Koucingo paslaugu centras
  • Pradžia
    • Vitoldas Masalskis
    • Kontaktai ir rekvizitai
  • Veikla
    • Koučingo sesijos
    • Online koučingo mokykla
    • Laisvo klausytojo planas
    • FB-Online koučingo mokyklos grupė
    • FB-Koučingo praktika. Sesijos nemokamai
    • FB-Koučingo Lietuvoje grupė
    • FB-Koučingo specialistai
  • Online koučingo mokykla
    • Online koučingo mokykla
    • I-Profesionalus koučingo specialistas
    • II-Koučingas darbui ir gyvenimui
    • III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui
    • Mokymų temos
    • Dėstytojai
    • Laisvo klausytojo planas
  • Mokymų kalendorius
  • Resursai
    • Straipsniai-LT
    • PDF knygos
    • Demo sesijos (LT, EN, RU)
    • Video (LT EN RU)
    • Youtube kanalas

Į klientą orientuotas pardavimas.

22/6/2022

 
Picture
Kodėl jūsų kolegoms taip puikiai sekasi parduoti kompanijos produktus ir paslaugas, kai tuo tarpu jums, nepaisant nei jūsų užsidegimo, nei pastangų, viskas tartum krinta iš rankų? Gal todėl, kad jiems atitenka geresni klientai, gal todėl kad jie prekiauja patrauklesnėmis produktų grupėmis, gal todėl, kad skyriaus vadovas jiems labiau padeda, dažniau išsiunčia pasimokyti, o gal jie tiesiog apsigimę prekeiviai?
Pirma profesionalaus pardavėjo taisyklė – pardavėjais ne gimstama, o tampama.
Antroji – profesionalus pardavimas – tai į klientą orientuotas pardavimas. Pradedantis pardavėjas stengiasi parduoti tai, ką turi (tuomet tikslas pateisina priemones ir pardavėjo arsenalą sudaro tokios „pardavimo technikos“ kaip – įpiršti, įbrukti, pakabinti makaronus, išplauti smegenis), o jo labiau patyręs kolega stengiasi parduoti tai, ko reikia klientui.

​Seminaruose pardavimo vadybininkams dažnai užduodamas klausimas, nuo ko prasideda pardavimo pokalbis su klientu. Dauguma atsako – nuo produkto ar paslaugos pristatymo. Tai tipiškas į produktą orientuoto vadybininko atsakymas. Ką pasiekiame taip veikdami? Ko gero, tą patį, ką ir gydytojas, išrašantis pacientui receptą, neapžiūrėjęs jo, neišsiaiškinęs, kuo pastarasis serga, jei apskritai kuo nors serga.
Kaip bet kuris save gerbiantis gydytojas pirmiausia pasiteirauja paciento, kuo šis skundžiasi, ką jam skauda, koks gydymas jam buvo taikytas iki šiol, taip ir profesionalas, tarkim, pardavinėjantis kompiuterius, neturėtų pradėti pardavimo pokalbio nuo to, kiek daug ir kokios įvairios įrangos jo kompanija gali pasiūlyti (ir dar už kokią begėdiškai žemą kainą). Į klientą orientuotas vadybininkas, prieš suformuluodamas pasiūlymą, turėtų išsiaiškinti, kokie darbai bus vykdomi planuojamu įsigyti kompiuteriu, kokia programinė įranga turėtų būti instaliuota, su kokia išorine įranga jis turi būti suderintas, kiek žmonių naudosis šiuo kompiuteriu, kas prižiūrės įrenginių darbą ir pan.
Todėl nenuostabu, kad geriausius rezultatus pasiekia tie vadybininkai, kurie galvoja ne apie pardavimą, o apie klientą, su kuriuo turi reikalų.
Jei esate pardavėjas, artimiausio susitikimo su klientu metu pamėginkite paskaičiuoti – kiek laiko kalbate jūs ir kokią pokalbio dalį jūs paliekate savo klientui. Jei santykis 70 proc. prie 30 proc. – jums reikėtų susimąstyti. Profesionalas bendraudamas su klientu, galvoja ne „ką dar tokio jam turėčiau pasakyti, kad jis pagaliau pasiduotų“, o ką aš dar turėčiau išsiaiškinti, kad galėčiau susidaryti pilnesnį vaizdą apie tai, ko jam reikia“.
Visai nebūtina pažerti klientui dešimtis įvairiausių produkto charakteristikų, pakaktų informuoti apie tas produkto savybes, kurios yra esminės jo poreikių patenkinimui.
Jei siekiate profesinio meistriškumo aukštumų, turėtumėte pamiršti žargoną, kuris natūralus ir įprastas kolegų ratelyje. Į klientą orientuotas pardavėjas niekada nekalbės su klientu tik kompiuterių specialistui suprantamu slengu. Pirkėjas turi pilną moralinę teisę ne mėginti suprasti jus, o tikėtis, kad jūs mėginsite suprasti jį ir jam paaiškinti viską žmonių kalba. Juk jis atėjo į jūsų saloną, jis atsinešė pinigus, kuriuos yra apsisprendęs išleisti ir tik nuo jūsų priklauso, kur jis išleis tuos pinigus – jūsų ar jūsų konkurentų salone.
Nederėtų pamiršti, kad atėjęs į saloną pirkėjas atsineša su savimi rūpestį – „Aš noriu įsigyti kažką, kas leis man išspręsti tai ir tai... ir aš pasiruošęs sumokėti.“ Vietoj to, kad pasiraitoti rankoves ir imtis darbo – mes prifarširuojame jo smegenis dar visa eile galvosūkių („ar man iš tiesų reikalingi tie hercai ir kilobaitai, tokia skiriamoji geba ir tiek operatyvios atminties?!“) ir dar paimame už tai pinigus.
Galiausiai pirkėjas moka pinigus ne už konkretų daiktą, o už galimybę patenkinti vienus ar kitus poreikius. Todėl, nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti ir paradoksalu, klientas mieliau pirks ne pas tą pardavėją, kuris labiau išmano parduodamą produktą, o pas tą, kuris daugiau dėmesio ir pastangų skiria tam, kad išaiškinti (o gal ir padėti pačiam pirkėjui išsiaiškinti), ko gi jam iš tiktųjų reikia: – kompiuterio-kalkuliatoriaus, kompiuterio-interjero detalės, kompiuterio-žaisliuko, kompiuterio-muzikinio grotuvo ar kompiuterio-kažko kito.
Geras pardavėjas – ne tas, kuris sugeba parduoti, geras pardavėjas yra tas, pas kurį pirkėjas grįžta dar ir dar kartą.
Pagaliau, agresyvus pardavimas yra ne tik kad mažai rezultatyvus, bet dar ir žiauriai sekinantis užsiėmimas. Ir žmonės, kurie yra paragavę pardavėjo duonos ir verčiau pasirinko kitą veiklos sritį, tai tikrai nebūtų padarę, jei žinotų, kad pardavimas gali būti visiškai kitoks, t,y., orientuotas į klientą ir todėl galintis suteikti net ir moralinį pasitenkinimą.

Comments are closed.

    Autorius

    Vitoldas Masalskis - psichologas, koučingo specialistas, Online koučingo mokyklos vadovas.

    Kategorijos

    All
    Akių Judesių Raktai.
    Alegorinės Istorijos.
    Apsišaukėlio Sindromas.
    Asmenybės Dalys.
    Asmenybės Tipai.
    Asociacija Ir Disociacija.
    Baimės.
    Balanso Ratas.
    ChatGPT Ir Koučingas.
    Darbo Ir Gyvenimo Balansas.
    Dekarto Kvadrato Metodas.
    Disnejaus Kurybiskumo Strategija.
    Eriksoninė Hipnozė.
    Geštalto Terapija.
    Grįžtamasis Ryšys.
    GROW Modelis.
    IKIGAI Modelis Koučinge.
    Inkarai Ir Inkaravimas.
    Įsitikinimai.
    Kalbos Fokusai.
    Karpmano Trikampis.
    Klausimai Koučinge.
    Klientų Aptarnavimas.
    Kognityvinė Elgesio Terapija.
    Komandinis Koučingas.
    Konfliktai Ir Jų Sprendimas.
    Koučingas Kaip Profesija.
    Koučingas Pardavimuose.
    Koučingo Atsiradimo Istorija
    Koučingo Samprata.
    Koučingo Sesija.
    Koučingo Specialisto Kompetencijos.
    Koučingo Specializacijos.
    Koučingo Technikos.
    Laimė.
    Life Koučingas.
    Mastermind Grupės.
    Metaprogramos.
    Mokymas.
    Motyvacija.
    Naujasis NLP Kodas.
    Neurologiniai Lygiai.
    NLP
    NLP Technikos.
    Organizacijos Gyvavimo Ciklas.
    Pardavimai.
    Pareto Dėsnis - 20/80.
    Pastangos Ir Rezultatai.
    Perprasminimas.
    Psichoterapija.
    Savikoučingas.
    SMARTEF
    SPIN
    Spiralinė Dinamika.
    Sprendimų Priėmimas.
    Susirinkimai.
    Telemarketingas.
    Tikėjimas.
    Tikslai.
    Transakcine Analize.
    Transas.
    Trys Suvokimo Pozicijos.
    Vadyba.
    Vidinis žaidimas.
    Vieša Kalba.
    Zaidimas "Mafija".

    Archyvas

    November 2025
    October 2025
    September 2025
    August 2025
    July 2025
    June 2025
    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    August 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017

Online koučingo mokykla.
​I-Profesionalus koučingo specialistas.
II-Koučingas darbui ir gyvenimui.
III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui.
Laisvo klausytojo planas.
​
Paskaitos, demo sesijos, pratybos.


​Nori sužinoti naujienas pirmas?
Prenumeruok naujienlaiškį!

2025 - Koučingo paslaugų centras
+370 676 11 433 [email protected]
  • Pradžia
    • Vitoldas Masalskis
    • Kontaktai ir rekvizitai
  • Veikla
    • Koučingo sesijos
    • Online koučingo mokykla
    • Laisvo klausytojo planas
    • FB-Online koučingo mokyklos grupė
    • FB-Koučingo praktika. Sesijos nemokamai
    • FB-Koučingo Lietuvoje grupė
    • FB-Koučingo specialistai
  • Online koučingo mokykla
    • Online koučingo mokykla
    • I-Profesionalus koučingo specialistas
    • II-Koučingas darbui ir gyvenimui
    • III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui
    • Mokymų temos
    • Dėstytojai
    • Laisvo klausytojo planas
  • Mokymų kalendorius
  • Resursai
    • Straipsniai-LT
    • PDF knygos
    • Demo sesijos (LT, EN, RU)
    • Video (LT EN RU)
    • Youtube kanalas