Mokymų temos
Privalomos temos:
PT-1. Koučingo pagrindai. Programos struktūra (žinios, įgūdžiai, vertybės). Mokymosi tvarka (paskaitos, koučingo sesijos, supervizijos). Sesijų audio įrašų archyvas. Koučingo specialisto kompetencijų modelis. Koučingas kaip profesija. Koučingas vadovo veikloje. Kliento užklausų tipai (tikslai , santykiai, įpročiai, požiūris). Koučingo panašumas ir skirtumas palyginus su kitomis palaikančiomis profesijomis (psichoterapija, ekspertinis konsultavimas, mokymai, draugiškas pokalbis). Rekomenduojami resursai (knygos, video).
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. Neurologinių lygių modelis. GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. Išmokimo ratas. Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos-I. Koučinge naudojamų technikų ir metodų klasifikacija. Skalės metodas – kaip pamatuoti nepamatuojamus dalykus. Kriterijų metodas. „T“ metodas – kliento dėmesio valdymas. Kaskadų metodas – gilyn link esmės. Balanso ratas – kaip nustatyti prioritetus. Vizualizacijos metodas – vaizduotės privalumai ir grėsmės. Alternatyvų analizės metodas. Plano „B“ technika. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio metodas.
PT-5. Koučinge naudojamos technikos-II. Smegenų šturmo metodas. Sprendimo priėmimo matrica. Skirtingų pozicijų metodas. Asmenybės dalių metodas. Asmenybės daliu dialogas ir integravimas. Perprasminimo (lingvistiniai įsitikinimų keitimo) būdai. Frustracijos metodas. Metaforų ir analogijų panaudojimas. SWOT analizė. Disnėjaus kūrybiškumo strategija. Socialinė panorama ir submodalumų keitimo technikos. Grupinio koučingo metu naudojamos technikos. Mastermind grupių metodas.
PT-2. Koučingo pokalbio struktūra. Neurologinių lygių modelis. GROW modelis. Tikslo išgrynininmas ir kontrakto sudarymas. Sprendžiamo klausimo svarba ir aktualumas. Lūkesčiai sesijai ir specialistui. Tikslo pasiekimo kriterijai. Esamos situacijos įvertinimas. Kas buvo daroma ir pasiteisino / nepasiteisino. Galimybių paieška. Kitų žmonių patirties panaudojimas. Naujų idėjų ir elgesio šablonų paieška. Veiksmų planas. Plano įgyvendinimo kliūtys ir priemonės jų įveikimui.
PT-3. Bendrosios koučingo specialisto kompetencijos. Išmokimo ratas. Deklaruojamos vertybės. Profesinė etika ir standartai. Pasitikėjimo santykio kūrimas. Kontrakto sudarymas. Kliento naudojamų sąvokų išgryninimas ir atvėrimas. Giluminis klausymas. Stiprūs klausimai. Kliento sąmoningumo, atsakomybės ir savarankiško mąstymo skatinimas. Dėmesio fokusas į sprendimus ir veiksmus. Užklausų kitoms sesijoms gryninimas.
PT-4. Koučinge naudojamos technikos-I. Koučinge naudojamų technikų ir metodų klasifikacija. Skalės metodas – kaip pamatuoti nepamatuojamus dalykus. Kriterijų metodas. „T“ metodas – kliento dėmesio valdymas. Kaskadų metodas – gilyn link esmės. Balanso ratas – kaip nustatyti prioritetus. Vizualizacijos metodas – vaizduotės privalumai ir grėsmės. Alternatyvų analizės metodas. Plano „B“ technika. Kitos technikos. Grįžtamojo ryšio sumuštinio metodas.
PT-5. Koučinge naudojamos technikos-II. Smegenų šturmo metodas. Sprendimo priėmimo matrica. Skirtingų pozicijų metodas. Asmenybės dalių metodas. Asmenybės daliu dialogas ir integravimas. Perprasminimo (lingvistiniai įsitikinimų keitimo) būdai. Frustracijos metodas. Metaforų ir analogijų panaudojimas. SWOT analizė. Disnėjaus kūrybiškumo strategija. Socialinė panorama ir submodalumų keitimo technikos. Grupinio koučingo metu naudojamos technikos. Mastermind grupių metodas.
Pasirenkamos temos (70):
Reda Slavinskaitė
RS-1. Eneagrama ir jos taikymas koučinge. Eneagrama - tai gilias šaknis turinti žmonių pažinimo metodika, atskleidžianti pagrindinius jų elgesio motyvus, mąstymo šablonus, gyvenimiškas strategijas. Jos unikalumas tame, kad yra dinamiška, parodo pokyčius streso ir komforto būsenoje. Trys intelektai (emocinis, mentalinis, fizinis) skirtingai įtakoja mūsų bazinius poreikius ir emocijas, taip suformuodami devynis Eneatipus. Jų išmanymas padeda tiek asmeniniame gyvenime, tiek profesinėje veikloje. RS-2. Metaforinės asociatyvinės kortelės (MAK). Darbas koučinginėmis metaforinėmis kortomis galimas su įvairiais asmenimis ar grupėmis, nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo ar užklausos. Aiškios ir paprastos instrukcijos leidžia greitai įsisavinti šį metodą. Galima rinktis universalias arba specializuotas korteles, pritaikytas darbui su vaikais, poromis, traumomis. Didelė įvairovė leidžia atsirinkti tinkamiausias jūsų darbo specifikai. Itin veiksmingas jų panaudojimas koučingo sesijose ar atskirose technikose. |
RS- 3. Archetipai ir jų įtaka žmogaus charakteriui. K.G.Jungo teigimu egzistuoja instinktyvios energijos, išreikštos atitinkamomis minties formomis, t.y. archetipais. Būtent jie padeda suvokti individualią ir kolektyvinę pasamonę, įtakojančias mūsų pasirinkimus ir gyvenimo būdą. Per archetipus galime lengviau suvokti savo atliekamus vaidmenis, pasikartojančius scenarijus ir atrasti asmeninio tobulėjimo kryptį. Kiekvienas archetipas neša savyje stiprią energiją, kuri gali turėti ir kuriančią, ir destruktyvią jėgą.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
RS-6. Autorinė koučingo programa. Yra keletas esminių skirtumų tarp koučingo sesijos, sesijų paketo ir koučingo programos. Autorinė koučingo programa gali supaprastinti klientų paiešką, palengvinti jų pritraukimą bei padidinti jūsų įkainius ir uždarbį. Supratus kokią pagrindinę problemą turi jūsų klientai ir koks jų didžiausias troškimas, galite sudaryti nuoseklų planą, kaip iš dabartinės netenkinančios padėties pereiti į pageidaujamą. Svarbūs visi aspektai: programos tikslai, struktūra, temos ir jų pateikimas.
RS-7. Svajonių komanda. Metodika paremta tyrimais apie organizacijos mikroklimatą. Egzistuoja penkios pagrindinės komandų disfunkcijos, kurios ne tik neleidžia pasiekti trokštamų rezultatų, bet ir griauna kompanijas iš vidaus vis didinant darbuotojų abejingumą, nepasitikėjimą ir tik asmeninių poreikių tenkinimą. Komandos įgalinimui būtina išmanyti kaip paskatinti kiekvieno jos nario įsitraukimą, savo indėlio suvokimą ir tikėjimą bendra vizija. Efektyvios komandos kriterijai padeda nusistatyti realią padėtį ir keistis norima linkme.
RS-4. Transformacijos pasitelkiant transą ir simbolius. Norimos žmogaus transformacijos galimos tik pasiekus tam tikrą proto ramybės būseną, „atjungus“ išorinius trikdžius ir užmezgus vidinį dialogą. Transas ir hipnozė leidžia greitai ir lengvai tai padaryti. Tam naudojama transinė kalba, simboliai ir laikomasi hipnozės etapų. Transo metu nutyla mūsų vidinis kritikas ir atveriamas kelias į pasąmonę, kur tam tikrų simbolių ir scenarijų pagalba galima atrasti pageidaujamus atsakymus ir resursus.
RS-5. Konsteliacijų taikymas koučinge. Konsteliacijų metodas paremtas žinojimu, kad mes esame tam tikros sistemos dalis, ir bet koks mūsų ar kitų sistemos narių pokytis turi įtakos mūsų reakcijoms bei pasirinkimams. Koučinge dažnai taikomas šeimos išdėstymas ir socialinė panorama. Atlikimo principas, tai tam tikros kliento situacijos ar susiklosčiusių aplinkybių atvaizdavimas erdvėje, padedantis geriau suprasti visų dalyvių sąveikavimą, atrasti problemų priežastis ir priimti ekologiškus sprendimus.
RS-6. Autorinė koučingo programa. Yra keletas esminių skirtumų tarp koučingo sesijos, sesijų paketo ir koučingo programos. Autorinė koučingo programa gali supaprastinti klientų paiešką, palengvinti jų pritraukimą bei padidinti jūsų įkainius ir uždarbį. Supratus kokią pagrindinę problemą turi jūsų klientai ir koks jų didžiausias troškimas, galite sudaryti nuoseklų planą, kaip iš dabartinės netenkinančios padėties pereiti į pageidaujamą. Svarbūs visi aspektai: programos tikslai, struktūra, temos ir jų pateikimas.
RS-7. Svajonių komanda. Metodika paremta tyrimais apie organizacijos mikroklimatą. Egzistuoja penkios pagrindinės komandų disfunkcijos, kurios ne tik neleidžia pasiekti trokštamų rezultatų, bet ir griauna kompanijas iš vidaus vis didinant darbuotojų abejingumą, nepasitikėjimą ir tik asmeninių poreikių tenkinimą. Komandos įgalinimui būtina išmanyti kaip paskatinti kiekvieno jos nario įsitraukimą, savo indėlio suvokimą ir tikėjimą bendra vizija. Efektyvios komandos kriterijai padeda nusistatyti realią padėtį ir keistis norima linkme.
Ramunė Danilevičiūtė
RD-1. Kognityvinė elgesio terapija (KET) ir jos taikymas koučinge. KET teoriniai pagrindai. Moksliškai pagrįstas tikslingas minčių ir elgesio keitimo metodas. Svarbiausios KET technikos ir intervencijos bei jų praktinės galimybės. Kognityvinis modelis. Kliento dalyvavimas procese, kliento edukacija. Emocijų, automatinių minčių, įsitikinimų atpažinimas. Vaizdiniai. KET skirtumai nuo kitų psichoterapinių metodų. KET taikymas koučingo procese. RD-2. Darbas su automatinėmis mintimis, remiantis KET. Automatinių minčių (AM) savybės, jų išaiškinimas ir atskyrimas nuo interpretacijų. AM įvertinimas ir keitimas. AM atpažinimo įgūdžio ugdymas. Naudingos AT. Įsitikinimų ir automatinių minčių hierarchija. Tarpiniai ir kertiniai įsitikinimai. Naujo įsitikinimo formulavimas, senojo keitimas. Sokrato klausimų, elgesio eksperimentų, pozityvių teiginių, veiklos planavimo ir stebėjimo taikymas įsitikinimų keitimui. Taikymas koučingo procese. |
RD-3. Schemų terapija ir koučingas. Schemų formavimosi priežastys (temperamentas, aplinka, šeima). Pagrindiniai nepatenkinti vaikystės emociniai poreikiai. Schemų klasifikavimas. Tvarkymosi su schemomis režimai. Schemų funkcionavimo režimai: vaikiškieji, tėviškieji, sveikieji. Schemų terapijos intervencijos. Gyvenimo algoritmų prigimties, mechanizmo įsisąmoninimas ir ankstyvųjų patirčių keitimas. Saviugdos filosofija, naudojant schemų terapijos žinias.
RD-4. Grupinis koučingas ir jo taikymas. Grupinio koučingo apibrėžimas, skirtumai nuo kitų grupinių procesų. Koučingo specialisto rolė, pozicija, kompetencijos ir atsakomybė grupiniame koučinge. Grupinio koučingo metodai: koučingo ratas, ,,action learning“, kitų modelių elementų naudojimas. Grupinės dinamikos procesai. Kaip atpažinti šališkumus ir jų išvengti. „Sunkūs“ dalyviai grupiniame koučinge. Grupiniame koučinge naudojami modeliai. Kada tinka grupinis koučingas.
RD-5. MBTI tipologija. 16 asmenybės tipų. Stipriosios ir tobulintinos tipų pusės, motyvatoriai. Skirtingų tipų komunikacijos, darbo stiliai, streso valdymas, sprendimų priėmimas. Tipo vystymosi stadijos. MBTI vertė koučingo specialistui. Koučingo specialisto ir kliento tipų įtaka koučingo procesui. Tipologijos taikymas individualaus, grupinio ir komandinio koučingo sesijose. Grupės ar komandos MBTI analizė. Įtampos laukai grupėje. Galimos intervencijos.
RD-6. Mindfulness koučinge. Kas yra mindfulness (MNF). Dėmesio valdymas, gebėjimas būti dabartyje, savo minčių bei emocijų įsisąmoninimas. Formalios ir neformalios MNF praktikos. MNF organizacijose. Minfulness nauda koučingo specialistui ir poveikis koučingo proceso kokybei. Koučingo specialisto darbas su savimi ir savo sąmoningumu. SOAL modelis. Kokius įrankius galima naudoti, ruošiantis koučingo sesijai ir pačios sesijos metu.
RD-7. Koučingas pokyčių metu. Koučingo ypatumai pokyčių metu. Smegenų reakcija į pokytį. Koučingo specialistas kaip pokyčių agentas. Kaip vadovai gali padėti darbuotojams pokyčių metu - nukreipti ar padėti atrasti naujas galimybes. SCARF modelis. Vertybių perspektyva. IKIGAI modelis – dėl kokios priežasties aš keliuosi kas rytą? Įrankiai padedantys klientui suprasti, kokie yra sekantys žingsniai.
RD-4. Grupinis koučingas ir jo taikymas. Grupinio koučingo apibrėžimas, skirtumai nuo kitų grupinių procesų. Koučingo specialisto rolė, pozicija, kompetencijos ir atsakomybė grupiniame koučinge. Grupinio koučingo metodai: koučingo ratas, ,,action learning“, kitų modelių elementų naudojimas. Grupinės dinamikos procesai. Kaip atpažinti šališkumus ir jų išvengti. „Sunkūs“ dalyviai grupiniame koučinge. Grupiniame koučinge naudojami modeliai. Kada tinka grupinis koučingas.
RD-5. MBTI tipologija. 16 asmenybės tipų. Stipriosios ir tobulintinos tipų pusės, motyvatoriai. Skirtingų tipų komunikacijos, darbo stiliai, streso valdymas, sprendimų priėmimas. Tipo vystymosi stadijos. MBTI vertė koučingo specialistui. Koučingo specialisto ir kliento tipų įtaka koučingo procesui. Tipologijos taikymas individualaus, grupinio ir komandinio koučingo sesijose. Grupės ar komandos MBTI analizė. Įtampos laukai grupėje. Galimos intervencijos.
RD-6. Mindfulness koučinge. Kas yra mindfulness (MNF). Dėmesio valdymas, gebėjimas būti dabartyje, savo minčių bei emocijų įsisąmoninimas. Formalios ir neformalios MNF praktikos. MNF organizacijose. Minfulness nauda koučingo specialistui ir poveikis koučingo proceso kokybei. Koučingo specialisto darbas su savimi ir savo sąmoningumu. SOAL modelis. Kokius įrankius galima naudoti, ruošiantis koučingo sesijai ir pačios sesijos metu.
RD-7. Koučingas pokyčių metu. Koučingo ypatumai pokyčių metu. Smegenų reakcija į pokytį. Koučingo specialistas kaip pokyčių agentas. Kaip vadovai gali padėti darbuotojams pokyčių metu - nukreipti ar padėti atrasti naujas galimybes. SCARF modelis. Vertybių perspektyva. IKIGAI modelis – dėl kokios priežasties aš keliuosi kas rytą? Įrankiai padedantys klientui suprasti, kokie yra sekantys žingsniai.
Natalja Mamedova-Ryčkovė
NM-1. Šiuolaikinė psichoterapija. Psichoterapijos raida nuo Zigmundo Froido iki moderniųjų krypčių. Psichodinaminė, biheivioristinė, humanistinė, egzistencinė, geštalto ir kitos psichoterapijos kryptys. Apžvalga, istorija, požiūris į asmenybę, ypatumai. Psichoterapeuto profesija - mokymosi galimybės ir reikalavimai. Koučingas vs. psichoterapija: panašumai ir skirtumai, galimybės ir apribojimai. Psichoterapijos žinių ir metodų taikymas koučinge. NM-2. Geštalto terapijos metodų taikymas koučinge. Pagrindiniai geštalto terapijos principai ir ypatumai. Susitelkimas į dabarties momentą “čia ir dabar”. Sąmoningumas ir kūrybinis prisitaikymas. Neužbaigtas geštaltas. “Paradoksali” pokyčių teorija. Kontaktas ir kontakto sutrikimai (pasipriešinimo mechanizmai): susiliejimas, introjekcija, projekcija, retrofleksija, defleksija. Geštalto eksperimentai. Geštalto terapijos principų ir metodų taikymas koučinge. |
NM-3. Koučingo galimybės dirbant su poros problemomis. Šeimos krizės, jų tipai bei sprendimo galimybės. Šeimos sistemos funkcionavimas. Prieraišumo teorija ir prieraišumo tipo įtaka poros santykiams (J. Bowlby). Emocijų terapijos metodas (ETM). Geštalto terapijos požiūris į darbą su poromis (B. ir R. Resnick). Darbo su poromis ypatumai. Praktiniai darbo su poromis instrumentai ir pavyzdžiai.
NM-4. Kūrybiniai koučingo metodai. Menų terapija kaip būdas atskleisti neatpažintas galimybes ir surasti naujus problemų sprendimo būdus. Pasąmonė, emocijos ir jų raiška kūryboje. Menų terapijos metodų apžvalga ir integravimo į koučingą privalumai. Dailės terapija: piešinių, koliažo ir nuotraukų naudojimas koučingo sesijoje. Dramos terapijos metodai. Metaforų ir istorijų naudojimas koučinge. Praktiniai pavyzdžiai.
NM-5 Perdegimo sindromas [angl. burn out]. Perdegimo darbe samprata, formavimosi fazes, rizikos faktoriai ir pasekmės. Vidinės ir išorinės perdegimo priežastys. Pagrindiniai perdegimo sindromo požymiai bei psichofiziologiniai, socialiniai‐psichologiniai ir elgesio simptomai. Perdegimo sindromo ryšys su stresu ir depresija: panašumai ir skirtumai. Perdegimo sindromo įveikimo būdai ir priemonės. Koučingo galimybės esant perdegimui.
NM-4. Kūrybiniai koučingo metodai. Menų terapija kaip būdas atskleisti neatpažintas galimybes ir surasti naujus problemų sprendimo būdus. Pasąmonė, emocijos ir jų raiška kūryboje. Menų terapijos metodų apžvalga ir integravimo į koučingą privalumai. Dailės terapija: piešinių, koliažo ir nuotraukų naudojimas koučingo sesijoje. Dramos terapijos metodai. Metaforų ir istorijų naudojimas koučinge. Praktiniai pavyzdžiai.
NM-5 Perdegimo sindromas [angl. burn out]. Perdegimo darbe samprata, formavimosi fazes, rizikos faktoriai ir pasekmės. Vidinės ir išorinės perdegimo priežastys. Pagrindiniai perdegimo sindromo požymiai bei psichofiziologiniai, socialiniai‐psichologiniai ir elgesio simptomai. Perdegimo sindromo ryšys su stresu ir depresija: panašumai ir skirtumai. Perdegimo sindromo įveikimo būdai ir priemonės. Koučingo galimybės esant perdegimui.
Neringa Mikalauskaitė
NMK-1. Septyni vidinių pokyčių trukdžiai. Antrinės naudos, budinčios frazės arba kitaip ribojantys kalbos elementai, asmenybės dalių konfliktai, kitų autoritetingų asmenų įtaiga, patirtos psichotraumos pasekmės, savęs baudimas, kaip ribojantys įsitikinimai ir saviidentifikacija su pasirinktu, sąmoningai arba ne, patinkančiu personažu. Tai pagrindinės priežastys stabdančios ir lėtinančios koučingo procesą ir asmenybės pokyčius. Detalus supažindinimas su kiekviena galima priežastimi atskirai ir praktinis konkrečių technikų taikymas, problemų sprendimams rasti. NMK-2. Koučingo klientai ir asmenybės sutrikimai. Trumpai apie asmenybės sutrikimus. Kas jie - neurotikai, narcizai, sociopatai, psichopatai, žmonės, kurie mato pasaulį kitaip? Kaip atpažinti ir atskirti potencialius klientus nuo lankytojų. Vienas iš būdų atpažinti juos - pirmosios konsultacijos detali apklausos forma ir apklausos formos analizės ypatumai. Bendravimo su jais ypatumai ir pavojai. Toksiškų santykių aukos ir koučingo konsultacijų privalumai su jomis. |
NMK-3. Socialinė panorama. Tai - autorinis Lucas Derks metodas, jo naudojimo koučinge galimybės. Socialinė panorama - tai kiekvieno žmogaus mintyse esanti realybės modelio dalis. Visi asmeniui svarbūs žmonės ir ryšiai su jais yra mentalinės projekcijos užkoduotos psichikos erdvėje. Socialinė panorama - metodas, kurio pagalba randami reikiami sprendimai pokyčiams vykti. Praktinis užsiėmimas vienai konkrečiai užklausai išanalizuoti. Bendras gautų įžvalgų aptarimas.
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoterapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė yra svarbus instrumentas, kurį mes panaudojame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Vaikų (5 - 12 m.) adaptacija šeimoje. Pagrindiniai adaptacijos šeimoje klausimai, kurie kyla vaikams ir kaip juos spęsti. Patikimas ir nepatikimas ryšys su mama ir tėčiu ir jo pasekmės. Rolės šeimos struktūroje, kodėl vaikui taip svarbu žinoti savo vietą, rolę ir statusą savo gimtoje šeimoje. Asmeninės visų šeimos narių ribos, teisės ir pareigos šeimos struktūroje.
NMK-6. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
NMK-7. Transakcinės analizės gyvenimo scenarijai koučinge. E. Berne savo Transakcinės analizės teorijoje įvardijo keletą žmogaus gyvenimo scenarijų. Štai sąlyginiai jų pavadinimai - Niekada, Kai tik, Po to, Visada, Beveik (1 ir 2) ir Atviros pabaigos. Kaip atpažinti šiuos scenarijus? Kada, kodėl ir kaip jie susiformuoja? Kaip, ir svarbiausia, kodėl verta padėti klientams iš jų išsivaduoti?
NMK-4. Simbolodrama. Tai kūrybinis koučingo metodas - Hanscarl Leuner autorinė psichoterapijos kryptis, paremta vaizduote. Vaizduotė yra svarbus instrumentas, kurį mes panaudojame koučingo sesijų metu. Pagrindiniai simbolodramoje naudojami vaizdiniai yra upė, namas, gėlė, medis, žmogus. Pagrindinės simbolių charakteristikos ir taikymo būdai. Kada ir kaip naudoti simbolius? Praktinis užsiėmimas. Trumpas simbolinis testas ir jo bendras aptarimas.
NMK-5. Vaikų (5 - 12 m.) adaptacija šeimoje. Pagrindiniai adaptacijos šeimoje klausimai, kurie kyla vaikams ir kaip juos spęsti. Patikimas ir nepatikimas ryšys su mama ir tėčiu ir jo pasekmės. Rolės šeimos struktūroje, kodėl vaikui taip svarbu žinoti savo vietą, rolę ir statusą savo gimtoje šeimoje. Asmeninės visų šeimos narių ribos, teisės ir pareigos šeimos struktūroje.
NMK-6. Sėkmingi santykiai per archetipų prizmę. K. G .Jungas ir jo archetipų sąvokos. Kodėl taip svarbu sociume ne tik atlikti tam tikras rolės ir vaidmenis, kurie yra archetipiniai, bet ir suvokti jų prigimtines energijas. Tarpusavio santykių kontekste dažniausiai sutinkami archetipai tai- Karalius ir Karalienė, Pirklys ir Šeimininkė, Karys ir Meilužė, Magas ir Vaikas. Kiekvieno iš archetipų funkcijos, įtakos zonos, privalumai ir trūkumai.
NMK-7. Transakcinės analizės gyvenimo scenarijai koučinge. E. Berne savo Transakcinės analizės teorijoje įvardijo keletą žmogaus gyvenimo scenarijų. Štai sąlyginiai jų pavadinimai - Niekada, Kai tik, Po to, Visada, Beveik (1 ir 2) ir Atviros pabaigos. Kaip atpažinti šiuos scenarijus? Kada, kodėl ir kaip jie susiformuoja? Kaip, ir svarbiausia, kodėl verta padėti klientams iš jų išsivaduoti?
Milda Simanavičė
MS-1. Mediacinis koučingas – ateities niša koučingo specialistams. Mediacija - taikinamasis tarpininkavimas, kai nešališkas mediatorius padeda taikiai išspręsti ginčą. Mediacijos objektas – krizės šeimoje, darbo ginčai, bet kokie konfliktai, kurie paprastai iki šiol buvo sprendžiami tik teismo keliu. Iš tiesų, tai puiki alternatyva koučingo specialistui renkantis specializacijos kryptį. Aptarsime mediacijos kaip proceso algoritmą ir kritinius taškus. MS-2. Santykiai šeimoje – iššūkiai ir jų sprendimo būdai. Šeima – tai sistema, kuri turi savo struktūrą, hierarchiją ir taisykles. Iššūkiai kyla, kai bandome ieškoti visoms pusėms tinkamų sprendimų. Tai sukuria emocinę įtampą, kuri paveikia ir kitas gyvenimo sritis – darbą, sveikatą ir pan. Kuo ypatingi konfliktai šeimoje? Kokie galimi būdai atkurti harmoniją šeimoje. Metaforinių kortelių panaudojimas sprendžiant santykių poroje problemas. |
MS-3. Moters savirealizacija – naujo gyvenimo kūrimas po skyrybų. Lietuvoje – pusė susituokusių porų išsiskiria. Dažniausiai, po skyrybų, moterys lieka vienos auginti vaikus ir kurti savo gyvenimą iš naujo. Tai skatina susimąstyti apie savivertę ir pasitikėjimą kitais. Į paviršių iškyla daugybė emocinių blokų ir baimių. Kalbėsime apie tai, ko moteris tikisi ir laukia iš koučingo specialisto ir kokiais metodais bei įrankiais galime padėti jai kuriant Naująją savęs versiją.
MS-4. Nesmurtinė (konstruktyvi) komunikacija. Dažniausi klientų klausimai apie tarpasmeninių santykių kūrimą ir konfliktų sprendimą būna šie: „Kaip išsakyti savo poreikius ir jausmus? Kaip išdrįsti pasakyti „NE“? Kaip išgirsti kitą?“. Paskaitoje susipažinsite su psichologo Marshall Rosenberg nesmurtinės komunikacijos metodu ir mokysitės kaip jį pritaikyti sprendžiant asmeninių santykių iššūkius bei dirbant su tokio tipo užklausomis sesijų metu.
MS-4. Nesmurtinė (konstruktyvi) komunikacija. Dažniausi klientų klausimai apie tarpasmeninių santykių kūrimą ir konfliktų sprendimą būna šie: „Kaip išsakyti savo poreikius ir jausmus? Kaip išdrįsti pasakyti „NE“? Kaip išgirsti kitą?“. Paskaitoje susipažinsite su psichologo Marshall Rosenberg nesmurtinės komunikacijos metodu ir mokysitės kaip jį pritaikyti sprendžiant asmeninių santykių iššūkius bei dirbant su tokio tipo užklausomis sesijų metu.
Arūnas Bėkšta
AB-1. Meyers – Briggs asmenybių tipai (MBTI). MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) yra vienas populiariausių asmenybės įsivertinimo instrumentų. Keturios asmenybės dimensijos: 1. Energija: iš aplinkos ar iš savo vidaus? 2. Pasaulio suvokimas: jutimais ar intuicija? 3. Sprendimai: protas ar jausmai? 4. Siekiame kontroliuoti, ar prisitaikyti? Pagalba koučui suprasti save, klientą ir jo elgesį. AB-2. Adizės lyderių tipai. Ichak Adizes apibūdina asmenybių tipus vadybos kalba. Kiekvienas iš mūsų iš dalies esame Gamintojas, Administratorius, Entrepreneris ir Integratorius. Šių tipų kombinacija yra savotiškas asmens kodas, nusakantis jo būdingą standartinį elgesį valdymo (vadinasi, ir savo gyvenimo valdymo) situacijoje. Skirtinga situacijos raidos būsena reikalauja keisti elgesį koučui ir klientui. |
AB-3. Situacinės lyderystės teorija. Teorija teigia, kad vadovas turi keisti vadovavimo stilių atsižvelgdamas į pavaldinių nepriklausomumo lygį (kiek asmuo turi žinių, gebėjimų ir kokia jo motyvacija bei pasitikėjimas). Skiria keturis lyderystės stilius: nurodymų, ugdomąjį, paramos ir delegavimo. Koučo ir kliento stilius, kaip tai gali atsiliepti koučingui.
AB-4. Laiko valdymas. Kodėl žmogus nedaro to, ko norėtų? Dažniausias atsakymas „neturiu laiko“. Aptarsime požiūrius į laiką ir jo valdymą. Patyrinėsime laiko valdymo dalykus neurologinių lygių požiūriu. Kas iš tiesų yra problema: aplinka, elgesys, žinios ir gebėjimai, įsitikinimai, identitetas ar misija? Kiek įtakos daro asmenybės tipas? Kokius klausimus užduoti klientui?
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
AB-6. Patirtinio mokymosi ratas. David‘o Kolb‘o patirtinio mokymosi teorija. Pažinimo procesą sudaro keturių žingsnių ciklas: konkrečios patirtys, reflektyvus stebėjimas, abstraktus konceptualizavimas ir aktyvus eksperimentavimas. Mokydamasis žmogus dažniausiai nesąmoningai pasirenka tam tikrą santykį su šiais žingsniais. Tai nusako jo mokymosi stilių. Koučo ir kliento mokymosi stilių įtaką koučingui.
AB-7. Koučingas organizacijos strategijai kurti. Strategija, strateginis planavimas ir strateginis mąstymas. Sesijų turinio ir proceso aptarimas su klientu. Ko nori klientas: koučingo, konsultavimo ar mokymų? Kokio rezultato tikisi klientas? Sėkmingo rezultato kriterijai. Susitarimas dėl sesijų ir preliminaraus plano. Sesijų planavimas. Ryšys tarp strategijos kūrimo žingsnių ir GROW modelio bei neurologinių lygių. Koučingo technikų panaudojimas. Proceso ir rezultatų įvertinimas.
AB-8. Didvyrio kelionė. Nusprendę įgyvendinti svarbias permainas gyvenime, išsiruošiame į „didvyrio kelionę“. Pagal R.Dilts, kelionėje yra aštuoni etapai, kur didvyris: išgirsta kvietimą; atsiliepia į kvietimą; sutinką globėją; susitinka su demonu; transformuoja save; atlieka užduotį; grįžta namo pasikeitęs. Aptarsime, kaip koučingo specialistas gali padėti didvyriui kiekviename etape, kad jis įgyvendintų permainą ir įvykdytų savo misiją.
AB-4. Laiko valdymas. Kodėl žmogus nedaro to, ko norėtų? Dažniausias atsakymas „neturiu laiko“. Aptarsime požiūrius į laiką ir jo valdymą. Patyrinėsime laiko valdymo dalykus neurologinių lygių požiūriu. Kas iš tiesų yra problema: aplinka, elgesys, žinios ir gebėjimai, įsitikinimai, identitetas ar misija? Kiek įtakos daro asmenybės tipas? Kokius klausimus užduoti klientui?
AB-5. Permainų valdymas. Permainos yra neišvengiamos, kai kurios iš jų daro esminę įtaką mūsų gyvenimui. Kodėl dažniausia reakcija į permainas yra pasipriešinimas? Kübler-Ross permainos kreivė. Kaip palengvinti permainų priėmimą? Permainų ledkalnis. Kurt Lewin trijų žingsnių modelis ir jėgų lauko analizė. Dekarto kvadrato metodas. John Kotter 8 permainos įgyvendinimo žingsniai.
AB-6. Patirtinio mokymosi ratas. David‘o Kolb‘o patirtinio mokymosi teorija. Pažinimo procesą sudaro keturių žingsnių ciklas: konkrečios patirtys, reflektyvus stebėjimas, abstraktus konceptualizavimas ir aktyvus eksperimentavimas. Mokydamasis žmogus dažniausiai nesąmoningai pasirenka tam tikrą santykį su šiais žingsniais. Tai nusako jo mokymosi stilių. Koučo ir kliento mokymosi stilių įtaką koučingui.
AB-7. Koučingas organizacijos strategijai kurti. Strategija, strateginis planavimas ir strateginis mąstymas. Sesijų turinio ir proceso aptarimas su klientu. Ko nori klientas: koučingo, konsultavimo ar mokymų? Kokio rezultato tikisi klientas? Sėkmingo rezultato kriterijai. Susitarimas dėl sesijų ir preliminaraus plano. Sesijų planavimas. Ryšys tarp strategijos kūrimo žingsnių ir GROW modelio bei neurologinių lygių. Koučingo technikų panaudojimas. Proceso ir rezultatų įvertinimas.
AB-8. Didvyrio kelionė. Nusprendę įgyvendinti svarbias permainas gyvenime, išsiruošiame į „didvyrio kelionę“. Pagal R.Dilts, kelionėje yra aštuoni etapai, kur didvyris: išgirsta kvietimą; atsiliepia į kvietimą; sutinką globėją; susitinka su demonu; transformuoja save; atlieka užduotį; grįžta namo pasikeitęs. Aptarsime, kaip koučingo specialistas gali padėti didvyriui kiekviename etape, kad jis įgyvendintų permainą ir įvykdytų savo misiją.
Sonata Aaltonen
SA-1. Savikoučingas. Savikoučingas kaip savęs transformacijos įrankis. Kegan’o transformacijos stadijos. Savęs, kaip koučerio, modelis. Metodai skirtingiems asmenybės tipams: nerimautojams, “ežiams”, perfekcionistams, “chameleonams”, “vėžliams”. Kaip dirbti su noru kontroliuoti, nerimu, motyvacija, negatyviu vidiniu kritiku. Vidinio koučerio ugdymas. Du keliai į lyderystę (N. Petrie). Savikoučingo įrankiai lavinant lyderystės įgūdžius. SA-2. Emocinis intelektas (EQ). Emociškai intelektualus žmogus geba suprasti savo emocijas, save motyvuoti ir sukurti pozityvius socialinius ryšius. Kokiais gebėjimais pasižymi emociškai intelektualus žmogus? Kaip lavinti EQ? Kaip padėti klientui peržengti jo baimes ir nerimą? Kaip dirbti su klientų emocijomis? Baimės (galios praradimo) ir Įgalinimo ciklai. Pagrindinės klientų baimės koučinge ir kaip su jomis dirbti? |
SA-3. Darnios asmenybės modelis. Darni asmenybė pasižymi 5 bazinėmis kompetencijomis (S. Kessler): jaučia savo ribas, turi adekvačią savivertę, realizuoja save darbinėje veikloje ir/ar sociume, geba kurti socialinius ryšius, pasitiki savimi ir savo patyrimu. Dažnai vaikystėje nepavyksta išsiugdyti šių kompetencijų. Kaip atpažinti kliento asmenybės paternus? Kaip koučingo specialistas gali padėti išsiugdyti reikiamas kompetencijas?
SA-4. Darbas su “šešėliu” koučinge. Šešėlis – tai, ko mes nematome, nenorime priimti, neigiame ar slepiame nuo savęs. Neintegruotas šešėlis veikia mūsų pasąmonėje. Kaip atpažinti savo šešėlį, jį priimti, o gal net ir susidraugauti? Kokios yra darbo su šešėliu technikos? Kokie resursai ir galimybės atsiveria atvėrus šią “pandoros skrynią”. Leiskime sau su smalsumu tai patyrinėti.
SA-5. Porų (šeimos) koučingas. Kaip dirbti su poromis koučingo struktūroje? Pagrindiniai šeimos koučingo sesijų tipai. Su kokiais klientais galime dirbti? Esminiai individualaus ir šeimos koučingo skirtumai, Kaip organizuoti darbą? Kur ieškoti resursų? Kaip aktyviai kurti ryšį poroje? Porų (šeimos) koučinge naudojamos technikos. Darbo su pora specifika ir galimi pavojai. Šeimos scenarijų keitimo būdai.
SA-6. Egzistenciniai klausimai koučinge. Kokia mano gyvenimo prasmė? Kodėl nejaučiu džiaugsmo ir pilnatvės? Kaip dirbti su klientais, kurie ateina su tokiomis užklausomis? Gyvenimo prasmių klasifikacija. Emocinis perdegimas. Kaip padėti klientui suvokti savo ypatumus ir įsitikinimus, kurie didina perdegimo tikrimybę? Kaip padėti klientui grįžti į resursinę būseną?
SA-7. Apsišaukėlio sindromas. Apsišaukėlio sindromas - tai jausmas, kad nesu vertas savo pasiekimų, esu ne tas, kokiu mane mato kiti žmonės. Šį sindromą lydi nepasitikėjimas, savo pasiekimų, talentų, gebėjimų, patirties nuvertinimas ir baimė būti demaskuotam. Kaip padėti klientui pamatyti realų save ir įgyti daugiau pasitikėjimo siekti savo tikslų.
SA-4. Darbas su “šešėliu” koučinge. Šešėlis – tai, ko mes nematome, nenorime priimti, neigiame ar slepiame nuo savęs. Neintegruotas šešėlis veikia mūsų pasąmonėje. Kaip atpažinti savo šešėlį, jį priimti, o gal net ir susidraugauti? Kokios yra darbo su šešėliu technikos? Kokie resursai ir galimybės atsiveria atvėrus šią “pandoros skrynią”. Leiskime sau su smalsumu tai patyrinėti.
SA-5. Porų (šeimos) koučingas. Kaip dirbti su poromis koučingo struktūroje? Pagrindiniai šeimos koučingo sesijų tipai. Su kokiais klientais galime dirbti? Esminiai individualaus ir šeimos koučingo skirtumai, Kaip organizuoti darbą? Kur ieškoti resursų? Kaip aktyviai kurti ryšį poroje? Porų (šeimos) koučinge naudojamos technikos. Darbo su pora specifika ir galimi pavojai. Šeimos scenarijų keitimo būdai.
SA-6. Egzistenciniai klausimai koučinge. Kokia mano gyvenimo prasmė? Kodėl nejaučiu džiaugsmo ir pilnatvės? Kaip dirbti su klientais, kurie ateina su tokiomis užklausomis? Gyvenimo prasmių klasifikacija. Emocinis perdegimas. Kaip padėti klientui suvokti savo ypatumus ir įsitikinimus, kurie didina perdegimo tikrimybę? Kaip padėti klientui grįžti į resursinę būseną?
SA-7. Apsišaukėlio sindromas. Apsišaukėlio sindromas - tai jausmas, kad nesu vertas savo pasiekimų, esu ne tas, kokiu mane mato kiti žmonės. Šį sindromą lydi nepasitikėjimas, savo pasiekimų, talentų, gebėjimų, patirties nuvertinimas ir baimė būti demaskuotam. Kaip padėti klientui pamatyti realų save ir įgyti daugiau pasitikėjimo siekti savo tikslų.
Vitalija Budžiūtė
VB-1. Mastermind ir koučingas grupei. Mastermind ir koučingas, tai efektyvios dvi priemonės dirbant žmonių grupėje. Mastermind pagrindinės taisyklės. Grupės moderatoriaus atsakomybės ir iššūkiai. Grupės struktūra, laikotarpio trukmė. Tematikos formavimas. Dalyvių įtraukimas, palaikymas, ryšio kūrimas. Grupės dinamikos stadijos. Grupės moderatoriaus emocinis stabilumas. Klientų paieška, tikslinė auditorija. Pardavimų grandinėlė. Kaip grupėje galima atrasti ilgalaikius klientus? Grupės uždarymas. VB-2. Gyvenimo ir darbo balansas. Darbas su klientais gyvenimo ir darbo balanso klausimais. Pasekmės, kurios kyla dėl darbo ir gyvenimo balanso nebuvimo? Iš ko susideda gyvenimo balansas? Stiuarto metodika. Trys aštuoniukės. Žmogaus poreikiai. Priemonės harmonizuoti gyvenimo ir darbo balansą. Kaip koučingas padeda balansą išlaikyti? Gyvenimo balanso rato metodo pritaikymo galimybės darbui asmeniškai ir grupėje. |
VB-3. Tampu koučingo specialistu. 5 žingsniai kuriantys gyvenimą. Ką turi žinoti baigęs studijas koučingo specialistas? Nuo ko pradėti? Būtini etapai naujam koučingo specialistui jo karjeroje. Koučingo specialisto saviugda. Koučingo derinimas su kitomis veiklomis. Skausmingos vietos: koučingo specialisto baimės ir jų įveikimas. Kur rasti palaikymą? Klientų pritraukimo metodai. Asmeninio įvaizdžio kūrimas. Koučingo specialisto autentiškumas.
VB-4. Asmeninių pokyčių valdymas ir koučingas. Priežastys, kodėl nepradedame daryti ko norime. Baimė – tavo stiprybė. Iš kur pasisemti motyvacijos. Vidinė nuostata. Vertybių įtaka pokyčiuose. Pokyčių valdymo stadijos. Didvyrio kelias. 7 žingsniai į lengvesnį sprendimų priėmimą. Kaip koučingas gali lengviau išgyventi pokyčių skausmą? Darbas su pokyčius išgyvenančiu klientu. Klausimai ir metodai, padedantys eiti pokyčiu keliu lengviau.
VB-5. POINTS OF YOU ir koučingas. Metaforinės kortelių rūšys. Sąmoningumo žaidimas “POINTS OF YOU” ir jo naudojimo technikos asmeninėse koučingo sesijose. Šių kortelių panaudojimas seminaruose, mokymuose, susirinkimuose ar asmeniniuose susibūrimuose. Originalūs sprendimai atrasti atsakymus sau į klausimus. Kaip darbas su šiomis kortelėmis leidžia problemas pamatyti kitomis akimis, pažinti save ir kitus. Darbas su “POINTS OF YOU” online.
VB-6. Atidėliojimas. Atidėliojimo problema. Kaip ir kodėl atsiranda atidėliojimas? Atidėliojimo ciklas. Kaip atpažinti atidėliojantį žmogų? Atidėliojančio asmens mąstymas. Ruminavimas ir atidėliojimas. Perfekcionizmo ir atidėliojimo sąsaja. Atidėliojimas ir vaiko pozicija. Vidinis kritikas. Socialinių tinklų įtaką atidėliojimui. Atidėliojimas ir koučingas: kaip dirbti su atidėliojančiais darbus ar kitus dalykus klientais. Pagalbos būdai, įrankiai ir metodai.
VB-7. Provokatyvus koučingas. Kas yra provokatyvus koučingas? Kuo provokatyvus koučingas skiriasi nuo tradicinio koučingo. Pagrindiniai elementai. Provokatyvaus koučingo naudojimas. Humoras ir provokatyvus koučingas: kaip tai padeda klientui ir koučingo specialistui. Metaforų galia. Kliento provokavimas žodinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis. Kada netinka naudoti provokatyvų koučingą? Sėkmingo provokatyvaus koučingo žingsniai ir technikos. Kliento vidinis progresas.
VB-8. Dėmesio valdymas darbe. Kaip kelių užduočių atlikimas mažina produktyvumą? Kokią kainą mokame “multitaskindami”? Kaip susikaupti, kai esi blaškomas? Elgesio grandinė. Kaip dirbti mažiau ir pasiekti daugiau? Fokusas ir sąmoningumas. Trilypis lyderio fokusas pagal Daniel Goleman. Fokusas ir žmogaus resursai. Dėmesingumo trikampis bei dėmesingumas komunikacijoje. Gilaus darbo praktikavimas. Dėmesio lavinimo pratimai kasdienai.
VB-4. Asmeninių pokyčių valdymas ir koučingas. Priežastys, kodėl nepradedame daryti ko norime. Baimė – tavo stiprybė. Iš kur pasisemti motyvacijos. Vidinė nuostata. Vertybių įtaka pokyčiuose. Pokyčių valdymo stadijos. Didvyrio kelias. 7 žingsniai į lengvesnį sprendimų priėmimą. Kaip koučingas gali lengviau išgyventi pokyčių skausmą? Darbas su pokyčius išgyvenančiu klientu. Klausimai ir metodai, padedantys eiti pokyčiu keliu lengviau.
VB-5. POINTS OF YOU ir koučingas. Metaforinės kortelių rūšys. Sąmoningumo žaidimas “POINTS OF YOU” ir jo naudojimo technikos asmeninėse koučingo sesijose. Šių kortelių panaudojimas seminaruose, mokymuose, susirinkimuose ar asmeniniuose susibūrimuose. Originalūs sprendimai atrasti atsakymus sau į klausimus. Kaip darbas su šiomis kortelėmis leidžia problemas pamatyti kitomis akimis, pažinti save ir kitus. Darbas su “POINTS OF YOU” online.
VB-6. Atidėliojimas. Atidėliojimo problema. Kaip ir kodėl atsiranda atidėliojimas? Atidėliojimo ciklas. Kaip atpažinti atidėliojantį žmogų? Atidėliojančio asmens mąstymas. Ruminavimas ir atidėliojimas. Perfekcionizmo ir atidėliojimo sąsaja. Atidėliojimas ir vaiko pozicija. Vidinis kritikas. Socialinių tinklų įtaką atidėliojimui. Atidėliojimas ir koučingas: kaip dirbti su atidėliojančiais darbus ar kitus dalykus klientais. Pagalbos būdai, įrankiai ir metodai.
VB-7. Provokatyvus koučingas. Kas yra provokatyvus koučingas? Kuo provokatyvus koučingas skiriasi nuo tradicinio koučingo. Pagrindiniai elementai. Provokatyvaus koučingo naudojimas. Humoras ir provokatyvus koučingas: kaip tai padeda klientui ir koučingo specialistui. Metaforų galia. Kliento provokavimas žodinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis. Kada netinka naudoti provokatyvų koučingą? Sėkmingo provokatyvaus koučingo žingsniai ir technikos. Kliento vidinis progresas.
VB-8. Dėmesio valdymas darbe. Kaip kelių užduočių atlikimas mažina produktyvumą? Kokią kainą mokame “multitaskindami”? Kaip susikaupti, kai esi blaškomas? Elgesio grandinė. Kaip dirbti mažiau ir pasiekti daugiau? Fokusas ir sąmoningumas. Trilypis lyderio fokusas pagal Daniel Goleman. Fokusas ir žmogaus resursai. Dėmesingumo trikampis bei dėmesingumas komunikacijoje. Gilaus darbo praktikavimas. Dėmesio lavinimo pratimai kasdienai.
Birutė Velykienė
BV-1. Koučingas vadovo darbe (metiniai pokalbiai). Metinis pokalbis įmonės strategijos kontekste. Metinis pokalbis vadovo ir darbuotojo požiūriu. Metinis pokalbis vadovui: formalumas ar kontrolės įrankis? Galimas/tikėtinas darbuotojo indėlis į įmonės veiklas bei rezultatus. Koučingo elementai darbuotojo ir vadovo pasiruošime pokalbiui. Pokalbio eiga. Paslėptos kliūtys, trukdančios komunikacijai. Išorinė aplinka ir vidinė būsena. Už ką atsakingas vadovas? Abipusiai naudingas metinio pokalbio rezultatas. BV-2. Koučingas ir įmonės susirinkimai. Darbo susirinkimai tai pagalba vadovui, galimybės kolektyvui ar visų galvos skausmas? Susirinkimų formatai, dažnumas ir rezultatai. Kolektyvo emociniai, informaciniai ir ugdymo poreikiai. Pasiruošimas susirinkimui. Susirinkimų moderavimas ir valdymas. Kas vyksta, kai susirinkimas baigiasi? Kada susirinkimas yra efektyvus? Susirinkimų laiko vagys. Kaip koučingas gali padėti vadovui planuojant ir vedant susirinkimus. |
BV-3. Savęs pažinimas koučingo specialisto kelyje. Emocinis intelektas (EQ). „Aš“, kurį matau veidrodyje. Ką žinome apie save ir ką slepiame net ir nuo savęs. Kosmetiniai pataisymai ar transformaciniai pokyčiai mane lydi saviugdos kelyje? Kokiame grįžtamojo ryšio lauke aš gyvenu? Asmeninė vertė. Vidiniai ir išorės ištekliai augimui. Asmeninių pokyčių formulė ir koučingo specialisto įtaka.
BV-4. Koučingas ir šamanizmas. (Kq reikia žinoti koučingo specialistui, kad koučingo technikos nebūtų apgaubtos mistikos šydu?) Šamanizmas šiuolaikinio mokslo akimis. Kas bendro tarp senovės praktikų ir mokslo teorijų. Placebas ir nocebas. Mūsų sąmonės ribos. Koučingo specialistas tarp mistikos ir mokslo teorijų. Kokius atsakymus klientui pateikia sąmonė ir pasąmonė? Kuriais atsakymais klientas patiki?
BV-5. Socialinė panorama arba pasąmonės socialinės tikrovės žemėlapis. Personifikacijos teorija pagal dr. Lucas A. C. Derks (Olandija). Socialinės panoramos metodo taikymas koučinge. Bendroji socialinė panorama. Teigiamo savęs įvaizdžio kūrimas. Socialinės panoramos metodą galima taikyti norint padidinti savivertę ir asmeninį autoritetą, pagerinti santykius su žmonėmis įvairiose gyvenimo sferose, panaikinti vidinius apribojimus, baimes, transformuoti ribojančius įsitikinimus.
BV-6. Žmogaus mąstymo šablonai – metaprogramos. Asmeninio pasaulio modelio kūrimas. Kas slepiasi tipologijos dugne? Asmeninių filtrų sistemos, kurių dėka konstruojama individuali realybė. Mentalinės, emocinės ir kitos metaprogramos. Kaip pastebėti/išgirsti metaprogramas koučingo sesijoje. Koučingo sesijos, kai sprendžiami motyvacijos, reakcijos į kritiką, sprendimų priėmimo, vertybių klausimai. Konteksto įtaka metaprogramai. Metaprograminis profilis. Metaprogramos ir eneagrama.
BV-7. Schemų terapija ir koučingas. Jeffrey Young psichoterapija ir 18 gyvenimo schemų. Baziniai vaikystės poreikiai ir ankstyvosios jų patenkinimo patirtys. Schemos, kuriose įstringa mintys, emocijos ir kūno pojūčiai. Momentinės emocinės būsenos bei su jomis susiję funkciniai ir disfunkciniai elgesio modeliai. Įrankiai, kurie įgalina keisti praeities įtaką dabarčiai. Sveiko suaugusio ir laimingo vaiko režimai.
BV-4. Koučingas ir šamanizmas. (Kq reikia žinoti koučingo specialistui, kad koučingo technikos nebūtų apgaubtos mistikos šydu?) Šamanizmas šiuolaikinio mokslo akimis. Kas bendro tarp senovės praktikų ir mokslo teorijų. Placebas ir nocebas. Mūsų sąmonės ribos. Koučingo specialistas tarp mistikos ir mokslo teorijų. Kokius atsakymus klientui pateikia sąmonė ir pasąmonė? Kuriais atsakymais klientas patiki?
BV-5. Socialinė panorama arba pasąmonės socialinės tikrovės žemėlapis. Personifikacijos teorija pagal dr. Lucas A. C. Derks (Olandija). Socialinės panoramos metodo taikymas koučinge. Bendroji socialinė panorama. Teigiamo savęs įvaizdžio kūrimas. Socialinės panoramos metodą galima taikyti norint padidinti savivertę ir asmeninį autoritetą, pagerinti santykius su žmonėmis įvairiose gyvenimo sferose, panaikinti vidinius apribojimus, baimes, transformuoti ribojančius įsitikinimus.
BV-6. Žmogaus mąstymo šablonai – metaprogramos. Asmeninio pasaulio modelio kūrimas. Kas slepiasi tipologijos dugne? Asmeninių filtrų sistemos, kurių dėka konstruojama individuali realybė. Mentalinės, emocinės ir kitos metaprogramos. Kaip pastebėti/išgirsti metaprogramas koučingo sesijoje. Koučingo sesijos, kai sprendžiami motyvacijos, reakcijos į kritiką, sprendimų priėmimo, vertybių klausimai. Konteksto įtaka metaprogramai. Metaprograminis profilis. Metaprogramos ir eneagrama.
BV-7. Schemų terapija ir koučingas. Jeffrey Young psichoterapija ir 18 gyvenimo schemų. Baziniai vaikystės poreikiai ir ankstyvosios jų patenkinimo patirtys. Schemos, kuriose įstringa mintys, emocijos ir kūno pojūčiai. Momentinės emocinės būsenos bei su jomis susiję funkciniai ir disfunkciniai elgesio modeliai. Įrankiai, kurie įgalina keisti praeities įtaką dabarčiai. Sveiko suaugusio ir laimingo vaiko režimai.
Jarūnė Grigienė
JG-1. Lingvistika koučinge. Verbalinės komunikacijos svarba ir sudedamosios jos dalys. Ką signalizuoja kliento kalbėjimo stilius ir vartojamos frazės apie jo pasaulėžiūrą, mąstymo būdą, savivertę, gebėjimą siekti tikslų. Žodžio galia – atsakingas vartojamų žodžių pasirinkimo svarba. Pirmas kontaktas su klientu: kaip užmegzti prasmingą kontaktą su klientu per pirmą pokalbį. Moterų ir vyrų kalbėsenos skirtumai ir ypatumai. JG-2. Kūno kalba. Gebėjimo skaityti kūno kalbą svarba ir nauda darbe su žmonėmis. Ką signalizuoja pečių ir rankų padėtys pokalbio metu. Intonacija, tembras, pauzės – kaip šių dalykų suvokimas gali padėti pokalbyje su klientu. Akių padėtys ir jų reikšmės. Ryšio su klientu kūrimas kūno gestų pagalba. Kaip įtakoti kliento nuotaiką savo kūno kalba? |
JG-3. Mentaliniai blokai. Mentaliniai blokai: kaip ir kada jie susiformuoja. Dažniausiai pasitaikantys mentaliniai blokai, kaip juos atpažinti, kokie žodžiai, frazės juos išduoda. Ryšys tarp mūsų minčių, emocijų, veiksmų ir kaip tai lemia mūsų sėkmę ir tikslo siekimą. Kas įtakoja mūsų savivertę. Metodai, kuriuos galima naudoti darbui su mentaliniais blokais.
JG-4. Transformacinis koučingas. Transformacinis koučingas ir jo ypatumai. Transformacinio koučingo nauda klientui. Transformacinio koučingo skirtumai nuo kitų koučingo krypčių. Pokytis ir transformacija – kuo tai skiriasi. Transformacinio koučingo darbo pobūdis ir technikos. Holistinis požiūris į klientą ir jo klausimus. Savybės, kuriomis turėtų pasižymėti transformacinio koučingo specialistas. Su kokiais klientais dirba transformacinio koučingo specialistas.
JG-5. Šiuolaikinė Psichosomatika. Užklausos šiuolaikinėje psichosomatikoje. Kaip derinasi koučingas ir psichosomatika ir kuo jie skiriasi. Kokie trys faktoriai lemia, kad išgyventa situacija atsilieps tam tikru negalavimu kūne. Kas mumyse „įjungia“ negalavimus, ligas. Kuo svarbi kūno kalba psichosomatikoje. Kūno testai darbe su klientu. Kaip padėti klientui rasti naują teisingesnę elgesio strategiją, kuri tinka konkrečiai jam.
JG-4. Transformacinis koučingas. Transformacinis koučingas ir jo ypatumai. Transformacinio koučingo nauda klientui. Transformacinio koučingo skirtumai nuo kitų koučingo krypčių. Pokytis ir transformacija – kuo tai skiriasi. Transformacinio koučingo darbo pobūdis ir technikos. Holistinis požiūris į klientą ir jo klausimus. Savybės, kuriomis turėtų pasižymėti transformacinio koučingo specialistas. Su kokiais klientais dirba transformacinio koučingo specialistas.
JG-5. Šiuolaikinė Psichosomatika. Užklausos šiuolaikinėje psichosomatikoje. Kaip derinasi koučingas ir psichosomatika ir kuo jie skiriasi. Kokie trys faktoriai lemia, kad išgyventa situacija atsilieps tam tikru negalavimu kūne. Kas mumyse „įjungia“ negalavimus, ligas. Kuo svarbi kūno kalba psichosomatikoje. Kūno testai darbe su klientu. Kaip padėti klientui rasti naują teisingesnę elgesio strategiją, kuri tinka konkrečiai jam.
Aistė Lehmann
AL-1. Pozityvioji psichologija. Kas yra / nėra pozityvioji psichologija. Skirtumas nuo klasikinės psichologijos. Autentiška laimės samprata, gerovės teorija (M. Seligman), PERMA modelis. Pritaikymas koučinge. Kliento profilio sukūrimas: metodologijos, kaip nustatyti stipriąsias kliento charakterio puses. Prasmė ir savirealizacija, tikslai ir jų pasiekimas. Kaip skatinti kliento pozityvias emocijas, pasitikėjimą savimi, optimizmą, motyvaciją, tikslus ir jų pasiekimą. Koučo rolė. AL-2. Meditacija ir jos apibrėžimai. Kas yra meditacija: meditacijos ištakos, kilmė ir istorija. Trys gunos ir kaip jas panaudoti siekiant subalansuoti savo gyvenimą. Septynios galimos sąmonės būsenos ir priėjimas prie aukštesnių būsenų. Keturios kilnios tiesos. Apie čakras ir jų įtaką. Kodėl turėtume medituoti (privalumai)? Meditacijų įvairovė. Meditacijos taikymas kasdienybėje ir koučinge. |
AL-3. Meditacijų rūšys ir taikymas sesijose. Moksliniu požiūriu visas meditacijos rūšis galima suskirstyti į tris kategorijas. Kokios yra šios kategorijos? Meditacijų rūšys: zazen, vispassano, kundalini, tantra, tongelo, kūno skenavimo ir t.t. Kur, kada, kokia rūšis taikoma. Kuo jos skiriasi. Kokia yra skirtingų meditacijų nauda. Meditacijos aplinka, kas reikalinga meditacijai, kaip pasiruošti vesti meditaciją. Meditacijos sesija.
AL-4. Perfekcionizmas. Kada pasireiškia perfekcionizmas. Kuo skiriasi sveikas ir nesveikas perfekcionizmas? Kaip atsiranda perfekcionizmas ir kas jį sukelia? Asmenybių rūšys, kurioms būdingas perfekcionizmas. Kada reikalinga terapinė pagalba? Perfekcionisto mąstymo modeliai. Perfekcionizmo tipai. Perfekcionizmas įvairiose gyvenimo srityse. Galimos priežastys. Teigiami ir neigiami perfekcionizmo aspektai. Išsivadavimas iš spąstų ir koučerio vaidmuo sesijoje.
AL-5. Blokuojančios mintys ir išankstinės nuostatos. S. Freudo „Ledkalnio metafora“. Darbas su blokuojančiom mintim koučingo metu pagal P. Bock. Kognityviniai iškraipymai. Jausmų įtaka mintims. Blokuojančių mąstymo modelių atpažinimas, pagrindiniai trys žingsniai dirbant su blokuojančiom mintim. Automatinės ir racionalios mintys. Blokuojančių minčių tipai. Išorinis dirgiklis - mintis - jausmas - elgesys - rezultatas. Suaugusio AŠ gyvenimas.
AL-4. Perfekcionizmas. Kada pasireiškia perfekcionizmas. Kuo skiriasi sveikas ir nesveikas perfekcionizmas? Kaip atsiranda perfekcionizmas ir kas jį sukelia? Asmenybių rūšys, kurioms būdingas perfekcionizmas. Kada reikalinga terapinė pagalba? Perfekcionisto mąstymo modeliai. Perfekcionizmo tipai. Perfekcionizmas įvairiose gyvenimo srityse. Galimos priežastys. Teigiami ir neigiami perfekcionizmo aspektai. Išsivadavimas iš spąstų ir koučerio vaidmuo sesijoje.
AL-5. Blokuojančios mintys ir išankstinės nuostatos. S. Freudo „Ledkalnio metafora“. Darbas su blokuojančiom mintim koučingo metu pagal P. Bock. Kognityviniai iškraipymai. Jausmų įtaka mintims. Blokuojančių mąstymo modelių atpažinimas, pagrindiniai trys žingsniai dirbant su blokuojančiom mintim. Automatinės ir racionalios mintys. Blokuojančių minčių tipai. Išorinis dirgiklis - mintis - jausmas - elgesys - rezultatas. Suaugusio AŠ gyvenimas.