Mokymų temos
Privalomos temos (4):
PT-1. Koučingo pagrindai. (V.Masalskis) Programos struktūra (žinios, įgūdžiai, vertybės). Mokymosi tvarka (paskaitos, koučingo sesijos, supervizijos). Sesijų audio įrašų archyvas. Koučingo specialisto kompetencijų modelis. Koučingas kaip profesija. Koučingas vadovo veikloje. Kliento užklausų tipai (tikslai , santykiai, įpročiai, požiūris). Koučingo panašumas ir skirtumas palyginus su kitomis palaikančiomis profesijomis (psichoterapija, ekspertinis konsultavimas, mokymai, draugiškas pokalbis). Rekomenduojami resursai (knygos, video).
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. (V.Masalskis, N. Mikalauskaitė, R. Danilevičiūtė, M.Simanavičė) GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. (V.Masalskis, N.Mikalauskaitė) Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos. (V.Masalskis) Mokymosi ratas. Skalės technika. Balanso ratas. Alternatyvų analizės technika. Smegenų šturmas. Kriterijų technika. „T“ technika. Plano „B“ technika. Skirtingų pozicijų technika. Asmenybės dalių technika. Perprasminimo technika. Lingvistiniai įsitikinimų keitimo būdai. Metaforų ir analogijų technika. Paaiškinančios ir terapinės metaforos. SWOT analizė. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio modelis.
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. (V.Masalskis, N. Mikalauskaitė, R. Danilevičiūtė, M.Simanavičė) GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. (V.Masalskis, N.Mikalauskaitė) Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos. (V.Masalskis) Mokymosi ratas. Skalės technika. Balanso ratas. Alternatyvų analizės technika. Smegenų šturmas. Kriterijų technika. „T“ technika. Plano „B“ technika. Skirtingų pozicijų technika. Asmenybės dalių technika. Perprasminimo technika. Lingvistiniai įsitikinimų keitimo būdai. Metaforų ir analogijų technika. Paaiškinančios ir terapinės metaforos. SWOT analizė. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio modelis.
Pasirinktinės temos (88):
Vitoldas Masalskis (LT):
VM5 – Įsitikinimų keitimo technikos. Subjektyvusis realybės suvokimas. Kiek tai, ką mes matome yra tiesa? Suvokimo filtrai ir jų valdymas. Kas yra įsitikinimai (nuomonė, požiūris, principai)? Palaikantys ir ribojantys įsitikinimai. Įsitikinimų formavimosi mechanizmas. Prasmės ir konteksto refreimingas. Kalbos fokusai - lingvistinis įsitikinimų keitimo modelis. Vidiniai prieštaravimai. Subasmenybių modelis ir praktinis jo panaudojimas. VM-6. Tikslai ir jų pasiekimo būdai. Rezultatyvumas ir Efektyvumas. Kompetencijų vystymo modelis. Vykdomos veiklos analizė. Naujų efektyvesnių veiklos modelių paieška. Pareto dėsnis 20/80. Efektyvaus laiko valdymo principai. Kryptingumas vykdomos veiklos ir naudojamų resursų atžvilgiu. Balanso ratas, jo panaudojimo galimybės, principai ir algoritmas. SMARTEF – teisingai formuluojamų tikslų kriterijų sistema. R.Dilts neurologinių lygių modelis – kur gali slypėti sprendimai. . |
VM-7. Metaprogramos. Psichologiniai asmenybės tipai – bandymas suprasti ir prognozuoti žmonių elgesį. Populiariausios tipologijos. Metaprogramos – kaip žmonės priima ir apdoroja informaciją ir kaip tai lemia jų elgesį. Metaprograminiai profiliai ir jų panaudojimas suprantant žmogaus individualumą ir komunikavimo ypatumus. Populiariausios metaprogramos. Motyvacija - nuo ir link. Referencija - vidinė ir išorinė. Vertinimas - globalus ir detalus. Kitos metaprogramos.
VM-8. Santykiai ir konfliktai. Laimė = Sveikata + Pinigai + Santykiai. Santykių kūrimas, puoselėjimas ir nutraukimas. Konfliktų priežastys. Penkios konfliktų sprendimo strategijos. Priešybių integracija. E.Berne transakcinės analizės modelis (tėvas, suaugęs, vaikas). Lygiagrečios, persikertančios ir paslėptos transakcijos. Karpmano trikampis (auka, gelbėtojas, persekiotojas). Santykių modelis Aš – ok, tu – ok. Asociacija ir disociacija. Daugiapozicinis realybės suvokimas.
VM-9. Koučingo paslaugų pardavimas. Koučingas kaip profesija. Koučingo paslaugų paklausa pasaulyje ir Lietuvoje. Koučingo paslaugų pardavimo specifika. Marketingo instrumentai. Ribojantys įsitikinimai ir jų įveikimas. Koučingas gyvai ir online. Kaip ir kur ieškoti klientų. Kaip juos pritraukti ir išlaikyti. Koučingo paslaugų kainodaros strategija. Tapimo profesionaliu koučingo specialistu etapai – Kiekybė, Kryptingumas, Kokybė.
VM-10. Spiralinė dinamika. Dinaminė tipologija paremta vertybių modeliu. Integracinis požiūris į asmenybės teorijų įvairovę. Žmonijos evoliucijos atsikartojimas konkretaus individo raidoje. Kur gali slypėti tarpusavio nesusikalbėjimo ir psichologinių individo sunkumų priežastys. Asmenybės raidos etapai – violetinis, raudonasis, mėlynasis, oranžinis, žaliasis, geltonasis ir kt. Spiralės principas – judėjimas tarp individualių ir savirealizacijos, iš vienos pusės, ir priklausymo sociumui bei prasmingumo, iš kitos pusės, poreikių.
VM-11. Koučingas organizacijoje. Ichak Adizes organizacijos gyvenimo ciklo modelis. Rezultatyvumas ir Efektyvumas Trumpalaikėje ir Ilgalaikėje perspektyvoje. Keturios gerai valdomos organizacijos funkcijos. Kaip lankstumo ir kontrolės sąveika pasireiškia skirtinguose organizacijos gyvenimo ciklo etapuose. Life koučingas ir organizacijų koučingas. Komandinio koučingo ypatumai. Grupinė dinamika ir jos valdymas. Fasilitavimas.
VM-12. Mastermind grupės. Vis labiau populiarėjantis pasaulyje ir Lietuvoje grupinės sąveikos formatas, kur dalyviai padeda vieni kitiems siekti asmeninių ir profesinių tikslų dalindamiesi informacija, idėjomis, patirtimi ir palaikydami vienas kitą. Grupės moderatoriaus vaidmuo ir funkcijos. Koučingo specialistas kaip grupės narys ir kaip grupės moderatorius. MM grupių pritaikymo sritys. MM grupių kūrimas, valdymas ir komerciniai aspektai.
VM-8. Santykiai ir konfliktai. Laimė = Sveikata + Pinigai + Santykiai. Santykių kūrimas, puoselėjimas ir nutraukimas. Konfliktų priežastys. Penkios konfliktų sprendimo strategijos. Priešybių integracija. E.Berne transakcinės analizės modelis (tėvas, suaugęs, vaikas). Lygiagrečios, persikertančios ir paslėptos transakcijos. Karpmano trikampis (auka, gelbėtojas, persekiotojas). Santykių modelis Aš – ok, tu – ok. Asociacija ir disociacija. Daugiapozicinis realybės suvokimas.
VM-9. Koučingo paslaugų pardavimas. Koučingas kaip profesija. Koučingo paslaugų paklausa pasaulyje ir Lietuvoje. Koučingo paslaugų pardavimo specifika. Marketingo instrumentai. Ribojantys įsitikinimai ir jų įveikimas. Koučingas gyvai ir online. Kaip ir kur ieškoti klientų. Kaip juos pritraukti ir išlaikyti. Koučingo paslaugų kainodaros strategija. Tapimo profesionaliu koučingo specialistu etapai – Kiekybė, Kryptingumas, Kokybė.
VM-10. Spiralinė dinamika. Dinaminė tipologija paremta vertybių modeliu. Integracinis požiūris į asmenybės teorijų įvairovę. Žmonijos evoliucijos atsikartojimas konkretaus individo raidoje. Kur gali slypėti tarpusavio nesusikalbėjimo ir psichologinių individo sunkumų priežastys. Asmenybės raidos etapai – violetinis, raudonasis, mėlynasis, oranžinis, žaliasis, geltonasis ir kt. Spiralės principas – judėjimas tarp individualių ir savirealizacijos, iš vienos pusės, ir priklausymo sociumui bei prasmingumo, iš kitos pusės, poreikių.
VM-11. Koučingas organizacijoje. Ichak Adizes organizacijos gyvenimo ciklo modelis. Rezultatyvumas ir Efektyvumas Trumpalaikėje ir Ilgalaikėje perspektyvoje. Keturios gerai valdomos organizacijos funkcijos. Kaip lankstumo ir kontrolės sąveika pasireiškia skirtinguose organizacijos gyvenimo ciklo etapuose. Life koučingas ir organizacijų koučingas. Komandinio koučingo ypatumai. Grupinė dinamika ir jos valdymas. Fasilitavimas.
VM-12. Mastermind grupės. Vis labiau populiarėjantis pasaulyje ir Lietuvoje grupinės sąveikos formatas, kur dalyviai padeda vieni kitiems siekti asmeninių ir profesinių tikslų dalindamiesi informacija, idėjomis, patirtimi ir palaikydami vienas kitą. Grupės moderatoriaus vaidmuo ir funkcijos. Koučingo specialistas kaip grupės narys ir kaip grupės moderatorius. MM grupių pritaikymo sritys. MM grupių kūrimas, valdymas ir komerciniai aspektai.
Reda Slavinskaitė (LT):
RS-1. Eneagrama ir jos taikymas koučinge. Eneagrama - tai gilias šaknis turinti žmonių pažinimo metodika, atskleidžianti pagrindinius jų elgesio motyvus, mąstymo šablonus, gyvenimiškas strategijas. Jos unikalumas tame, kad yra dinamiška, parodo pokyčius streso ir komforto būsenoje. Trys intelektai (emocinis, mentalinis, fizinis) skirtingai įtakoja mūsų bazinius poreikius ir emocijas, taip suformuodami devynis Eneatipus. Jų išmanymas padeda tiek asmeniniame gyvenime, tiek profesinėje veikloje. RS-2. Metaforinės asociatyvinės kortelės (MAK). Darbas koučinginėmis metaforinėmis kortomis galimas su įvairiais asmenimis ar grupėmis, nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo ar užklausos. Aiškios ir paprastos instrukcijos leidžia greitai įsisavinti šį metodą. Galima rinktis universalias arba specializuotas korteles, pritaikytas darbui su vaikais, poromis, traumomis. Didelė įvairovė leidžia atsirinkti tinkamiausias jūsų darbo specifikai. Itin veiksmingas jų panaudojimas koučingo sesijose ar atskirose technikose. |
RS- 3. Archetipai ir jų įtaka žmogaus charakteriui. K.G.Jungo teigimu egzistuoja instinktyvios
energijos, išreikštos atitinkamomis minties formomis, t.y. archetipais. Būtent jie padeda suvokti individualią ir kolektyvinę pasamonę, įtakojančias mūsų pasirinkimus ir gyvenimo būdą. Per archetipus galime lengviau suvokti savo atliekamus vaidmenis, pasikartojančius scenarijus ir atrasti asmeninio tobulėjimo kryptį. Kiekvienas archetipas neša savyje stiprią energiją, kuri gali turėti ir kuriančią, ir destruktyvią jėgą.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Koučingas - iš pomėgio į profesiją. Kaip tapti profesionaliu koučingo specialistu? Kaip pritraukti klientus? Kokios sumos prašyti už savo paslaugas? Ar išvis iš koučingo įmanoma pragyventi? Šie ir kiti klausimai kyla daugeliui norinčių užsiimti koučingu. Visų pirma būtina požiūrio, vertybių ir įsitikinimų analizė. Sekantis etapas skirtas vizijos ir tikslų išgryninimui, nišos bei tikslinės auditorijos nusistatymui. Tuomet atsirenkamos strategijos kaip pasitelkiant savo ekspertiškumą pasiekti ir pritraukti klientus.
RS-6. Autorinė koučingo programa. Yra keletas esminių skirtumų tarp koučingo sesijos, sesijų paketo ir koučingo programos. Autorinė koučingo programa gali supaprastinti klientų paiešką, palengvinti jų pritraukimą bei padidinti jūsų įkainius ir uždarbį. Supratus kokią pagrindinę problemą turi jūsų klientai ir koks jų didžiausias troškimas, galite sudaryti nuoseklų planą, kaip iš dabartinės netenkinančios padėties pereiti į pageidaujamą. Svarbūs visi aspektai: programos tikslai, struktūra, temos ir jų pateikimas.
RS-7. Mokymų programos parengimas ir pateikimas. Gera mokymų programa turi atitinkamą struktūrą, leidžiančią pasiekti kiekvieno klausytojo protą, sužadinti susidomėjimą, atsakyti į rūpimus klausimus. Skirtingi užsakovų ir dalyvių tikslai, mokymų aplinkos ypatumai, gebėjimas perteikti ir priimti žinias, visa tai būtina numatyti ruošiant programą. Lektoriaus unikalumas ir išsiugdytos savybės, padeda suvaldyti grupę, išlaikyti interesą per visą mokymosi procesą ir sudaryti sąlygas susiformuoti naujiems įgūdžiams.
RS-8. Lyderystė koučingo stiliumi. Egzistuoja skirtingi lyderystės stiliai ir kiekvienas gali būti tinkamas tam tikrai komandai, priklausomai nuo darbų pobūdžio bei iššūkių. Koučingą arba Ugdomąjį vadovavimą praktikuojantis vadovas privalo turėti vertybines nuostatas ir kompetencijas skatinančias komandos įsitraukimą, kūrybingumą ir atsakingumą. Platus ugdymo technikų pasirinkimas leidžia darbuotojams lengviau priimti sprendimus, atrasti naujų resursų, suderinti asmeninius ir įmonės interesus.
RS- 9. Svajonių komanda. Metodika paremta tyrimais apie organizacijos mikroklimatą. Egzistuoja penkios pagrindinės komandų disfunkcijos, kurios ne tik neleidžia pasiekti trokštamų rezultatų, bet ir griauna kompanijas iš vidaus vis didinant darbuotojų abejingumą, nepasitikėjimą ir tik asmeninių poreikių tenkinimą. Komandos įgalinimui būtina išmanyti kaip paskatinti kiekvieno jos nario įsitraukimą, savo indėlio suvokimą ir tikėjimą bendra vizija. Efektyvios komandos kriterijai padeda nusistatyti realią padėtį ir keistis norima linkme.
RS-10. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
RS-11. Kompanijos Koučingo Kultūra. Pateikiama išsami informacija apie koučingo taikymą įmonėje, nuo tinkamumo, pasirengimo, prieštaravimų įveikimo iki diegimo, sėkmingo naudojimo ir tęstinumo užtikrinimo. Svarbu žinoti kokie kriterijai gali įtakoti sėkmingą koučingo kultūros diegimą. Būtinas iniciatyvinės grupės sudarymas, dėmesys darbuotojų baimėms, įsitikinimams ir jų transformavimui. Sužinosite, kokiais etapais įsisavinamos žinios, kokias praktines užduotis būtina atlikti ir žinoma kokios numatomos investicijos.
energijos, išreikštos atitinkamomis minties formomis, t.y. archetipais. Būtent jie padeda suvokti individualią ir kolektyvinę pasamonę, įtakojančias mūsų pasirinkimus ir gyvenimo būdą. Per archetipus galime lengviau suvokti savo atliekamus vaidmenis, pasikartojančius scenarijus ir atrasti asmeninio tobulėjimo kryptį. Kiekvienas archetipas neša savyje stiprią energiją, kuri gali turėti ir kuriančią, ir destruktyvią jėgą.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Koučingas - iš pomėgio į profesiją. Kaip tapti profesionaliu koučingo specialistu? Kaip pritraukti klientus? Kokios sumos prašyti už savo paslaugas? Ar išvis iš koučingo įmanoma pragyventi? Šie ir kiti klausimai kyla daugeliui norinčių užsiimti koučingu. Visų pirma būtina požiūrio, vertybių ir įsitikinimų analizė. Sekantis etapas skirtas vizijos ir tikslų išgryninimui, nišos bei tikslinės auditorijos nusistatymui. Tuomet atsirenkamos strategijos kaip pasitelkiant savo ekspertiškumą pasiekti ir pritraukti klientus.
RS-6. Autorinė koučingo programa. Yra keletas esminių skirtumų tarp koučingo sesijos, sesijų paketo ir koučingo programos. Autorinė koučingo programa gali supaprastinti klientų paiešką, palengvinti jų pritraukimą bei padidinti jūsų įkainius ir uždarbį. Supratus kokią pagrindinę problemą turi jūsų klientai ir koks jų didžiausias troškimas, galite sudaryti nuoseklų planą, kaip iš dabartinės netenkinančios padėties pereiti į pageidaujamą. Svarbūs visi aspektai: programos tikslai, struktūra, temos ir jų pateikimas.
RS-7. Mokymų programos parengimas ir pateikimas. Gera mokymų programa turi atitinkamą struktūrą, leidžiančią pasiekti kiekvieno klausytojo protą, sužadinti susidomėjimą, atsakyti į rūpimus klausimus. Skirtingi užsakovų ir dalyvių tikslai, mokymų aplinkos ypatumai, gebėjimas perteikti ir priimti žinias, visa tai būtina numatyti ruošiant programą. Lektoriaus unikalumas ir išsiugdytos savybės, padeda suvaldyti grupę, išlaikyti interesą per visą mokymosi procesą ir sudaryti sąlygas susiformuoti naujiems įgūdžiams.
RS-8. Lyderystė koučingo stiliumi. Egzistuoja skirtingi lyderystės stiliai ir kiekvienas gali būti tinkamas tam tikrai komandai, priklausomai nuo darbų pobūdžio bei iššūkių. Koučingą arba Ugdomąjį vadovavimą praktikuojantis vadovas privalo turėti vertybines nuostatas ir kompetencijas skatinančias komandos įsitraukimą, kūrybingumą ir atsakingumą. Platus ugdymo technikų pasirinkimas leidžia darbuotojams lengviau priimti sprendimus, atrasti naujų resursų, suderinti asmeninius ir įmonės interesus.
RS- 9. Svajonių komanda. Metodika paremta tyrimais apie organizacijos mikroklimatą. Egzistuoja penkios pagrindinės komandų disfunkcijos, kurios ne tik neleidžia pasiekti trokštamų rezultatų, bet ir griauna kompanijas iš vidaus vis didinant darbuotojų abejingumą, nepasitikėjimą ir tik asmeninių poreikių tenkinimą. Komandos įgalinimui būtina išmanyti kaip paskatinti kiekvieno jos nario įsitraukimą, savo indėlio suvokimą ir tikėjimą bendra vizija. Efektyvios komandos kriterijai padeda nusistatyti realią padėtį ir keistis norima linkme.
RS-10. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
RS-11. Kompanijos Koučingo Kultūra. Pateikiama išsami informacija apie koučingo taikymą įmonėje, nuo tinkamumo, pasirengimo, prieštaravimų įveikimo iki diegimo, sėkmingo naudojimo ir tęstinumo užtikrinimo. Svarbu žinoti kokie kriterijai gali įtakoti sėkmingą koučingo kultūros diegimą. Būtinas iniciatyvinės grupės sudarymas, dėmesys darbuotojų baimėms, įsitikinimams ir jų transformavimui. Sužinosite, kokiais etapais įsisavinamos žinios, kokias praktines užduotis būtina atlikti ir žinoma kokios numatomos investicijos.
Ramunė Danilevičiūtė (LT, tik nuo 19.00):
RD-1. Koučingo kultūra organizacijoje. Koučingo kultūros kūrimo procesas pagal P. Hawkins. Organizacijai tinkanti koučingo strategija. Skirtingos tikslinės grupės organizacijoje. Vidinių ir išorinių koučingo specialistų įtraukimas. Pasipriešinimas ir jo įveikimas. Koučingo kultūros palaikymas. Koučingo ryšys su verslu. Nauda organizacijai ir darbuotojui. Koučingo integravimas į personalo valdymo procesus. Kokios investicijos reikalingos. Kaip pamatuoti koučingo efektą. RD-2. Koučingas pokyčių metu. Koučingo ypatumai pokyčių metu. Smegenų reakcija į pokytį. Koučingo specialistas kaip pokyčių agentas. Kaip vadovai gali padėti darbuotojams pokyčių metu - nukreipti ar padėti atrasti naujas galimybes. SCARF modelis. Vertybių perspektyva. IKIGAI modelis – dėl kokios priežasties aš keliuosi kas rytą? Įrankiai padedantys klientui suprasti, kokie yra sekantys žingsniai. |
RD-3. Išorinis koučingo specialistas organizacijoje. Organizacijos poreikių išsiaiškinimas ir komunikavimas. Išorinio koučingo specialisto parinkimas ir susitarimas. Kaip žinoti, ar koučas „tinka“? Trišalis sutikimas (sponsorius, klientas, vadovas, koučingo specialistas). Kontrakto sudarymas, konfidencialumas, komunikacija su suinteresuotomis šalimis. Kaip elgtis, jei keičiasi koučinge dalyvaujančio asmens vadovas ar sponsorius. Proceso įvertinimas. Ar gali išorinį koučingo specialistą pakeisti vidinis?
RD-4. Mindfulness koučinge. Kas yra mindfulness (MNF). Dėmesio valdymas, gebėjimas būti dabartyje, savo minčių bei emocijų įsisąmoninimas. Formalios ir neformalios MNF praktikos. MNF organizacijose. Minfulness nauda koučingo specialistui ir poveikis koučingo proceso kokybei. Koučingo specialisto darbas su savimi ir savo sąmoningumu. SOAL modelis. Kokius įrankius galima naudoti, ruošiantis koučingo sesijai ir pačios sesijos metu.
RD-5. MBTI tipologija. 16 asmenybės tipų, kaip jie bendrauja tarpusavyje. Stipriosios ir tobulintinos tipų pusės, motyvatoriai. Kam kas geriausiai sekasi. MBTI tipologijos taikymas organizacijose darbuotojų ir komandų ugdymo procesuose (komandiniai vaidmenys, komunikacijos ir darbo stiliai, sprendimų priėmimas, streso valdymas). MBTI vertė koučingo specialistui. Tipologijos taikymas koučingo sesijose. Koučingo specialisto ir kliento tipų įtaka koučingo procesui.
RD-4. Mindfulness koučinge. Kas yra mindfulness (MNF). Dėmesio valdymas, gebėjimas būti dabartyje, savo minčių bei emocijų įsisąmoninimas. Formalios ir neformalios MNF praktikos. MNF organizacijose. Minfulness nauda koučingo specialistui ir poveikis koučingo proceso kokybei. Koučingo specialisto darbas su savimi ir savo sąmoningumu. SOAL modelis. Kokius įrankius galima naudoti, ruošiantis koučingo sesijai ir pačios sesijos metu.
RD-5. MBTI tipologija. 16 asmenybės tipų, kaip jie bendrauja tarpusavyje. Stipriosios ir tobulintinos tipų pusės, motyvatoriai. Kam kas geriausiai sekasi. MBTI tipologijos taikymas organizacijose darbuotojų ir komandų ugdymo procesuose (komandiniai vaidmenys, komunikacijos ir darbo stiliai, sprendimų priėmimas, streso valdymas). MBTI vertė koučingo specialistui. Tipologijos taikymas koučingo sesijose. Koučingo specialisto ir kliento tipų įtaka koučingo procesui.
Natalja Mamedova-Ryčkovė (LT):
NM-1. Šiuolaikinė psichoterapija. Psichoterapijos raida nuo Zigmundo Froido iki moderniųjų krypčių. Psichodinaminė, biheivioristinė, humanistinė, egzistencinė, geštalto ir kitos psichoterapijos kryptys. Apžvalga, istorija, požiūris į asmenybę, ypatumai. Psichoterapeuto profesija - mokymosi galimybės ir reikalavimai. Koučingas vs. psichoterapija: panašumai ir skirtumai, galimybės ir apribojimai. Psichoterapijos žinių ir metodų taikymas koučinge. NM-2. Geštalto terapijos metodų taikymas koučinge. Pagrindiniai geštalto terapijos principai ir ypatumai. Susitelkimas į dabarties momentą “čia ir dabar”. Sąmoningumas ir kūrybinis prisitaikymas. Neužbaigtas geštaltas. “Paradoksali” pokyčių teorija. Kontaktas ir kontakto sutrikimai (pasipriešinimo mechanizmai): susiliejimas, introjekcija, projekcija, retrofleksija, defleksija. Geštalto eksperimentai. Geštalto terapijos principų ir metodų taikymas koučinge. |
NM-3. Koučingo galimybės dirbant su poros problemomis. Šeimos krizės, jų tipai bei sprendimo galimybės. Šeimos sistemos funkcionavimas. Prieraišumo teorija ir prieraišumo tipo įtaka poros santykiams (J. Bowlby). Emocijų terapijos metodas (ETM). Geštalto terapijos požiūris į darbą su poromis (B. ir R. Resnick). Darbo su poromis ypatumai. Praktiniai darbo su poromis instrumentai ir pavyzdžiai.
NM-4. Kūrybiniai koučingo metodai. Menų terapija kaip būdas atskleisti neatpažintas galimybes ir surasti naujus problemų sprendimo būdus. Pasąmonė, emocijos ir jų raiška kūryboje. Menų terapijos metodų apžvalga ir integravimo į koučingą privalumai. Dailės terapija: piešinių, koliažo ir nuotraukų naudojimas koučingo sesijoje. Dramos terapijos metodai. Metaforų ir istorijų naudojimas koučinge. Praktiniai pavyzdžiai.
NM-5 Perdegimo sindromas [angl. burn out]. Perdegimo darbe samprata, formavimosi fazes, rizikos faktoriai ir pasekmės. Vidinės ir išorinės perdegimo priežastys. Pagrindiniai perdegimo sindromo požymiai bei psichofiziologiniai, socialiniai‐psichologiniai ir elgesio simptomai. Perdegimo sindromo ryšys su stresu ir depresija: panašumai ir skirtumai. Perdegimo sindromo įveikimo būdai ir priemonės. Koučingo galimybės esant perdegimui.
NM-4. Kūrybiniai koučingo metodai. Menų terapija kaip būdas atskleisti neatpažintas galimybes ir surasti naujus problemų sprendimo būdus. Pasąmonė, emocijos ir jų raiška kūryboje. Menų terapijos metodų apžvalga ir integravimo į koučingą privalumai. Dailės terapija: piešinių, koliažo ir nuotraukų naudojimas koučingo sesijoje. Dramos terapijos metodai. Metaforų ir istorijų naudojimas koučinge. Praktiniai pavyzdžiai.
NM-5 Perdegimo sindromas [angl. burn out]. Perdegimo darbe samprata, formavimosi fazes, rizikos faktoriai ir pasekmės. Vidinės ir išorinės perdegimo priežastys. Pagrindiniai perdegimo sindromo požymiai bei psichofiziologiniai, socialiniai‐psichologiniai ir elgesio simptomai. Perdegimo sindromo ryšys su stresu ir depresija: panašumai ir skirtumai. Perdegimo sindromo įveikimo būdai ir priemonės. Koučingo galimybės esant perdegimui.
Diana Žiurlytė (LT):
DŽ-1. Koučingas vadovo darbe. Koučingas ir vadovavimo stilius. Koučingo nauda vadovams. Vadovų nuostatos, taikančių koučingą savo darbinėje veikloje. Koučingo principai ir jų taikymas vadovų funkcinėje veikloje (planavimas, darbų organizavimas, darbuotojų ugdymas ir metinis veiklos vertinimas, vadovavimas komandai ir komandos formavimas, darbuotojų motyvacija, problemų sprendimas, kontrolė ir kt.). Pagrindinės vadovų daromos klaidos, taikant koučingą. DŽ-2. Metinis darbuotojų veiklos vertinimo pokalbis. Veiklos vertinimo samprata ir prasmė. Pokalbio struktūra (siekiai, situacija, susitarimai, sprendimai). Pokalbių nauda (darbuotojui ir vadovui). Atsakomybės. Organizaciniai pokalbio niuansai. Darbuotojo veiklos vertinimo forma. Tikslų nauda ir šaltiniai. Tikslų charakteristikos. Tikslų formulavimas ir vertinimas. Pagrindinių funkcijų vertinimo kriterijai. Apibendrintas darbuotojo veiklos vertinimas. Ugdymo planas. Karjeros lūkesčiai. Grįžtamasis ryšys. |
DŽ-3. Strateginės sesijos organizacijoje. Strateginės sesijos sąvoka. Strateginės sesijos tikslai. Kada tikslinga rengti strateginę sesiją organizacijoje? Strateginės sesijos nauda organizacijai. Pasiruošimas strateginei sesijai, klausimai užsakovui (sesijos tikslas, rezultatai), žingsniai. Strateginės sesijos pradžia (taisyklės, klausimynas). Strateginės sesijos vedimas (grupės valdymo metodika, informacijos surinkimas, idėjų generavimas, problemų sprendimas). Strateginės sesijos užbaigimas (klausimynas, rezultatų aptarimas).
DŽ-4. Komandinis darbas šiuolaikinėje organizacijoje. Komandinio darbo samprata. Komandinio darbo principai. Komandinio darbo charakteristikos. Teigiami / neigiami komandinio darbo aspektai. Pasipriešinimo darbui komandose priežastys. Veiksmingos komandos formavimo procesas ir komponentai. Vaidmenys komandoje. Komandinio darbo kompetencijų samprata. Veiksmingo neveiksmingo komandinio darbo veiksniai. Neveiksmingo komandinio darbo veiksniai. Komandinio darbo tobulinimo modelis.
DŽ-5. Konfliktai organizacijoje ir jų sprendimo būdai. Organizacinio konflikto samprata. Organizacinių konfliktų lygiai, sąlygos ir priežastys. Konfliktus organizacijoje skatinantys veiksniai. Vadovų ir darbuotojų daromos klaidos, įtakojančios konfliktų atsiradimą organizacijoje. Bruožai, būdingi organizacijoms, sėkmingai valdančioms konfliktus. Konfliktų valdymo procesas. Vadovų daromos klaidos, trukdančios tinkamai spręsti konfliktus. Priemonės, padedančios spręsti konfliktus organizacijoje.
DŽ-4. Komandinis darbas šiuolaikinėje organizacijoje. Komandinio darbo samprata. Komandinio darbo principai. Komandinio darbo charakteristikos. Teigiami / neigiami komandinio darbo aspektai. Pasipriešinimo darbui komandose priežastys. Veiksmingos komandos formavimo procesas ir komponentai. Vaidmenys komandoje. Komandinio darbo kompetencijų samprata. Veiksmingo neveiksmingo komandinio darbo veiksniai. Neveiksmingo komandinio darbo veiksniai. Komandinio darbo tobulinimo modelis.
DŽ-5. Konfliktai organizacijoje ir jų sprendimo būdai. Organizacinio konflikto samprata. Organizacinių konfliktų lygiai, sąlygos ir priežastys. Konfliktus organizacijoje skatinantys veiksniai. Vadovų ir darbuotojų daromos klaidos, įtakojančios konfliktų atsiradimą organizacijoje. Bruožai, būdingi organizacijoms, sėkmingai valdančioms konfliktus. Konfliktų valdymo procesas. Vadovų daromos klaidos, trukdančios tinkamai spręsti konfliktus. Priemonės, padedančios spręsti konfliktus organizacijoje.
Neringa Mikalauskaitė (LT):
NMK-1. Priklausomybės ir darbo su jomis būdai. Trumpai apie priklausomybių rūšis, tokias kaip alkoholizmas, narkomanija, azatriniai žaidimai, intenrentiniai žaidimai. apsipirkinėjimas ir kt. Koučingo sesijos ypatumai dirbant su klientais, turinčiais priklausomybių. Koučingo sesijos su priklausomybę turinčių klientų šeimos nariais. Šeima, kaip sistema ir jos gyvavimo baziniai principai. Ar verta ir ką būtent keisti verta. Praktiniai patarimai kaip organizuoti konsultacijas ir konsultacijų tęstinumo ypatumus. NMK-2. Koučingo klientai ir asmenybės sutirkimai. Trupmai apie asmenybės sutrikimus. Kas jie neurotikai, narcizai, sociopatai, psichopatai, žmonės, kurie mato pasaulį kitaip? Kaip atpažinti ir atskirti potencialius klientus nuo lankytojų. Vienas iš būdų atpažinti juos - pirmosios konsultacijos detali apklausos forma ir apklausos formos analizės ypatumai. Bendravimo su jais ypatumai ir pavojai. Toksiškų santykių aukos ir koučingo konsultacijų privalumai su jomis. |
NMK-3. Socialinė panorama. Tai - autorinis Lucas Derks metodas, jo naudojimo koučinge galimybės. Socialinė panorama - tai kiekvieno žmogaus mintyse esanti realybės modelio dalis. Visi asmeniui svarbūs žmonės ir ryšiai su jais yra mentalinės projekcijos užkoduotos psichikos erdvėje. Socialinė panorama - metodas, kurio pagalba randami reikiami sprendimai pokyčiams vykti. Praktinis užsiėmimas vienai konkrečiai užklausai išanalizuoti. Benrdas gautų įžvalgų aptarimas.
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoperapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė labai svarbus instrumentas, kurio pagalba mes naudojamės ir dirbame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Šeima kaip sistema vaiko akimis. Koučingo klientai – vaikai ir paaugliai. Sesijų struktūros ir laiko ypatumai, instrumentai, kuriuos verta ir galima taikyti sesijų metu. Piešiniai ir metaforos darbe su vaikais ir kaip suprasti, skaityti ir interpretuoti juos. Koučingo sesijos su tėvais apie vaikui kilusias problemas. Šeima - tai sistema, kurioje vaikas pilnavertis ir svarbus jos narys, ar tikrai tėvai taip vertina savo vaiką?
NMK-6. Vaikų (5 - 12 m.) adaptacija šeimoje. Pagrindiniai adaptacijos šeimoje klausimai, kurie kyla vaikams ir kaip juos spęsti. Patikimas ir nepatikimas ryšys su mama ir tėčiu ir jo pasekmės. Rolės šeimos struktūroje, kodėl vaikui taip svarbu žinoti savo vietą, rolę ir statusą savo gimtoje šeimoje. Asmeninės visų šeimos narių ribos, teisės ir pareigos šeimos struktūroje.
NMK-7. Paauglių (12 - 18 m.) socializacijos problemos. Paauglys dažnai jaučiasi svetimu tarp savų ir savu tarp svetimų. Kuo ir kaip koučas gali padėti paaugliui? Kokias žinutes paauglys siunčia tėvams ir aplinkai. Sesijų su paaugliais dažniausios užklausos ir veiksmingi instrumentai atsakymams rasti. Metaforos ir asociacijos kaip iššūkiai, kurie padeda paaugliui suprasti save ir savo aplinką.
NMK-8. Suaugusių vaikų santykiai su savo tėvais. Šiuolaikinis gyvenimo būdas kelia didelius iššūkius visiems jos nariams, tačiau kartų problema išlieka aktuali visada. Kuo būtent koučingo specialistas gali būti naudingas klientams, kurie turi problemų su savo tėvais? Kurias kryptis rinktis ir kur resursų ieškoti, kai sociumo spaudimas stipriai juntamas, o jėgų nėra arba jos labai ribotos.
NMK-9. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
NMK-10. Transakcinės analizės gyvenimo scenarijai koučinge. E. Berne savo Transakcinės analizės teorijoje įvardijo keletą žmogaus gyvenimo scenarijų. Štai sąlyginiai jų pavadinimai - Niekada, Kai tik, Po to, Visada, Beveik (1 ir 2) ir Atviros pabaigos. Kaip atpažinti šiuos scenarijus? Kada, kodėl ir kaip jie susiformuoja? Kaip, ir svarbiausia, kodėl verta padėti klientams iš jų išsivaduoti?
NMK-11. Septyni vidinių pokyčių trukdžiai. Antrinės naudos, budinčios frazės arba kitaip ribojantys kalbos elementai, asmenybės dalių konfliktai, kitų autoritetingų asmenų įtaiga, patirtos psichotraumos pasekmės, savęs baudimas, kaip ribojantys įsitikinimai ir saviidentifikacija su pasirinktu, sąmoningai arba ne, patinkančiu personažu. Tai pagrindinės priežastys stabdančios ir lėtinančios koučingo procesą ir asmenybės pokyčius. Detalus supažindinimas su kiekviena galima priežastimi atskirai ir praktinis konkrečių technikų taikymas, problemų sprendimams rasti.
NMK-12. Pokyčius ribojantys ir palakantys įsitikinimai. Įsitikinimai gali padėti mums arba trukdyti. Kaip atpažinti esamus įsitikinimus, pakeisti juos arba bent sušvelninti jų įtaką kliento nuostatų kontekste. Ekologiškai suderinti naujai suformuluotus įsitikinimus ir nuostatas su norimais asmeniniais pokyčiais ir kliento užklausa. Siūloma informacija susipažindins su bazinėmis įsitikinimų keitimo technikomis, kurias lengvai galima naudoti praktikoje, konsultuojant klientus.
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoperapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė labai svarbus instrumentas, kurio pagalba mes naudojamės ir dirbame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Šeima kaip sistema vaiko akimis. Koučingo klientai – vaikai ir paaugliai. Sesijų struktūros ir laiko ypatumai, instrumentai, kuriuos verta ir galima taikyti sesijų metu. Piešiniai ir metaforos darbe su vaikais ir kaip suprasti, skaityti ir interpretuoti juos. Koučingo sesijos su tėvais apie vaikui kilusias problemas. Šeima - tai sistema, kurioje vaikas pilnavertis ir svarbus jos narys, ar tikrai tėvai taip vertina savo vaiką?
NMK-6. Vaikų (5 - 12 m.) adaptacija šeimoje. Pagrindiniai adaptacijos šeimoje klausimai, kurie kyla vaikams ir kaip juos spęsti. Patikimas ir nepatikimas ryšys su mama ir tėčiu ir jo pasekmės. Rolės šeimos struktūroje, kodėl vaikui taip svarbu žinoti savo vietą, rolę ir statusą savo gimtoje šeimoje. Asmeninės visų šeimos narių ribos, teisės ir pareigos šeimos struktūroje.
NMK-7. Paauglių (12 - 18 m.) socializacijos problemos. Paauglys dažnai jaučiasi svetimu tarp savų ir savu tarp svetimų. Kuo ir kaip koučas gali padėti paaugliui? Kokias žinutes paauglys siunčia tėvams ir aplinkai. Sesijų su paaugliais dažniausios užklausos ir veiksmingi instrumentai atsakymams rasti. Metaforos ir asociacijos kaip iššūkiai, kurie padeda paaugliui suprasti save ir savo aplinką.
NMK-8. Suaugusių vaikų santykiai su savo tėvais. Šiuolaikinis gyvenimo būdas kelia didelius iššūkius visiems jos nariams, tačiau kartų problema išlieka aktuali visada. Kuo būtent koučingo specialistas gali būti naudingas klientams, kurie turi problemų su savo tėvais? Kurias kryptis rinktis ir kur resursų ieškoti, kai sociumo spaudimas stipriai juntamas, o jėgų nėra arba jos labai ribotos.
NMK-9. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
NMK-10. Transakcinės analizės gyvenimo scenarijai koučinge. E. Berne savo Transakcinės analizės teorijoje įvardijo keletą žmogaus gyvenimo scenarijų. Štai sąlyginiai jų pavadinimai - Niekada, Kai tik, Po to, Visada, Beveik (1 ir 2) ir Atviros pabaigos. Kaip atpažinti šiuos scenarijus? Kada, kodėl ir kaip jie susiformuoja? Kaip, ir svarbiausia, kodėl verta padėti klientams iš jų išsivaduoti?
NMK-11. Septyni vidinių pokyčių trukdžiai. Antrinės naudos, budinčios frazės arba kitaip ribojantys kalbos elementai, asmenybės dalių konfliktai, kitų autoritetingų asmenų įtaiga, patirtos psichotraumos pasekmės, savęs baudimas, kaip ribojantys įsitikinimai ir saviidentifikacija su pasirinktu, sąmoningai arba ne, patinkančiu personažu. Tai pagrindinės priežastys stabdančios ir lėtinančios koučingo procesą ir asmenybės pokyčius. Detalus supažindinimas su kiekviena galima priežastimi atskirai ir praktinis konkrečių technikų taikymas, problemų sprendimams rasti.
NMK-12. Pokyčius ribojantys ir palakantys įsitikinimai. Įsitikinimai gali padėti mums arba trukdyti. Kaip atpažinti esamus įsitikinimus, pakeisti juos arba bent sušvelninti jų įtaką kliento nuostatų kontekste. Ekologiškai suderinti naujai suformuluotus įsitikinimus ir nuostatas su norimais asmeniniais pokyčiais ir kliento užklausa. Siūloma informacija susipažindins su bazinėmis įsitikinimų keitimo technikomis, kurias lengvai galima naudoti praktikoje, konsultuojant klientus.
Ugnė Juodytė (LT):
UJ-1. Mindfulness metodų integravimas koučinge. Kas yra mindfulness, formalios bei neformalios praktikos? Ar koučinge galima taikyti mindfulness praktikas? Jei taip – kada integruoti, o kada to daryti nepatartina? Kaip mindfulness gali padėti pačiam specialistui pasiruošti sesijai arba išbūti joje? Įankių, kurie esant poreikiui padės nurimti, apžvalga. Metodai ir būdai, kurie padės sesijose reaguoti ne inertiškai, tapti geresniais realybės stebėtojais. UJ-2. Koučingas, psichologo konsultacija, psichoterapija, psichiatrija. Kada, kas? Ir koučingo specialistas, ir terapeutas, konsultantas, psichiatras susitikimo metu kuria pasitikėjimu grįstą atmosferą, klausosi, klausia, palaiko, neteisia ir pan. Tad praktikoje gali kilti klausimų, kur yra koučingo specialisto darbo ribos, kada reikėtų klientui pasiūlyti kreiptis į kitą specialistą. O kada koučingo metodas būtų efektyvesnis nei kiti darbo su klientu būdai. |
UJ-3. Koučingas online - pagrindiniai principai ir patarimai. Konsultavimas internetu – apie ką reikia pagalvoti? Konfidencialumas, duomenų saugojimas, programos, kuriomis rekomenduojama vesti konsultacijas. Kuo skiriasi online konsultavimo eiga nuo gyvo susitikimo? Ar galima konsultacija nematant kliento? Ribos – konsultuojant internetu. Kaip padėti pasiruošti klientui online konsultacijai? Nestandartinė kliento elgsena konsultacijos metu – atsitiktinumas ar ženklai į kuriuos svarbu atkreipti dėmesį?
UJ-4. Networking‘as – savo profesinių pozicijų rinkoje stiprinimo būdas. Kaip kokybiškai skleisti žinią apie tai, kad esi koučingo specialistas ir kurti verslo santykius su aplinkiniais? Kaip susikurti savo veiklos ambasadorių tinklą, kuris rekomenduotų jūsų paslaugas draugams ir pažįstamiems? Kaip padidinti savo veiklos matomumą? Networking‘as (santykių kūrimo menas) – būdas, padedantis pradedantiems ir jau dirbantiems specialistams pritraukti daugiau klientų.
UJ-5. Prokrastinacija koučinge. Kas yra prokrastinacija? Kaip galime atpažinti, kad klientas ne tik kartais atidėlioja, bet yra atidėliotojas? Ar visose gyvenimo srityse reiškiasi atidėliojimas? Situacinis ir lėtinis atidėliojimas. Atidėliojimų rūšys. Atidėliotojui būdingas elgesys ir įsitikinimai. Neigiamos atidėliojimo pasekmės. Atidėliojimo ciklas. Pagalbos ir darbo su tokiu klientu būdai koučinge.
UJ-6. Perfekcionizmas. Kas tai yra/ nėra. Sritys, kuriose klientai linksta į perfekcionizmą. Tipinės perfekcionistinės mintys ir elgesys. Galimi neigiami perfekcionizmo padariniai. Vistik kodėl žmonės net ir sąmoningai renkasi būti perfekcionistais? Adaptyvus ir neadaptyvus perfekcionizmas. Perfekcionizmo ratas - kodėl sunku ištūkti? Patarimai darbui su aukštą perfekcionizmą turinčiu klientu.
UJ-7. Ruminavimas. Tai - nuolatinis pasikartojantis mąstymas apie problemas ir slogius įvykius, užstrigimas savo paties negatyviose mintyse ir jausmuose. Kada tai yra problema, o kada natūralus procesas? Kaip pastebėti ruminavimą koučingo procese? Kodėl svarbu tai atpažinti ir aptarti su klientu? Ar tai gali būti neefektyvaus koučingo proceso priežastimi? Pagalbos ruminuojantiems klientams būdai: dėmesio treniravimo technikos, įsitikinimų keitimo būda. Atkryčio prevencija.
UJ-8. Schemų terapija. Kas tai? Kokių poreikių užtikrinimas yra svarbus vaikystėje ir kaip pasireiškia jų neatliepimas suaugusiojo gyvenime. Jeffrey Young išskiriamų 18 schemų (įsitikinimai, kuriuos sunku keisti). Kaip atpažinti disfunkcines schemas? Sveiko funkcionavimo režimai. Kaip atpažinti schemas ir režimus koučingo sesijoje? Galimos darbo kryptys, integracija koučingo procese.
UJ-4. Networking‘as – savo profesinių pozicijų rinkoje stiprinimo būdas. Kaip kokybiškai skleisti žinią apie tai, kad esi koučingo specialistas ir kurti verslo santykius su aplinkiniais? Kaip susikurti savo veiklos ambasadorių tinklą, kuris rekomenduotų jūsų paslaugas draugams ir pažįstamiems? Kaip padidinti savo veiklos matomumą? Networking‘as (santykių kūrimo menas) – būdas, padedantis pradedantiems ir jau dirbantiems specialistams pritraukti daugiau klientų.
UJ-5. Prokrastinacija koučinge. Kas yra prokrastinacija? Kaip galime atpažinti, kad klientas ne tik kartais atidėlioja, bet yra atidėliotojas? Ar visose gyvenimo srityse reiškiasi atidėliojimas? Situacinis ir lėtinis atidėliojimas. Atidėliojimų rūšys. Atidėliotojui būdingas elgesys ir įsitikinimai. Neigiamos atidėliojimo pasekmės. Atidėliojimo ciklas. Pagalbos ir darbo su tokiu klientu būdai koučinge.
UJ-6. Perfekcionizmas. Kas tai yra/ nėra. Sritys, kuriose klientai linksta į perfekcionizmą. Tipinės perfekcionistinės mintys ir elgesys. Galimi neigiami perfekcionizmo padariniai. Vistik kodėl žmonės net ir sąmoningai renkasi būti perfekcionistais? Adaptyvus ir neadaptyvus perfekcionizmas. Perfekcionizmo ratas - kodėl sunku ištūkti? Patarimai darbui su aukštą perfekcionizmą turinčiu klientu.
UJ-7. Ruminavimas. Tai - nuolatinis pasikartojantis mąstymas apie problemas ir slogius įvykius, užstrigimas savo paties negatyviose mintyse ir jausmuose. Kada tai yra problema, o kada natūralus procesas? Kaip pastebėti ruminavimą koučingo procese? Kodėl svarbu tai atpažinti ir aptarti su klientu? Ar tai gali būti neefektyvaus koučingo proceso priežastimi? Pagalbos ruminuojantiems klientams būdai: dėmesio treniravimo technikos, įsitikinimų keitimo būda. Atkryčio prevencija.
UJ-8. Schemų terapija. Kas tai? Kokių poreikių užtikrinimas yra svarbus vaikystėje ir kaip pasireiškia jų neatliepimas suaugusiojo gyvenime. Jeffrey Young išskiriamų 18 schemų (įsitikinimai, kuriuos sunku keisti). Kaip atpažinti disfunkcines schemas? Sveiko funkcionavimo režimai. Kaip atpažinti schemas ir režimus koučingo sesijoje? Galimos darbo kryptys, integracija koučingo procese.
Milda Simanavičė (LT)
MS-1. Mediacinis koučingas – ateities niša koučingo specialistams. Mediacija - taikinamasis tarpininkavimas, kai nešališkas mediatorius padeda taikiai išspręsti ginčą. Mediacijos objektas – krizės šeimoje, darbo ginčai, bet kokie konfliktai, kurie paprastai iki šiol buvo sprendžiami tik teismo keliu. Iš tiesų, tai puiki alternatyva koučingo specialistui renkantis specializacijos kryptį. Aptarsime mediacijos kaip proceso algoritmą ir kritinius taškus. MS-2. Santykiai šeimoje – iššūkiai ir jų sprendimo būdai. Šeima – tai sistema, kuri turi savo struktūrą, hierarchiją ir taisykles. Iššūkiai kyla, kai bandome ieškoti visoms pusėms tinkamų sprendimų. Tai sukuria emocinę įtampą, kuri paveikia ir kitas gyvenimo sritis – darbą, sveikatą ir pan. Kuo ypatingi konfliktai šeimoje? Kokie galimi būdai atkurti harmoniją šeimoje. Metaforinių kortelių panaudojimas sprendžiant santykių poroje problemas. |
MS-3. Moters savirealizacija – naujo gyvenimo kūrimas po skyrybų.
Lietuvoje – pusė susituokusių porų išsiskiria. Dažniausiai, po skyrybų, moterys lieka vienos auginti vaikus ir kurti savo gyvenimą iš naujo. Tai skatina susimąstyti apie savivertę ir pasitikėjimą kitais. Į paviršių iškyla daugybė emocinių blokų ir baimių. Kalbėsime apie tai, ko moteris tikisi ir laukia iš koučingo specialisto ir kokiais metodais bei įrankiais galime padėti jai kuriant Naująją savęs versiją.
Lietuvoje – pusė susituokusių porų išsiskiria. Dažniausiai, po skyrybų, moterys lieka vienos auginti vaikus ir kurti savo gyvenimą iš naujo. Tai skatina susimąstyti apie savivertę ir pasitikėjimą kitais. Į paviršių iškyla daugybė emocinių blokų ir baimių. Kalbėsime apie tai, ko moteris tikisi ir laukia iš koučingo specialisto ir kokiais metodais bei įrankiais galime padėti jai kuriant Naująją savęs versiją.
Arūnas Bėkšta (LT)
AB-1. Meyers – Briggs asmenybių tipai (MBTI). MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) yra vienas populiariausių asmenybės įsivertinimo instrumentų. Keturios asmenybės dimensijos: 1. Energija: iš aplinkos ar iš savo vidaus? 2. Pasaulio suvokimas: jutimais ar intuicija? 3. Sprendimai: protas ar jausmai? 4. Siekiame kontroliuoti, ar prisitaikyti? Pagalba koučui suprasti save, klientą ir jo elgesį. AB-2. Adizės lyderių tipai. Ichak Adizes apibūdina asmenybių tipus vadybos kalba. Kiekvienas iš mūsų iš dalies esame Gamintojas, Administratorius, Entrepreneris ir Integratorius. Šių tipų kombinacija yra savotiškas asmens kodas, nusakantis jo būdingą standartinį elgesį valdymo (vadinasi, ir savo gyvenimo valdymo) situacijoje. Skirtinga situacijos raidos būsena reikalauja keisti elgesį koučui ir klientui. |
AB-3. Situacinės lyderystės teorija. Teorija teigia, kad vadovas turi keisti vadovavimo stilių atsižvelgdamas į pavaldinių nepriklausomumo lygį (kiek asmuo turi žinių, gebėjimų ir kokia jo motyvacija bei pasitikėjimas). Skiria keturis lyderystės stilius: nurodymų, ugdomąjį, paramos ir delegavimo. Koučo ir kliento stilius, kaip tai gali atsiliepti koučingui.
AB-4. Laiko valdymas. Kodėl žmogus nedaro to, ko norėtų? Dažniausias atsakymas „neturiu laiko“. Aptarsime požiūrius į laiką ir jo valdymą. Patyrinėsime laiko valdymo dalykus neurologinių lygių požiūriu. Kas iš tiesų yra problema: aplinka, elgesys, žinios ir gebėjimai, įsitikinimai, identitetas ar misija? Kiek įtakos daro asmenybės tipas? Kokius klausimus užduoti klientui?
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
AB-6. Patirtinio mokymosi ratas. David‘o Kolb‘o patirtinio mokymosi teorija. Pažinimo procesą sudaro keturių žingsnių ciklas: konkrečios patirtys, reflektyvus stebėjimas, abstraktus konceptualizavimas ir aktyvus eksperimentavimas. Mokydamasis žmogus dažniausiai nesąmoningai pasirenka tam tikrą santykį su šiais žingsniais. Tai nusako jo mokymosi stilių. Koučo ir kliento mokymosi stilių įtaką koučingui.
AB-7. Koučingas organizacijos strategijai kurti. Strategija, strateginis planavimas ir strateginis mąstymas. Sesijų turinio ir proceso aptarimas su klientu. Ko nori klientas: koučingo, konsultavimo ar mokymų? Kokio rezultato tikisi klientas? Sėkmingo rezultato kriterijai. Susitarimas dėl sesijų ir preliminaraus plano. Sesijų planavimas. Ryšys tarp strategijos kūrimo žingsnių ir GROW modelio bei neurologinių lygių. Koučingo technikų panaudojimas. Proceso ir rezultatų įvertinimas.
AB-4. Laiko valdymas. Kodėl žmogus nedaro to, ko norėtų? Dažniausias atsakymas „neturiu laiko“. Aptarsime požiūrius į laiką ir jo valdymą. Patyrinėsime laiko valdymo dalykus neurologinių lygių požiūriu. Kas iš tiesų yra problema: aplinka, elgesys, žinios ir gebėjimai, įsitikinimai, identitetas ar misija? Kiek įtakos daro asmenybės tipas? Kokius klausimus užduoti klientui?
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
AB-6. Patirtinio mokymosi ratas. David‘o Kolb‘o patirtinio mokymosi teorija. Pažinimo procesą sudaro keturių žingsnių ciklas: konkrečios patirtys, reflektyvus stebėjimas, abstraktus konceptualizavimas ir aktyvus eksperimentavimas. Mokydamasis žmogus dažniausiai nesąmoningai pasirenka tam tikrą santykį su šiais žingsniais. Tai nusako jo mokymosi stilių. Koučo ir kliento mokymosi stilių įtaką koučingui.
AB-7. Koučingas organizacijos strategijai kurti. Strategija, strateginis planavimas ir strateginis mąstymas. Sesijų turinio ir proceso aptarimas su klientu. Ko nori klientas: koučingo, konsultavimo ar mokymų? Kokio rezultato tikisi klientas? Sėkmingo rezultato kriterijai. Susitarimas dėl sesijų ir preliminaraus plano. Sesijų planavimas. Ryšys tarp strategijos kūrimo žingsnių ir GROW modelio bei neurologinių lygių. Koučingo technikų panaudojimas. Proceso ir rezultatų įvertinimas.
Juris Belte (LT).
JB-1. Transakcinė analizė ir jos taikymas koučinge. Ego būsenos ir sąveikos modelis. Konfliktų anatomija. Ego būsenų įtaka produktyviam bendravimui. Asmenybės rigidiškumas – „užstrigimas“ ego būsenose. Kokiais metodais koučas gali identifikuoti šiuos “užstrigimus” ir keisti kliento būseną? Ego būsenų naudojimas sesijoje. Kaip įeiti į norimas būsenas. Kaip vystyti asmenybės lankstumą – lengvą perėjimą į tinkamiausią ego būseną. JB-2.Gyvenimo scenarijų teorijos taikymas koučio praktikoje. Kas yra gyvenimo scenarijus ir kokie yra jų tipai? Kaip gyvenimo scenarijus pasireiškia praktikoje? Kiek koučingo sesijos metu galime įtakoti kliento gyvenimo scenarijų ? Scenariniai paliepimai (draiveriai) ir draudimai (prakeiksmai), jų identifikavimas bei keitimas. Scenariniai procesai. Koučingo specialisto saviidentifikacija – nuosavo scenarijaus nustatymas. |
JB-3. Savivertė ir jos ugdymas. Savivertės normos parametrai – teigiamas ir adekvatus savęs vertinimas, lūkesčių lygis ir stabilumas. Savivertės formavimosi mechanizmai. Deformuotos savivertės išraiškios: priklausomybė nuo kitų žmonių vertinimo ir sėkmės atributų, svyravimas, pervertinimas, nuvertinimas, kompensavimas. Kaip sesijos metu elgiasi įvairių savivertės tipų žmonės. Kaip galima padėti klientui koreguoti savivertę? Kaip koreguoti nuosavą savivertę?
JB-4. Manipuliaciniai santykiai šeimoje. Kas yra psichologinė manipuliacija ir kokiais pavidalais ji pasireiškia šeimyniniuose santykiuose? Manipuliacijų atpažinimas ir neutralizavimas. Manipuliacinių santykių išraiška pagal Karpmano trikampį. Psichologinės priklausomybės faktorius manipuliaciniuose santykiuose. Kaip koučas gali padėti klientui nutraukti manipuliacinius santykius ir keisti juos į sveikus, tarpusavio pagarba grįstus santykius.
JB-5. Manipuliaciniai santykiai organizacijų veikloje. Kas yra psichologinės manipuliacijos ir kaip jos pasireiškia tarnybiniuose santykiuose? Manipuliacijų atpažinimas ir neutralizavimas. Pavaldinių ir vadovų manipuliacijos. Kaip tinkamai įtakoti vadovą? Kaip elgtis, jei kolektyve yra aktyvūs manipuliatorius? Kada manipuliacija gali būti gėris? Koučio vaidmuo identifikuojant manipuliacinius santykius ir juos pervedant į konstruktyvių lygmenį.
JB-6. Pardavimo vadybininkų ugdymas. Efektyvaus pardavimo vadybininko portretas. Kriterijai, pagal kuriuos matuojama pardavimo vadybininko veikla (KKK, evoliucijos indeksas, penetracijos koeficientas). Pardavėjo motyvacija – kaip ją didinti. Pagrindiniai psichologiniai pardavėjų barjerai pasireiškiantys pardavimo vizitų ir derybų metu, jų identifikavimas ir keitimas nuostatų lygmenyje koučingo sesijos metu. SPIN metodas ir jo panaudojimo galimybės.
JB-7. Karjeros koučingas. Gyvenimo tikslai ir jų klasifikavimas. Skirtingiems gyvenimo etapams būdingi tikslai (artha, kama, dharma). IKIGAI koncepcija. Jaunuolio profesinis orientavimas? Karjeros keliai. Ką reikia įvertinti darant karjerą ir keičiant veiklos formą samdoje, atliekant individualią veiklą ir kuriant verslą. Kaip pasiruošti pokyčiams ir juos inicijuoti. Kliūtys pokyčių kelyje. Krizės gyvenimo kelyje ir jų įveikimas.
JB-4. Manipuliaciniai santykiai šeimoje. Kas yra psichologinė manipuliacija ir kokiais pavidalais ji pasireiškia šeimyniniuose santykiuose? Manipuliacijų atpažinimas ir neutralizavimas. Manipuliacinių santykių išraiška pagal Karpmano trikampį. Psichologinės priklausomybės faktorius manipuliaciniuose santykiuose. Kaip koučas gali padėti klientui nutraukti manipuliacinius santykius ir keisti juos į sveikus, tarpusavio pagarba grįstus santykius.
JB-5. Manipuliaciniai santykiai organizacijų veikloje. Kas yra psichologinės manipuliacijos ir kaip jos pasireiškia tarnybiniuose santykiuose? Manipuliacijų atpažinimas ir neutralizavimas. Pavaldinių ir vadovų manipuliacijos. Kaip tinkamai įtakoti vadovą? Kaip elgtis, jei kolektyve yra aktyvūs manipuliatorius? Kada manipuliacija gali būti gėris? Koučio vaidmuo identifikuojant manipuliacinius santykius ir juos pervedant į konstruktyvių lygmenį.
JB-6. Pardavimo vadybininkų ugdymas. Efektyvaus pardavimo vadybininko portretas. Kriterijai, pagal kuriuos matuojama pardavimo vadybininko veikla (KKK, evoliucijos indeksas, penetracijos koeficientas). Pardavėjo motyvacija – kaip ją didinti. Pagrindiniai psichologiniai pardavėjų barjerai pasireiškiantys pardavimo vizitų ir derybų metu, jų identifikavimas ir keitimas nuostatų lygmenyje koučingo sesijos metu. SPIN metodas ir jo panaudojimo galimybės.
JB-7. Karjeros koučingas. Gyvenimo tikslai ir jų klasifikavimas. Skirtingiems gyvenimo etapams būdingi tikslai (artha, kama, dharma). IKIGAI koncepcija. Jaunuolio profesinis orientavimas? Karjeros keliai. Ką reikia įvertinti darant karjerą ir keičiant veiklos formą samdoje, atliekant individualią veiklą ir kuriant verslą. Kaip pasiruošti pokyčiams ir juos inicijuoti. Kliūtys pokyčių kelyje. Krizės gyvenimo kelyje ir jų įveikimas.
Povilas Godliauskas (LT).
PG-1. Koučingo požiūriai, kryptys ir taikymo sritys. Transakcinis ir transformacinis požiūriai. Populiariausių krypčių ir taikymo sričių apžvalga. Elgesio, kognityvinis, į sprendimus orientuotas, į asmenį orientuotas, egzistencinis, geštalto, transakcinės analizės ir psichodinaminis koučingas. Vadovų ir lyderystės, ugdomojo vadovavimo, komandos, karjeros, sveikatos ir gyvenimo koučingas, mentorystė. PG-2. Koučingo psichologijos teorija ir praktika. Koučingas vs. koučingo psichologija: panašumai bei skirtumai. Koučingo psichologų įrankiai: darbas su jausmais ir mintimis, psichologinis testavimas, moksliniai tyrimai. Profesinis koučingo psichologo kelias: studijos, refleksija, prižiūrima praktika, intervizijos, supervizijos. Etinių dilemų aptarimas ir sprendimo būdai (praktinė dalis). |
PG-3. Tvirto santykio kūrimas koučinge. Į klientą orientuoto koučingo principai ir tikslai. Tvirtų santykių su klientais kūrimo svarba. Santykį užtikrinantys veiksniai: apibrėžimai, mechanizmai, priemonės ir poveikis. Santykio nauda klientui, specialistui ir procesui. Mokslinių tyrimų apie santykio poveikį koučingo efektyvumui apžvalga. Sėkmingų (ir nesėkmingų) santykių pavyzdžiai iš asmeninės praktikos.
PG-4. Darbas su gerove koučinge. Pozityviosios psichologijos raida: pirmoji, antroji ir trečioji bangos. Populiariausi gerovės modeliai: hedoniniai (Diener), eudaimoniniai (Ryff) ir daugiadimensiniai (Seligman). Pozityviosios psichologijos koučingo tikslai, principai ir priemonės. Pozityviosios psichologijos intervencijos ir jų taikymas koučinge. Darbo su gerovės klausimais pavyzdžiai iš asmeninės praktikos.
PG-5. Darbas su prasme ir vertybėmis koučinge. Pozityviosios psichologijos pirmosios ir antrosios bangų palyginimas: laimė vs. prasmė. Prasmės rūšys (Steger). Charakterio stiprybės ir dorybės (Seligman, Peterson). Naujausių tyrimų apie prasmę ir vertybes apžvalga. Į prasmę orientuoto koučingo tikslai, principai ir modeliai. Darbo su prasmės klausimais pavyzdžiai iš asmeninės praktikos.
PG-6. Darbas su sąmoningais sapnais koučinge. Sapnų apibrėžimai, bruožai ir sąsajos su kitomis sąmonės būsenomis. Psichodinaminis, egzistencinis ir geštalto požiūris į darbą su sapnais. Sąmoningo sapnavimo technikos, tikslai, mechanizmai, instrukcijos ir moksliniai tyrimai. Sąmoningų sapnų aptarimas ir įprasminimas koučinge. Sąmoningo sapnavimo patirčių aptarimas (praktinė dalis).
PG-4. Darbas su gerove koučinge. Pozityviosios psichologijos raida: pirmoji, antroji ir trečioji bangos. Populiariausi gerovės modeliai: hedoniniai (Diener), eudaimoniniai (Ryff) ir daugiadimensiniai (Seligman). Pozityviosios psichologijos koučingo tikslai, principai ir priemonės. Pozityviosios psichologijos intervencijos ir jų taikymas koučinge. Darbo su gerovės klausimais pavyzdžiai iš asmeninės praktikos.
PG-5. Darbas su prasme ir vertybėmis koučinge. Pozityviosios psichologijos pirmosios ir antrosios bangų palyginimas: laimė vs. prasmė. Prasmės rūšys (Steger). Charakterio stiprybės ir dorybės (Seligman, Peterson). Naujausių tyrimų apie prasmę ir vertybes apžvalga. Į prasmę orientuoto koučingo tikslai, principai ir modeliai. Darbo su prasmės klausimais pavyzdžiai iš asmeninės praktikos.
PG-6. Darbas su sąmoningais sapnais koučinge. Sapnų apibrėžimai, bruožai ir sąsajos su kitomis sąmonės būsenomis. Psichodinaminis, egzistencinis ir geštalto požiūris į darbą su sapnais. Sąmoningo sapnavimo technikos, tikslai, mechanizmai, instrukcijos ir moksliniai tyrimai. Sąmoningų sapnų aptarimas ir įprasminimas koučinge. Sąmoningo sapnavimo patirčių aptarimas (praktinė dalis).
Aleksandra Batuchina (LT).
ARB-1. Kontraktas, partnerystė ir etika koučinge. Kas yra partnerystė koučinge? Kaip teisingai paruošti kontraktą. Kaip paaiškinti klientui kas yra koučingas, kontraktas, kas yra užklausos rezultatų kriterijai. Kliento giluminės užklausos paieška, jos formulavimas ir suvokimas. Kliento “kelionės žemėlapis”: įvadinės susipažinimo sesijos šablonas. Paruošiamoji, pirmoji kontraktinė sesija, tarpinė ir galutinė. Sesijos efektyvumo įvertinimas. Etiniai koučingo aspektai. ARB-2. Aktyvus klausymas. Kaip gerinti savo aktyvaus klausymo įgūdžius, tobulinti klausimo metodus ir būdus, išgirsti kliento gilumines užklausas. Aktyvus ir giluminis klausymas, nedirektyvinio koučingo privalumai ir svarba, pauzės sesijų metu. Neverbalinės komunikacija ir kliento “nuskaitymo” technikos. Aktyvaus klausymo technikos padeda geriau suprasti kliento poreikius, vidinius konfliktus ir mintis; didina pokalbio su klientu efektyvumą. |
ARB-3. Storytelling’as koučinge. Storytelling‘as - pasakojimo meistriškumas. Istorijų poveikis klausytojui. Istorijų “fiziologija”, struktūra ir naudojami šablonai. Istorijos koučingo pokalbyje: tinkamo laiko parinkimas, nedirektyvios ir paveikios istorijos kūrimas, ryšio su klientu per istoriją nustatymas. Vieno kliento istorijos naudojimas kitų klientų sesijose nepažeidžiant etikos. Fenomenologinės istorijos ir koučingas. Istorijos viešuose pristatymuose. Istorijų pasakotojų paslaptys ir sėkmė.
ARB-4. Mokymų planavimas ir pravedimas. Nuotolinių ir gyvų mokymų specifika. Online mokymų ypatumai. Online platformų charakteristikos. Mokymų organizavimas. Besimokančiųjų tikslų nustatymas. Mokymų matricos sudarymas ir eigos planavimas. Efektyvi komunikacija mokymų metu. Savęs pristatymas. Grupės dinamika ir jos valdymas. Suaugusiųjų mokymosi ypatumai. Kolb’o patirtinio mokymosi teorija mokymuose. Mokymosi stiliai. Grįžtamojo ryšio vaidmuo. Iššūkiai mokymų metu.
ARB-4. Mokymų planavimas ir pravedimas. Nuotolinių ir gyvų mokymų specifika. Online mokymų ypatumai. Online platformų charakteristikos. Mokymų organizavimas. Besimokančiųjų tikslų nustatymas. Mokymų matricos sudarymas ir eigos planavimas. Efektyvi komunikacija mokymų metu. Savęs pristatymas. Grupės dinamika ir jos valdymas. Suaugusiųjų mokymosi ypatumai. Kolb’o patirtinio mokymosi teorija mokymuose. Mokymosi stiliai. Grįžtamojo ryšio vaidmuo. Iššūkiai mokymų metu.
Kviestiniai dėstytojai:
Andrius Jarašiūnas (LT)
AJ-1. M.Eriksono metodas ir jo taikymas koučinge. M. Eriksono metodo arba eriksoninės hipnozės apibrėžimas. Pagrindinės nuostatos. Sąvokos: hipnozė, transas, budrumas/sąmoningumas, ideodinamika. Transo stadijos. Eriksoninės ir klasikinės hipnozės panašumai ir skirtumai. Pagrindinės EH technikos: sesijos tikslas, neapibrėžta kalba, ratifikacija, disociacija, realytivizacija, harmonizacija, signalingas, instrukcija savihipnozei. EH sąsajos su koučingu. Transo būsenos kūrimas ir palaikymas koučingo sesijos metu. AJ-2. Metaforos. Kūrimas ir taikymo galimybės koučingeMetaforos sąvoka. Metaforų tipai: palyginamosios (panašu į..), izomorfinės (herojaus kelionė), kompleksinės (gyvenimo metafora, M.Eriksono triguba spiralė, istorijos). Kliento kuriama metafora sau, koučingo specialisto kuriama metafora klientui. Metaforos kūrimo procesas: probleminio lauko apibrėžimas, sprendimo lauko apibrėžimas, metaforinio simbolio parinkimas, metaforos kūrimas. |
AJ-3. Susitelkimas į sprendimus koučinge. Susitelkimo į sprendimus apibrėžimas, prielaidos / principai. Pagrindiniai skirtumai tarp susitelkimo į problemas ir į sprendimus. Susitelkimą įsprendimus apibūdinantis SIMPLE modelis ir jį sudarantys metodai: esama situacija/tobula ateitis/sprendimų užuominos/skalė patvirtinimams ir žingsniams. Praktinis susitlekimo į sprendimus algoritmas.
AJ-4. Aukštesni koučingo specialisto įgudžiai geresniam kliento rezultatui. Aktyvus klausimas – paviršinis ir giluminis klausimas, reziumavimas, prielaidų (kas liko nepasakyta) fiksavimas. Klausimų skatinančių mąstyti formulavimas: uždari/atviri klausimai, kas jeigu tipo klausimai, konkretūs/daugiskaitos/ galimybės/kokybės/ veiksmo/pokyčio sistemoje klausimai. Kas yra grįžtamasis ryšys, rekomendacijos kaip teikti grįžtamąjį ryšį. GR modelis sumuštinis. Komplientai kaip grįžtamojo ryšio forma.
AJ-5. Transformacinis koučingas - darbas su įsitikinimais. Įsitikinimo formavimosi mechanizmas: patirtis/interpretacija/emocija/. Įsitikinimo vieta pagal neurologinius lygmenis. Įsitikinimų skirstymas pagal poveikį klientui Ribojantys ir Palaikantys. Įsitikinimų ketimo metodas refreimingas: prasmės ir konteksto refremingas. Refreimingo technikos: transakcinės (lingvistinės), transformacinės (terapinės). Palaikančių įsitikinimų formulavimas ir užtvirtinimas.
AJ-6. NLP modeliai į tikslus orientuotam koučinge. Tikslo pasiekimo formulavimo modelis – gerai suformuluotas rezultatas (GSR). Idealios ateities paveikslo kūrimas apibūdinant ją per 5 pojūčius (REP sistemų submodalumai). Išsamus galutinio rezultato išgyvenimas (asociacija), galimų trukdžių/silpnų vietų įvertinimas (disociacija). Ilgalaikės naudos įvertinimas DeKarto koordinačių sistemos pagalba. Veiksmų plano modeliai: pažingsninis planavimas, atbulinis planavimas.
AJ-7. Tikslų pasiekimo priemonės: resursai. Pagrindinės, resursus apibrėžiančios, nuostatos. Resursinės ir neresursinės būsenos. Resursinių būsenų fiksavimas (inkaravimas). Vidiniai ir išoriniai resursai. Asmenybės SWOT resursams išgryninti. Pagrindinių resursų laikas, pinigai, patirtis /įgūdžiai/, ekpertiškumas /žinios, kvalifikacija/, ryšiai konvertavimas.
AJ-4. Aukštesni koučingo specialisto įgudžiai geresniam kliento rezultatui. Aktyvus klausimas – paviršinis ir giluminis klausimas, reziumavimas, prielaidų (kas liko nepasakyta) fiksavimas. Klausimų skatinančių mąstyti formulavimas: uždari/atviri klausimai, kas jeigu tipo klausimai, konkretūs/daugiskaitos/ galimybės/kokybės/ veiksmo/pokyčio sistemoje klausimai. Kas yra grįžtamasis ryšys, rekomendacijos kaip teikti grįžtamąjį ryšį. GR modelis sumuštinis. Komplientai kaip grįžtamojo ryšio forma.
AJ-5. Transformacinis koučingas - darbas su įsitikinimais. Įsitikinimo formavimosi mechanizmas: patirtis/interpretacija/emocija/. Įsitikinimo vieta pagal neurologinius lygmenis. Įsitikinimų skirstymas pagal poveikį klientui Ribojantys ir Palaikantys. Įsitikinimų ketimo metodas refreimingas: prasmės ir konteksto refremingas. Refreimingo technikos: transakcinės (lingvistinės), transformacinės (terapinės). Palaikančių įsitikinimų formulavimas ir užtvirtinimas.
AJ-6. NLP modeliai į tikslus orientuotam koučinge. Tikslo pasiekimo formulavimo modelis – gerai suformuluotas rezultatas (GSR). Idealios ateities paveikslo kūrimas apibūdinant ją per 5 pojūčius (REP sistemų submodalumai). Išsamus galutinio rezultato išgyvenimas (asociacija), galimų trukdžių/silpnų vietų įvertinimas (disociacija). Ilgalaikės naudos įvertinimas DeKarto koordinačių sistemos pagalba. Veiksmų plano modeliai: pažingsninis planavimas, atbulinis planavimas.
AJ-7. Tikslų pasiekimo priemonės: resursai. Pagrindinės, resursus apibrėžiančios, nuostatos. Resursinės ir neresursinės būsenos. Resursinių būsenų fiksavimas (inkaravimas). Vidiniai ir išoriniai resursai. Asmenybės SWOT resursams išgryninti. Pagrindinių resursų laikas, pinigai, patirtis /įgūdžiai/, ekpertiškumas /žinios, kvalifikacija/, ryšiai konvertavimas.