-5. Savivertė. Savivertė - populiari tema tiek tarp koučingo klientų, tiek ir patiems specialistams (ypatingai kai kalba pasisuka apie savęs reprezentavimą, klientų paiešką, kainos už paslaugas nustatymą ir pan.) Kas yra savivertė? Kokia ji gali būti? Kokios priežastys lemia jos formavimąsi? Kokią įtaką savęs vertinimas daro mūsų pasirinkimams ir kaip dirbti su tokio tipo užklausomis. koučingo sesijos metu?
MH-6. Spiralinė dinamika. Ši teorija paaiškina, kodėl mąstome ir pasaulį suvokiame skirtingai, kodėl nesuprantame vienas kito ir nesusikalbame. Ji paaiškina aštuonis sąmonės lygius (asmenybės tipus), kaip asmenybė vystosi, pereina iš vieno lygio į kitą. Kiekvienas lygis (vertybių ir įsitikinimų rinkinys) formuoja unikalų pasaulio suvokimo ir priėmimo būdą ir tarnauja atspirties tašku perėjimui į sekančią pakopą.
Arūnas Bėkšta
AB-1. Meyers – Briggs asmenybių tipai (MBTI). MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) yra vienas populiariausių asmenybės įsivertinimo instrumentų. Keturios asmenybės dimensijos: 1. Energija: iš aplinkos ar iš savo vidaus? 2. Pasaulio suvokimas: jutimais ar intuicija? 3. Sprendimai: protas ar jausmai? 4. Siekiame kontroliuoti, ar prisitaikyti? Pagalba koučui suprasti save, klientą ir jo elgesį. AB-2. Sprendimų priėmimas. Mes nuolat priimame sprendimus, vieni iš jų yra svarbūs, kiti mažiau svarbūs. Kaip atskirti? Sprendimai visada susiję su permainomis ir veiksmo inicijavimu, todėl dažnai vengiama juos priimti, ypač, kai sprendimai svarbūs. Klientai negali pasirinkti iš kelių alternatyvų, atidėlioja sprendimus, įstringa uždarame neproduktyvaus sprendimo rate. Paskaitoje ieškosime būdų ir technikų, kaip padėti apsispręsti ir nuspręsti. |
AB-3. Koučingas organizacijos strategijai kurti. Strategija, strateginis planavimas ir strateginis mąstymas. Sesijų turinio ir proceso aptarimas su klientu. Ko nori klientas: koučingo, konsultavimo ar mokymų? Kokio rezultato tikisi klientas? Sėkmingo rezultato kriterijai. Susitarimas dėl sesijų ir preliminaraus plano. Sesijų planavimas. Ryšys tarp strategijos kūrimo žingsnių ir GROW modelio bei neurologinių lygių. Koučingo technikų panaudojimas. Proceso ir rezultatų įvertinimas.
AB-4. Didvyrio kelionė. Nusprendę įgyvendinti svarbias permainas gyvenime, išsiruošiame į „didvyrio kelionę“. Pagal R.Dilts, kelionėje yra aštuoni etapai, kur didvyris: išgirsta kvietimą; atsiliepia į kvietimą; sutinką globėją; susitinka su demonu; transformuoja save; atlieka užduotį; grįžta namo pasikeitęs. Aptarsime, kaip koučingo specialistas gali padėti didvyriui kiekviename etape, kad jis įgyvendintų permainą ir įvykdytų savo misiją.
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
AB-4. Didvyrio kelionė. Nusprendę įgyvendinti svarbias permainas gyvenime, išsiruošiame į „didvyrio kelionę“. Pagal R.Dilts, kelionėje yra aštuoni etapai, kur didvyris: išgirsta kvietimą; atsiliepia į kvietimą; sutinką globėją; susitinka su demonu; transformuoja save; atlieka užduotį; grįžta namo pasikeitęs. Aptarsime, kaip koučingo specialistas gali padėti didvyriui kiekviename etape, kad jis įgyvendintų permainą ir įvykdytų savo misiją.
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
Sonata Aaltonen
SA-1. Savikoučingas. Savikoučingas kaip savęs transformacijos įrankis. Kegan’o transformacijos stadijos. Savęs, kaip koučerio, modelis. Metodai skirtingiems asmenybės tipams: nerimautojams, “ežiams”, perfekcionistams, “chameleonams”, “vėžliams”. Kaip dirbti su noru kontroliuoti, nerimu, motyvacija, negatyviu vidiniu kritiku. Vidinio koučerio ugdymas. Du keliai į lyderystę (N. Petrie). Savikoučingo įrankiai lavinant lyderystės įgūdžius. SA-2. Emocinis intelektas (EQ). Emociškai intelektualus žmogus geba suprasti savo emocijas, save motyvuoti ir sukurti pozityvius socialinius ryšius. Kokiais gebėjimais pasižymi emociškai intelektualus žmogus? Kaip lavinti EQ? Kaip padėti klientui peržengti jo baimes ir nerimą? Kaip dirbti su klientų emocijomis? Baimės (galios praradimo) ir Įgalinimo ciklai. Pagrindinės klientų baimės koučinge ir kaip su jomis dirbti? |
SA-3. Darnios asmenybės modelis. Darni asmenybė pasižymi 5 bazinėmis kompetencijomis (S. Kessler): jaučia savo ribas, turi adekvačią savivertę, realizuoja save darbinėje veikloje ir/ar sociume, geba kurti socialinius ryšius, pasitiki savimi ir savo patyrimu. Dažnai vaikystėje nepavyksta išsiugdyti šių kompetencijų. Kaip atpažinti kliento asmenybės paternus? Kaip koučingo specialistas gali padėti išsiugdyti reikiamas kompetencijas?
SA-4. Darbas su “šešėliu” koučinge. Šešėlis – tai, ko mes nematome, nenorime priimti, neigiame ar slepiame nuo savęs. Neintegruotas šešėlis veikia mūsų pasąmonėje. Kaip atpažinti savo šešėlį, jį priimti, o gal net ir susidraugauti? Kokios yra darbo su šešėliu technikos? Kokie resursai ir galimybės atsiveria atvėrus šią “pandoros skrynią”. Leiskime sau su smalsumu tai patyrinėti.
SA-5. Apsišaukėlio sindromas. Apsišaukėlio sindromas - tai jausmas, kad nesu vertas savo pasiekimų, esu ne tas, kokiu mane mato kiti žmonės. Šį sindromą lydi nepasitikėjimas, savo pasiekimų, talentų, gebėjimų, patirties nuvertinimas ir baimė būti demaskuotam. Kaip padėti klientui pamatyti realų save ir įgyti daugiau pasitikėjimo siekti savo tikslų.
SA-6. Egzistenciniai klausimai koučinge. Kokia mano gyvenimo prasmė? Kodėl nejaučiu džiaugsmo ir pilnatvės? Kaip dirbti su klientais, kurie ateina su tokiomis užklausomis? Gyvenimo prasmių klasifikacija. Emocinis perdegimas. Kaip padėti klientui suvokti savo ypatumus ir įsitikinimus, kurie didina perdegimo tikrimybę? Kaip padėti klientui grįžti į resursinę būseną?
SA-4. Darbas su “šešėliu” koučinge. Šešėlis – tai, ko mes nematome, nenorime priimti, neigiame ar slepiame nuo savęs. Neintegruotas šešėlis veikia mūsų pasąmonėje. Kaip atpažinti savo šešėlį, jį priimti, o gal net ir susidraugauti? Kokios yra darbo su šešėliu technikos? Kokie resursai ir galimybės atsiveria atvėrus šią “pandoros skrynią”. Leiskime sau su smalsumu tai patyrinėti.
SA-5. Apsišaukėlio sindromas. Apsišaukėlio sindromas - tai jausmas, kad nesu vertas savo pasiekimų, esu ne tas, kokiu mane mato kiti žmonės. Šį sindromą lydi nepasitikėjimas, savo pasiekimų, talentų, gebėjimų, patirties nuvertinimas ir baimė būti demaskuotam. Kaip padėti klientui pamatyti realų save ir įgyti daugiau pasitikėjimo siekti savo tikslų.
SA-6. Egzistenciniai klausimai koučinge. Kokia mano gyvenimo prasmė? Kodėl nejaučiu džiaugsmo ir pilnatvės? Kaip dirbti su klientais, kurie ateina su tokiomis užklausomis? Gyvenimo prasmių klasifikacija. Emocinis perdegimas. Kaip padėti klientui suvokti savo ypatumus ir įsitikinimus, kurie didina perdegimo tikrimybę? Kaip padėti klientui grįžti į resursinę būseną?
Vitalija Budžiūtė
VB-1. Mastermind ir koučingas grupei. Mastermind ir koučingas, tai efektyvios dvi priemonės dirbant žmonių grupėje. Mastermind pagrindinės taisyklės. Grupės moderatoriaus atsakomybės ir iššūkiai. Grupės struktūra, laikotarpio trukmė. Tematikos formavimas. Dalyvių įtraukimas, palaikymas, ryšio kūrimas. Grupės dinamikos stadijos. Grupės moderatoriaus emocinis stabilumas. Klientų paieška, tikslinė auditorija. Pardavimų grandinėlė. Kaip grupėje galima atrasti ilgalaikius klientus? Grupės uždarymas. VB-2. Asmeninių pokyčių valdymas ir koučingas. Priežastys, kodėl nepradedame daryti ko norime. Baimė – tavo stiprybė. Iš kur pasisemti motyvacijos. Vidinė nuostata. Vertybių įtaka pokyčiuose. Pokyčių valdymo stadijos. Didvyrio kelias. 7 žingsniai į lengvesnį sprendimų priėmimą. Kaip koučingas gali lengviau išgyventi pokyčių skausmą? Darbas su pokyčius išgyvenančiu klientu. Klausimai ir metodai, padedantys eiti pokyčiu keliu lengviau. |
VB-3. Tampu koučingo specialistu. 5 žingsniai kuriantys gyvenimą. Ką turi žinoti baigęs studijas koučingo specialistas? Nuo ko pradėti? Būtini etapai naujam koučingo specialistui jo karjeroje. Koučingo specialisto saviugda. Koučingo derinimas su kitomis veiklomis. Skausmingos vietos: koučingo specialisto baimės ir jų įveikimas. Kur rasti palaikymą? Klientų pritraukimo metodai. Asmeninio įvaizdžio kūrimas. Koučingo specialisto autentiškumas.
VB-4. Koučingas kaip verslas. Pamatai sėkmingam koučingo verslui. Verslininko identitetas. Efektyvus savęs pozicionavimas. Vertės išgryninimas, kūrimas ir kainodara. Efektyvi klientų paieška. Koučingo paslaugų paketų nauda, kūrimas. Koučingo sesijų derinimas su kitomis veiklomis. Pardavimai koučingo versle. Būdai padidinti pajamas. Klientų lojalumas ir pastovių pajamų užtikrinimas. Įvaizdžio kūrimas. Atsiliepimai ir rekomendacijos. Socialinių tinklai koučingo versle.
VB-5. Provokatyvus koučingas. Kas yra provokatyvus koučingas? Kuo provokatyvus koučingas skiriasi nuo tradicinio koučingo. Pagrindiniai elementai. Provokatyvaus koučingo naudojimas. Humoras ir provokatyvus koučingas: kaip tai padeda klientui ir koučingo specialistui. Metaforų galia. Kliento provokavimas žodinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis. Kada netinka naudoti provokatyvų koučingą? Sėkmingo provokatyvaus koučingo žingsniai ir technikos. Kliento vidinis progresas.
VB-4. Koučingas kaip verslas. Pamatai sėkmingam koučingo verslui. Verslininko identitetas. Efektyvus savęs pozicionavimas. Vertės išgryninimas, kūrimas ir kainodara. Efektyvi klientų paieška. Koučingo paslaugų paketų nauda, kūrimas. Koučingo sesijų derinimas su kitomis veiklomis. Pardavimai koučingo versle. Būdai padidinti pajamas. Klientų lojalumas ir pastovių pajamų užtikrinimas. Įvaizdžio kūrimas. Atsiliepimai ir rekomendacijos. Socialinių tinklai koučingo versle.
VB-5. Provokatyvus koučingas. Kas yra provokatyvus koučingas? Kuo provokatyvus koučingas skiriasi nuo tradicinio koučingo. Pagrindiniai elementai. Provokatyvaus koučingo naudojimas. Humoras ir provokatyvus koučingas: kaip tai padeda klientui ir koučingo specialistui. Metaforų galia. Kliento provokavimas žodinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis. Kada netinka naudoti provokatyvų koučingą? Sėkmingo provokatyvaus koučingo žingsniai ir technikos. Kliento vidinis progresas.
Birutė Velykienė
BV-1. Koučingas vadovo darbe (metiniai pokalbiai). Metinis pokalbis įmonės strategijos kontekste. Metinis pokalbis vadovo ir darbuotojo požiūriu. Metinis pokalbis vadovui: formalumas ar kontrolės įrankis? Galimas/tikėtinas darbuotojo indėlis į įmonės veiklas bei rezultatus. Koučingo elementai darbuotojo ir vadovo pasiruošime pokalbiui. Pokalbio eiga. Paslėptos kliūtys, trukdančios komunikacijai. Išorinė aplinka ir vidinė būsena. Už ką atsakingas vadovas? Abipusiai naudingas metinio pokalbio rezultatas. BV-2. Schemų terapija ir koučingas. Jeffrey Young psichoterapija ir 18 gyvenimo schemų. Baziniai vaikystės poreikiai ir ankstyvosios jų patenkinimo patirtys. Schemos, kuriose įstringa mintys, emocijos ir kūno pojūčiai. Momentinės emocinės būsenos bei su jomis susiję funkciniai ir disfunkciniai elgesio modeliai. Įrankiai, kurie įgalina keisti praeities įtaką dabarčiai. Sveiko suaugusio ir laimingo vaiko režimai. |
BV-3. Savęs pažinimas koučingo specialisto kelyje. Emocinis intelektas (EQ). „Aš“, kurį matau veidrodyje. Ką žinome apie save ir ką slepiame net ir nuo savęs. Kosmetiniai pataisymai ar transformaciniai pokyčiai mane lydi saviugdos kelyje? Kokiame grįžtamojo ryšio lauke aš gyvenu? Asmeninė vertė. Vidiniai ir išorės ištekliai augimui. Asmeninių pokyčių formulė ir koučingo specialisto įtaka.
BV-4. Koučingas ir šamanizmas. (Kq reikia žinoti koučingo specialistui, kad koučingo technikos nebūtų apgaubtos mistikos šydu?) Šamanizmas šiuolaikinio mokslo akimis. Kas bendro tarp senovės praktikų ir mokslo teorijų. Placebas ir nocebas. Mūsų sąmonės ribos. Koučingo specialistas tarp mistikos ir mokslo teorijų. Kokius atsakymus klientui pateikia sąmonė ir pasąmonė? Kuriais atsakymais klientas patiki?
BV-5. Žmogaus mąstymo šablonai – metaprogramos. Asmeninio pasaulio modelio kūrimas. Kas slepiasi tipologijos dugne? Asmeninių filtrų sistemos, kurių dėka konstruojama individuali realybė. Mentalinės, emocinės ir kitos metaprogramos. Kaip pastebėti/išgirsti metaprogramas koučingo sesijoje. Koučingo sesijos, kai sprendžiami motyvacijos, reakcijos į kritiką, sprendimų priėmimo, vertybių klausimai. Konteksto įtaka metaprogramai. Metaprograminis profilis. Metaprogramos ir eneagrama.
BV-4. Koučingas ir šamanizmas. (Kq reikia žinoti koučingo specialistui, kad koučingo technikos nebūtų apgaubtos mistikos šydu?) Šamanizmas šiuolaikinio mokslo akimis. Kas bendro tarp senovės praktikų ir mokslo teorijų. Placebas ir nocebas. Mūsų sąmonės ribos. Koučingo specialistas tarp mistikos ir mokslo teorijų. Kokius atsakymus klientui pateikia sąmonė ir pasąmonė? Kuriais atsakymais klientas patiki?
BV-5. Žmogaus mąstymo šablonai – metaprogramos. Asmeninio pasaulio modelio kūrimas. Kas slepiasi tipologijos dugne? Asmeninių filtrų sistemos, kurių dėka konstruojama individuali realybė. Mentalinės, emocinės ir kitos metaprogramos. Kaip pastebėti/išgirsti metaprogramas koučingo sesijoje. Koučingo sesijos, kai sprendžiami motyvacijos, reakcijos į kritiką, sprendimų priėmimo, vertybių klausimai. Konteksto įtaka metaprogramai. Metaprograminis profilis. Metaprogramos ir eneagrama.
Jarūnė Grigienė
JG-1. Lingvistika koučinge. Verbalinės komunikacijos svarba ir sudedamosios jos dalys. Ką signalizuoja kliento kalbėjimo stilius ir vartojamos frazės apie jo pasaulėžiūrą, mąstymo būdą, savivertę, gebėjimą siekti tikslų. Žodžio galia – atsakingas vartojamų žodžių pasirinkimo svarba. Pirmas kontaktas su klientu: kaip užmegzti prasmingą kontaktą su klientu per pirmą pokalbį. Moterų ir vyrų kalbėsenos skirtumai ir ypatumai. JG-2. Kūno kalba. Gebėjimo skaityti kūno kalbą svarba ir nauda darbe su žmonėmis. Ką signalizuoja pečių ir rankų padėtys pokalbio metu. Intonacija, tembras, pauzės – kaip šių dalykų suvokimas gali padėti pokalbyje su klientu. Akių padėtys ir jų reikšmės. Ryšio su klientu kūrimas kūno gestų pagalba. Kaip įtakoti kliento nuotaiką savo kūno kalba? |
JG-3. Mentaliniai blokai. Mentaliniai blokai: kaip ir kada jie susiformuoja. Dažniausiai pasitaikantys mentaliniai blokai, kaip juos atpažinti, kokie žodžiai, frazės juos išduoda. Ryšys tarp mūsų minčių, emocijų, veiksmų ir kaip tai lemia mūsų sėkmę ir tikslo siekimą. Kas įtakoja mūsų savivertę. Metodai, kuriuos galima naudoti darbui su mentaliniais blokais.
JG-4. Transformacinis koučingas. Transformacinis koučingas ir jo ypatumai. Transformacinio koučingo nauda klientui. Transformacinio koučingo skirtumai nuo kitų koučingo krypčių. Pokytis ir transformacija – kuo tai skiriasi. Transformacinio koučingo darbo pobūdis ir technikos. Holistinis požiūris į klientą ir jo klausimus. Savybės, kuriomis turėtų pasižymėti transformacinio koučingo specialistas. Su kokiais klientais dirba transformacinio koučingo specialistas.
JG-5. Ribos ir teisingas jų nubrėžimas. Ribų samprata ir rūšys. Sritys, kuriose reikia mokėti pasakyti NE. Požymiai, kad mūsų ribos nepakankamai tvirtos arba pernelyg tvirtos. Kokios yra sveikos ribos? Mitai apie ribas. Kodėl sunku pasakyti NE? Dažniausios reakcijos brėžiant ribas. Ką daryti, esant pasipriešinimui ribų brėžimui? Kaip stiprinti santykius, laikantis ribų? Konstruktyvūs būdai pasakyti NE.
JG-4. Transformacinis koučingas. Transformacinis koučingas ir jo ypatumai. Transformacinio koučingo nauda klientui. Transformacinio koučingo skirtumai nuo kitų koučingo krypčių. Pokytis ir transformacija – kuo tai skiriasi. Transformacinio koučingo darbo pobūdis ir technikos. Holistinis požiūris į klientą ir jo klausimus. Savybės, kuriomis turėtų pasižymėti transformacinio koučingo specialistas. Su kokiais klientais dirba transformacinio koučingo specialistas.
JG-5. Ribos ir teisingas jų nubrėžimas. Ribų samprata ir rūšys. Sritys, kuriose reikia mokėti pasakyti NE. Požymiai, kad mūsų ribos nepakankamai tvirtos arba pernelyg tvirtos. Kokios yra sveikos ribos? Mitai apie ribas. Kodėl sunku pasakyti NE? Dažniausios reakcijos brėžiant ribas. Ką daryti, esant pasipriešinimui ribų brėžimui? Kaip stiprinti santykius, laikantis ribų? Konstruktyvūs būdai pasakyti NE.
Aistė Lehmann
AL-1. Pozityvioji psichologija. Kas yra / nėra pozityvioji psichologija. Skirtumas nuo klasikinės psichologijos. Autentiška laimės samprata, gerovės teorija (M. Seligman), PERMA modelis. Pritaikymas koučinge. Kliento profilio sukūrimas: metodologijos, kaip nustatyti stipriąsias kliento charakterio puses. Prasmė ir savirealizacija, tikslai ir jų pasiekimas. Kaip skatinti kliento pozityvias emocijas, pasitikėjimą savimi, optimizmą, motyvaciją, tikslus ir jų pasiekimą. Koučo rolė. AL-2. Meditacija ir jos apibrėžimai. Kas yra meditacija: meditacijos ištakos, kilmė ir istorija. Trys gunos ir kaip jas panaudoti siekiant subalansuoti savo gyvenimą. Septynios galimos sąmonės būsenos ir priėjimas prie aukštesnių būsenų. Keturios kilnios tiesos. Apie čakras ir jų įtaką. Kodėl turėtume medituoti (privalumai)? Meditacijų įvairovė. Meditacijos taikymas kasdienybėje ir koučinge. |
AL-3. Meditacijų rūšys ir taikymas sesijose. Moksliniu požiūriu visas meditacijos rūšis galima suskirstyti į tris kategorijas. Kokios yra šios kategorijos? Meditacijų rūšys: zazen, vispassano, kundalini, tantra, tongelo, kūno skenavimo ir t.t. Kur, kada, kokia rūšis taikoma. Kuo jos skiriasi. Kokia yra skirtingų meditacijų nauda. Meditacijos aplinka, kas reikalinga meditacijai, kaip pasiruošti vesti meditaciją. Meditacijos sesija.
AL-4. Perfekcionizmas. Kada pasireiškia perfekcionizmas. Kuo skiriasi sveikas ir nesveikas perfekcionizmas? Kaip atsiranda perfekcionizmas ir kas jį sukelia? Asmenybių rūšys, kurioms būdingas perfekcionizmas. Kada reikalinga terapinė pagalba? Perfekcionisto mąstymo modeliai. Perfekcionizmo tipai. Perfekcionizmas įvairiose gyvenimo srityse. Galimos priežastys. Teigiami ir neigiami perfekcionizmo aspektai. Išsivadavimas iš spąstų ir koučerio vaidmuo sesijoje.
AL-5. Blokuojančios mintys ir išankstinės nuostatos. S. Freudo „Ledkalnio metafora“. Darbas su blokuojančiom mintim koučingo metu pagal P. Bock. Kognityviniai iškraipymai. Jausmų įtaka mintims. Blokuojančių mąstymo modelių atpažinimas, pagrindiniai trys žingsniai dirbant su blokuojančiom mintim. Automatinės ir racionalios mintys. Blokuojančių minčių tipai. Išorinis dirgiklis - mintis - jausmas - elgesys - rezultatas. Suaugusio AŠ gyvenimas.
AL-4. Perfekcionizmas. Kada pasireiškia perfekcionizmas. Kuo skiriasi sveikas ir nesveikas perfekcionizmas? Kaip atsiranda perfekcionizmas ir kas jį sukelia? Asmenybių rūšys, kurioms būdingas perfekcionizmas. Kada reikalinga terapinė pagalba? Perfekcionisto mąstymo modeliai. Perfekcionizmo tipai. Perfekcionizmas įvairiose gyvenimo srityse. Galimos priežastys. Teigiami ir neigiami perfekcionizmo aspektai. Išsivadavimas iš spąstų ir koučerio vaidmuo sesijoje.
AL-5. Blokuojančios mintys ir išankstinės nuostatos. S. Freudo „Ledkalnio metafora“. Darbas su blokuojančiom mintim koučingo metu pagal P. Bock. Kognityviniai iškraipymai. Jausmų įtaka mintims. Blokuojančių mąstymo modelių atpažinimas, pagrindiniai trys žingsniai dirbant su blokuojančiom mintim. Automatinės ir racionalios mintys. Blokuojančių minčių tipai. Išorinis dirgiklis - mintis - jausmas - elgesys - rezultatas. Suaugusio AŠ gyvenimas.
Vilma Kaškonaitė - Deksnienė
VKD-1. Emocinis intelektas ir koučingas. Emocijos veikia kiekvieną gyvenimo situaciją. Žmogus, turintis aukštą emocinį intelektą, pasiekia žymiai daugiau įvairiose gyvenimo srityse. Tai padeda jam atskleisti naujas galimybes, ugdyti savo potencialą ir būti savo gyvenimo kūrėju. Kokios yra emocinės kompetencijos ir kaip jas ugdyti? Emocinis intelektas ir koučingas. Kaip emocinis intelektas gali keisti koučingo kokybę? VKD-2. Dėmesingas (giluminis) klausymasis. Būti išklausytam ir suprastam yra tai ko mes tikimės vieni iš kitų. Klausymasis nėra savaime suprantamas dalykas – tai įgūdis, kurį būtina lavinti. Skirtingi klausymosi lygiai. Giluminis klausymasis tai sąmoningas sprendimas išgirsti kitą. Kokios emocinės kompetencijos būtinos giluminiam klausymuisi? Kaip jas lavinti? Fenomenologinis metodas ir jo taikymas koučingo sesijose. Dialogo principai. |
VKD-3. Santykio kūrimas. Santykiai yra neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Tai yra būtinas žmogaus poreikis. Kaip patenkinti šį poreikį, kuriant harmoningus santykius? Nuo ko pradėti? Santykis su savimi ir santykis su aplinka. Pagrindiniai santykio komponentai. Tranzakcinės analizės bendravimo teorija ir trys ego būsenos. Keturios gyvenimo arba “OK” pozicijos. Santykis AŠ-TU. Dialogas. Santykio kūrimas koučinge.
VKD-4. Savižudybių tema koučingo sesijoje. Kaip atpažinti asmenis galvojančius apie savižudybę net jei sesijos metu tiesiogiai apie tai nekalbama? Kvietimai – ženklai, iš ko galima suprasti, kad žmogus gali turėti minčių apie savižudybę. Kaip paklausti ir ką daryti išgirdus atsakymą TAIP? Keturi pagalbos žingsniai (TALK). PAL modelis. Kaip kalbėtis su tais klientais, kurie savo artimoje aplinkoje patyrė savižudybę?
VKD-5. Sąmoningumas koučinge. Pagrindinis koučingo tikslas - auginti tiek kliento, tiek koučo sąmoningumą. Sąmoningumas yra tai, kas gali pakeisti mūsų gyvenimo kokybę iš esmės. Sąmoningumo pasireiškimas skirtinguose sąmonės lygiuose. Sąmoningumas kaip procesas - savistaba, įsisąmoninimas, priėmimas, pokytis. Sąmoningumas kaip būsena. Įsisąmoninimo aktyvavimas kaip sąmoningumo auginimo būdas. Sąmoningumo plėtimo praktikos. Sąmoningumas koučingo procese.
VKD-4. Savižudybių tema koučingo sesijoje. Kaip atpažinti asmenis galvojančius apie savižudybę net jei sesijos metu tiesiogiai apie tai nekalbama? Kvietimai – ženklai, iš ko galima suprasti, kad žmogus gali turėti minčių apie savižudybę. Kaip paklausti ir ką daryti išgirdus atsakymą TAIP? Keturi pagalbos žingsniai (TALK). PAL modelis. Kaip kalbėtis su tais klientais, kurie savo artimoje aplinkoje patyrė savižudybę?
VKD-5. Sąmoningumas koučinge. Pagrindinis koučingo tikslas - auginti tiek kliento, tiek koučo sąmoningumą. Sąmoningumas yra tai, kas gali pakeisti mūsų gyvenimo kokybę iš esmės. Sąmoningumo pasireiškimas skirtinguose sąmonės lygiuose. Sąmoningumas kaip procesas - savistaba, įsisąmoninimas, priėmimas, pokytis. Sąmoningumas kaip būsena. Įsisąmoninimo aktyvavimas kaip sąmoningumo auginimo būdas. Sąmoningumo plėtimo praktikos. Sąmoningumas koučingo procese.
Andrius Simaitis (iki 25.01.31 - renkantis paskaitas tik nuo 19.00)
AS-1. Geštalto taikymas koučingo sesijoje. Geštalto terapijos istorija ir teorinis pagrindimas. Skirtumai palyginus su kitomis terapijos kryptimis. “Čia ir dabar” principas. Kontakto ciklas. Pasipriešinimo pokyčiams tipai ir jų įveikos būdai. Poliariškumai. Kūrybiniai eksperimentai. Neuždarytų geštaltų principas. Lauko teorija. Geštalto terapijos požiūris į organizaciją ir jos dinamiškumą. Socialinės sistemos organizacijose, skirtingi jos lygiai. Save reguliuojančios komandos ir jų formavimosi etapai. AS-2. Karjera ir profesinis konsultavimas. Pagrindinės karjerą ir profesinį konsultavimą apibrėžiančios teorijos. Profesijos pasirinkimo modeliavimas. Savęs pažinimo svarba profesiniame konsultavime. Karjeros tyrinėjimo veiklos ir metodai. Karjeros planavimas, organizavimas ir valdymas. Pagrindiniai karjeros valdymo principai ir koncepcijos. Karjeros valdymo etapai. Darbo rinkos samprata. Individo talentų atpažinimas. Karjeros planavimo ir plėtros modeliai. |
AS-3. Mindfulness: nauda koučui ir klientui. Trumpa mindfulness istorija. Kas yra mindfulness ir kuo skiriasi nuo kitų meditacijos formų. Moksliniai tyrimai ir duomenys apie mindfulness naudą. Mindfulness naudojimo sritys ir programos: kognityvinės terapijos, streso valdymo, pilnaprotaujančios tėvystės, pilnaprotaujančio valgymo. Pagrindiniai mindfulness principai, technikos ir praktikos. 8 savaičių kurso koncentratas per 2 valandas.
AS-4. Sapnai ir metaforos. Sapnų ir metaforų apibrėžimas, istorinis kontekstas. Sapnų analizė: prasmės ir simbolikos tyrinėjimas; skirtingi sapnų tipai ir jų aiškinimo būdai. Metaforų vaidmuo komunikacijoje ir suvokime; įprastų metaforų pavyzdžiai ir jų reikšmės; metaforos kaip priemonė atskleisti įsitikinimus, vertybes ir emocijas. Metaforomis paremtos psichologinių technikų formos. Projekcija kaip savęs pažinimo instrumentas.
AS-5. Nerimas. Nerimo paplitimo priežastys ir aplinkos poveikis. Nerimo sutrikimų tipai, simptomai, priežastys ir rizikos veiksniai. Stresas: apibrėžtis, stresoriai ir jų poveikis žmogaus savijautai. Streso valdymo metodai ir įveikos strategijos. Streso ir nerimo ryšys. Panikos ataka, jos simptomai, įveikos būdai. Panikos ir nerimo ciklas. Nerimo sukeltas ruminavimas (užstrigęs mąstymas), baimės ir fobijos.
AS-4. Sapnai ir metaforos. Sapnų ir metaforų apibrėžimas, istorinis kontekstas. Sapnų analizė: prasmės ir simbolikos tyrinėjimas; skirtingi sapnų tipai ir jų aiškinimo būdai. Metaforų vaidmuo komunikacijoje ir suvokime; įprastų metaforų pavyzdžiai ir jų reikšmės; metaforos kaip priemonė atskleisti įsitikinimus, vertybes ir emocijas. Metaforomis paremtos psichologinių technikų formos. Projekcija kaip savęs pažinimo instrumentas.
AS-5. Nerimas. Nerimo paplitimo priežastys ir aplinkos poveikis. Nerimo sutrikimų tipai, simptomai, priežastys ir rizikos veiksniai. Stresas: apibrėžtis, stresoriai ir jų poveikis žmogaus savijautai. Streso valdymo metodai ir įveikos strategijos. Streso ir nerimo ryšys. Panikos ataka, jos simptomai, įveikos būdai. Panikos ir nerimo ciklas. Nerimo sukeltas ruminavimas (užstrigęs mąstymas), baimės ir fobijos.
Dovilė Gudgalė
DG-1. NLP metodai koučinge. NLP (neuro-lingvistinis programavimas) apibrėžtis, pagrindiniai veikimo principai. Kiekvieno individo skirtingi pasaulio suvokimo filtrai. Inkarų kūrimas skirtingose erdvėse (kinestetinis, garsinis, vaizdinis, uodžiamasis). NLP ir koučingo postulatai, jų integravimas kasdienybėje tikslui pasiekti. Laiko linijos modelis (panaudojimas, galimos variacijos). Pozityvioji motyvacija per lingvistiką. NLP ir manipuliacija. NLP technikų panaudojimas koučingo sesijose. DG-2. Kalbos fokusai. Kalbos magija (fokusai) remiasi NLP principais ir pasaulėžiūra. Įsitikinimų susiformavimas ir atpažinimas per lingvistiką (didesnis dėmesys aptariant šias kategorijas: paviršiniai, giluminiai, palaikantys, ribojantys). 14 kalbos fokusų apibrėžtis ir praktinis pritaikymas, ekologiškumas. Žmogaus požiūrio keitimas kalbos fokusų pagalba. Komunikavimo meistriškumas, žodinė agresija. Realybės žemėlapio praplėtimas. Koučingo sesijų vedimas naudojant kalbos fokusus. |
DG-3. Naujų naudingų įpročių formavimas. Žodžio „įprotis“ apibrėžtis (slopinantys, nenaudingi ir auginantys įpročiai). Autopilotas – mūsų nesąmoningi įpročiai. Sąmoningos sprendimo priėmimo strategijos. Skatinamosios strategijos – gera savikontrolė. Neveiksmingos paskatos priežastys. Motyvacijos ir valios stokos įveika. Naujų įpročių formavimas klientui koučingo sesijoje. Sunkus įpročių pokytis – sistemos, o ne paties įpročio, problema. Norimas kitoks rezultatas tiesiogiai priklauso nuo naujų įpročių.
Ieva Šegždaitė
IS-1. Kūrybinių metodų taikymas koučinge. Įsitraukimas į meno kūrimą gali padėti sumažinti stresą, nerimą, išreikšti užgniaužtas emocijas, padėti patirti vidinį išsilaisvinimą ar atskleisti kas slypi giliai viduje - pasąmonėje. Kokią vertę ir naudą gali atnešti kūrybinių metodų taikymas koučingo sesijose. Kokiais atvejais ir su kokiais klientais dirbant galime taikyti piešimo, tapymo, rašymo, koliažo kūrimo ar įvairias judesio praktikas. Keletą kūrybinių metodų išbandysime praktiškai. IS-2. Veidoskaitos taikymas koučinge. Veidoskaita tai metodas, kuris padeda skaityti žmonių asmenybes. Tai įrankis galintis padėti geriau suprasti save ir kitus, atskleisti talentus, stiprybes, bei pašaukimą realizuojant save. Ką išduoda tokie veido bruožai kaip kaklas, žandikaulis, akys, nosis, lūpos, ausys ir kt. Kaip šie veido bruožai įtakoja žmogaus charakterį ir elgesį. Praktiniai pavyzdžiai į ką atkreipti dėmesį dirbant su klientais turinčiais vieną ar kitą veido parametrą. |
IS-3. Human design (žmogaus dizaino) sistema. Ši sistema parodo mūsų įgimtą potencialą ir unikalumą. Tai tarsi raktas, kuris atrakina žinojimą apie save, savo individualią paskirtį, mąstymo modelius. Pagal Žmogaus Dizaino sistemą kiekvienas iš mūsų priskiriamas vienam iš keturių tipų – Generatoriams, Projektoriams, Manifestoriams arba Reflektoriams. Kiekvienas jų turi skirtingą veikimą ir strategiją, kaip judėti per gyvenimą, kad išpildytų save. Ką turėtų žinoti kiekvienas tipas, kad galėtų labiau priimti ir suprasti SAVE, bei aplinkinius. Kokios pagrindinės galimos klientų sesijų užklausos pagal Žmogaus dizaino tipą.