Koucingo paslaugu centras
  • Pradžia
    • Vitoldas Masalskis
    • Kontaktai ir rekvizitai
  • Veikla
    • Koučingo sesijos
    • Online koučingo mokykla
    • Laisvo klausytojo planas
    • FB-Online koučingo mokyklos grupė
    • FB-Koučingo praktika. Sesijos nemokamai
    • FB-Koučingo Lietuvoje grupė
    • FB-Koučingo specialistai
  • Online koučingo mokykla
    • Online koučingo mokykla
    • I-Profesionalus koučingo specialistas
    • II-Koučingas darbui ir gyvenimui
    • III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui
    • Mokymų temos
    • Dėstytojai
    • Laisvo klausytojo planas
  • Mokymų kalendorius
  • Resursai
    • Straipsniai-LT
    • PDF knygos
    • Demo sesijos (LT, EN, RU)
    • Video (LT EN RU)
    • Youtube kanalas

Kaip išmokti parduoti.

13/3/2022

 
Picture
Gerais pardavėjais ne gimstama, o tampama. Pasirinkus pardavimo vadybininko karjerą, tenka susitaikyti su tuo, jog mokytis teks ne tik profesinės pardavėjo karjeros pradžioje, bet nuolatos diena po dienos, metai po metų. Blogiausia mintis, kuri gali ateiti pardavėjui į galvą, yra mintis, kad jis jau viską žino ir moka. Nors tai taikytina bet kuriai profesijai.
Tad ko ir kaip reikėtų mokytis pardavimo vadybininkui?
 
Žinios apie parduodamus produktus ir paslaugas.
Pirmiausia reikėtų gerai išmanyti parduodamus produktus ir paslaugas. Liūdna stebėti situaciją, kai pirkėjas apie produktą išmano daugiau negu pats pardavėjas. Reikėtų žinoti ne tik produkto savybes, bet ir tai, kokių pirkėjo poreikių tenkinimui jos galėtų pasitarnauti. Taip pat vadybininkas turėtų nusimanyti ne tik apie produkto privalumus palyginus su ankstesnėmis jo modifikacijomis, konkurentų siūlomais analogais, bet ir su parduodamo produkto trūkumais. Tai padėtų iš anksto pasiruošti galimiems potencialių pirkėjų prieštaravimams ir jų neutralizavimui. Tai yra kur kas lengviau padaryti, jei jums patinka ta sritis, kurioje jūs dirbate. Domėtis ir gilintis į tai, kas tau yra neįdomu – rimtas iššūkis.

Žinios apie konkurentus.
Kita sritis, kurioje turėtų nusimanyti vadybininkas yra konkurentai. Juos vadybininkas turėtų pažinoti taip pat gerai kaip ir savo kompaniją. Reikėtų žinoti, kuo konkurentai yra pranašesni ir kuo silpnesni. Vadybininkai turėtų būti susipažinę su konkurentų kainų politika ir taikomų nuolaidų sistema, akcijomis. Apie konkurentus galima nemažai sužinoti ne tik pasiguglinus. Apie tai gali daug papasakoti patys klientai. Pagaliau kartas nuo karto ir pačiam užsukti į konkurentų prekybos centrą būtų naudinga. Dalykinėje literatūroje galima rasti nemažai pavyzdžių apie tai, kaip daugelis žinomų kompanijų skiepijo savo darbuotojams požiūrį, kad geriausi mokytojai yra konkurentai.
 
Žinios apie klientus.
Pagrindiniai aktyvių pardavimų vadybininko uždaviniai yra – surasti klientus, parduoti jiems produktą ar suteikti paslaugą ir išsaugoti, t.y., „prisirišti“ juos prie savęs. Vadybininkas gauna atlyginimą ne už tai, kad pardavinėja, bet už tai, kad parduoda. Tai nesunkiai įgyvendinama, jei vadybininkas žino, kas yra jo klientai, kokie yra jų dominuojantys pirkimo motyvai, kaip yra priimami sprendimai pirkti, kokie išoriniai ir vidiniai faktoriai lemia šiuos sprendimus. Jei aš dirbu B2B segmente man tikrai praverstų informacija apie įmones, jei mano klientai fiziniai asmenys, labai praverstų kartas nuo karto pažvelgti į savo parduodamus produktus būtent kliento akimis.
 
Psichologijos žinios ir įgūdžiai.
Remiantis ne vienų metų patirtimi turiu pasakyti, kad psichologinės pardavėjo kompetencijos yra bene svarbiausia jo profesionalumo sudedamoji dalis. Psichologinės žinios jam padėtų pažinti įvairius pirkėjų elgesio tipus ir prisitaikyti prie jų. Vadybininkas turėtų žinoti, kaip efektyviai organizuoti komunikaciją su klientu. Tačiau žinių apie bendravimo ypatumus nepakanka. Nepakanka vien žinoti, kad prieš pristatant produktą reikia išsiaiškinti kliento poreikius, būtina ir sugebėti tai padaryti konkrečioje situacijoje.
Kaip vadybininkui viso to išmokti?
 
Literatūros šaltiniai, techninė dokumentacija, internetas.
Įmonėje visuomet yra produktų ir paslaugų aprašymai. Bėda tik tame, kad amžinai nėra laiko prie viso to prisėsti ir įsigilinti. Tačiau gal geriau skirti kas dieną bent po pusvalandį šiam nuobodžiam užsiėmimui, negu kaisti iš gėdos, kai klientas užduoda elementarų klausimą, o jūs nežinote kaip jam atsakyti. Daug vertingos informacijos galima rasti internete – tiek apie produktus (gamintojų svetainės), tiek apie konkurentus, tiek, pagaliau ir apie klientus. Daug informacijos apie konkurentus galite dienraščiuose, specializuotoje verslo spaudoje. Dar vienas neįkainojamas žinių šaltinis yra literatūra. Galima aišku mokytis klaidų ir bandymų būdu – tik ar nepaprasčiau ir nepigiau mokytis iš svetimų klaidų?
 
Bendradarbių ir tiesioginio vadovo pagalba.
Pagaliau tiek seniau dirbantys kolegos, tiek jūsų tiesioginis vadovas taip pat galėtų suteikti nemažai vertingų žinių, tik mokėkite to jų tinkamai paprašyti. O kartais net nebūtina ir prašyti, - pastebėkite kaip vienoje ar kitoje situacijoje su klientais bendrauja jūsų kolegos, kuriuos jūs laikote savo autoritetais; kaip jie užduoda kausimus, kaip reaguoja į klientų prieštaravimus, kaip bendrauja su klientais telefonu.
 
Mokymo kursai ir seminarai.
Nepraranda savo vertingumo ir tokia tradicinė mokymosi forma kaip įvairūs kursai ir seminarai. Jų vertingumas yra tame, jog jie ne tik suteikia tam tikrų žinių, ne tik padeda susisteminti jūsų jau turimą patyrimą, bet padeda įvaldyti ir tam tikrus, būtinus jūsų veiklai įgūdžius. Pagaliau seminarų metu turite puikią progą „išlipti iš savo smėlio dėžės“ ir pasidairyti „kuo kvėpuoja“ jūsų kolegos kitose kompanijose.
 
Pats sau mokytojas ir konsultantas.
Pagaliau daug ko pasimokyti galite ir pats iš savęs. Aišku jei vadovausitės tam tikrais principais. Vienas iš šių principų yra refleksija. Daugelis žino, kad norint sėkmingai pravesti pardavimo derybas su potencialiu pirkėju, būtina pasiruošti joms, t.y., susiplanuoti ką, kada ir kaip sakysite, kokius prieštaravimus jums gali išsakyti potencialus klientas, kaip jus mėginsite tuos prieštaravimus neutralizuoti. Tačiau kur kas svarbiau yra tai, ką jūs darote po pardavimo pokalbio. Viskas priklauso nuo pardavimo pokalbio rezultatų,- gūžtelsite pečiais. Jei pavyko parduoti – džiaukis ir nėra ko sukti sau galvos, jei „nenuskilo“ – numok ranka, pasiseks kitą kartą. O kitą kartą – vėl beliks pasikliauti sėkme ir atsitiktinumu. Refleksijos principas sako – analizuok, tai kas įvyko. Svarbu ne tik planuoti įvykius, bet ir reflektuoti, kiek realiai pavyko įgyvendinti savo planus. Pavyzdžiui, kaip dešimties balų skalėje jus įvertintumėte ką tik įvykusį pokalbį su klientu? Tarkim įvertinate septyniais balais. Užduokite sau tokius klausimus. Kodėl šį pokalbį vertinu net septyniais balais? Kodėl šį pokalbį vertinu tik septyniais balais? Atsakydami į pirmą klausimą, išsiaiškinsite pats sau kokių pardavimo technikų dėka sėkmingai artėjote prie tikslo. Atsakydami į antrą klausimą, sukonkretinsite spragas žiniose ir įgūdžiuose, kurios sukliudė jums pasiekti numatytų tikslų. Tai bus geras pagrindas ruošiantis kitam susitikimui su klientu.

Comments are closed.

    Autorius

    Vitoldas Masalskis - psichologas, koučingo specialistas, Online koučingo mokyklos vadovas.

    Kategorijos

    All
    Akių Judesių Raktai.
    Alegorinės Istorijos.
    Apsišaukėlio Sindromas.
    Asmenybės Dalys.
    Asmenybės Tipai.
    Asociacija Ir Disociacija.
    Baimės.
    Balanso Ratas.
    ChatGPT Ir Koučingas.
    Darbo Ir Gyvenimo Balansas.
    Dekarto Kvadrato Metodas.
    Disnejaus Kurybiskumo Strategija.
    Eriksoninė Hipnozė.
    Geštalto Terapija.
    Grįžtamasis Ryšys.
    GROW Modelis.
    IKIGAI Modelis Koučinge.
    Inkarai Ir Inkaravimas.
    Įsitikinimai.
    Kalbos Fokusai.
    Karpmano Trikampis.
    Klausimai Koučinge.
    Klientų Aptarnavimas.
    Kognityvinė Elgesio Terapija.
    Komandinis Koučingas.
    Konfliktai Ir Jų Sprendimas.
    Koučingas Kaip Profesija.
    Koučingas Pardavimuose.
    Koučingo Atsiradimo Istorija
    Koučingo Samprata.
    Koučingo Sesija.
    Koučingo Specialisto Kompetencijos.
    Koučingo Specializacijos.
    Koučingo Technikos.
    Laimė.
    Life Koučingas.
    Mastermind Grupės.
    Metaprogramos.
    Mokymas.
    Motyvacija.
    Naujasis NLP Kodas.
    Neurologiniai Lygiai.
    NLP
    NLP Technikos.
    Organizacijos Gyvavimo Ciklas.
    Pardavimai.
    Pareto Dėsnis - 20/80.
    Pastangos Ir Rezultatai.
    Perprasminimas.
    Psichoterapija.
    Savikoučingas.
    SMARTEF
    SPIN
    Spiralinė Dinamika.
    Sprendimų Priėmimas.
    Susirinkimai.
    Telemarketingas.
    Tikėjimas.
    Tikslai.
    Transakcine Analize.
    Transas.
    Trys Suvokimo Pozicijos.
    Vadyba.
    Vidinis žaidimas.
    Vieša Kalba.
    Zaidimas "Mafija".

    Archyvas

    November 2025
    October 2025
    September 2025
    August 2025
    July 2025
    June 2025
    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    August 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017

Online koučingo mokykla.
​I-Profesionalus koučingo specialistas.
II-Koučingas darbui ir gyvenimui.
III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui.
Laisvo klausytojo planas.
​
Paskaitos, demo sesijos, pratybos.


​Nori sužinoti naujienas pirmas?
Prenumeruok naujienlaiškį!

2025 - Koučingo paslaugų centras
+370 676 11 433 [email protected]
  • Pradžia
    • Vitoldas Masalskis
    • Kontaktai ir rekvizitai
  • Veikla
    • Koučingo sesijos
    • Online koučingo mokykla
    • Laisvo klausytojo planas
    • FB-Online koučingo mokyklos grupė
    • FB-Koučingo praktika. Sesijos nemokamai
    • FB-Koučingo Lietuvoje grupė
    • FB-Koučingo specialistai
  • Online koučingo mokykla
    • Online koučingo mokykla
    • I-Profesionalus koučingo specialistas
    • II-Koučingas darbui ir gyvenimui
    • III-Koučingas saviugdai ir tobulėjimui
    • Mokymų temos
    • Dėstytojai
    • Laisvo klausytojo planas
  • Mokymų kalendorius
  • Resursai
    • Straipsniai-LT
    • PDF knygos
    • Demo sesijos (LT, EN, RU)
    • Video (LT EN RU)
    • Youtube kanalas