Viena iš tokio neįtikėtino „Mafijos“ populiarumo priežasčių yra jos „atviras kodas“. Tai reiškia, kad žaidimas turėdamas labai paprastą bazinę siužetinę liniją leidžia sukurti begalę įvairiausių versijų ir variantų. Žaidimo versijos tarpusavyje skiriasi taisyklių, kuriomis yra vadovaujamasi žaidžiant, rinkiniu. Toliau bus pristatytos pačios populiariausios versijos. Žaidimas be vedančiojo „Mafiją“ galima žaisti ir be vedančiojo. Vienas iš dalyvių visiems žaidėjams išdalina kortas, popieriaus lapelius ir tušinukus. Po to, kai kiekvienas susipažįsta su savo korta, visi užsimerkia. Kortas dalinęs žaidėjas pradeda garsiai skaičiuoti, tarkim iki penkiolikos. Skaičiuojant nuo penkių iki dešimties, tie kas gavo mafijos kortas, „pabunda“, atsimerkia ir susipažįsta vieni su kitais. Dienos fazė vyksta pagal tas pačias taisykles, kaip ir tradicinis žaidimas. Naktį vietoj to, kad užmigti, žaidėjai rašo raštelius. Miestiečiai rašo žodį „sąžiningas“. Mafijozi rašo vardą to žaidėjo, kurį pasirenka auka. Visi rašteliai surenkami ir perskaitomi. Visi mafijos klano nariai turi parašyti tą patį vardą. Jeigu jų nuomonė išsiskiria, tai reiškia, kad mafija prašovė. Jei lieka žaidime tik vienas mafijozi, nuosprendžio paskelbimui pakanka tik jo balso.
Žaidimas tęsiasi iki visiškos vienos iš komandų pergalės. Rašimo reikmenys turi būti vienodi visiems žaidėjams, kad nebūtų galimybės pagal raštą atskirti, kas yra kas. Žaidimas aklai Šis varinatas yra labiau tinkamas pažengusiems žaidėjams. Žaidimo metu „išbalsuotieji“ neatskleidžia savo statuso. Tai gerokai apsunkina miestiečiams galimybę išsiaiškinti mafijos atstovus. Čia nėra galimybės gauti atgalinio ryšio apie savo sprendimų teisingumą „išbalsuojant“ vieną ar kitą žaidėją. Taip pat nėra galimybės apskaičiuoti, kas balsuoja prieš mafijos klaną, o kas metodiškai „neutralizuoja“ miestiečius. Jei yra žaidžiama be vedančiojo, tai pagal raštelius galima nustatyti, kiek liko mafijozi žaidime ir tokiu būdu nustatyti, kuriai komandai priklausė išvakarėse „nužudytas žaidėjas“. Kad išsaugoti intrigą, galima padaryti taip, kad „linčiuojami“ būtų ne vienas, bet, tarkim, du ar trys žaidėjai. Šis variantas turi prasmę, jei žaidime dalyvauja daug žaidėjų. Jei žaidžiama su vedančiuoju, tai daroma kaip paprastai: viena para – vienas „pašalintasis“. Kaip mafijos nebelieka, vedantysis apie tai praneša. Iki tol jis neturi teisės sakyti žaidėjams, kiek mafijozi dar liko žaidime. Tik pasibaigus žaidimui, pasitraukę iš rato žaidėjai gali atskleisti savo faktinį statusą. Ekspres variantas Ko gero, tai psichologiškai sudėtingiausias, dramatiškiausias ir emocianaliausias „Mafijos“ variantas. Vedantysis šiame „Mafijos“ variante yra nereikalingas. Žaidžia trys žaidėjai. Dalinamos trys kortos. Viena iš kortų yra juoda, dvi – raudonos. Žaidžiama tik vieną raundą. To pakanka, kad išsiaiškinti, kas yra kas. Žaidėjai patys nusprendžia, kiek ilgai vyks aptarimas. Kartais yra žaidžiama ir dviese. Tuomet padalijamos trys kortos. Trečioji neatidengta dedama ant stalo. Žaidėjai turi išsiaiškinti ar juodoji korta – pas kitą žaidėją ar guli apversta ant stalo. Bet tenka pripažinti, kad žaidimas dviese nėra emocianaliai įtraukiantis kaip žaidžiant didesniam žaidėjų skaičiui. Ekspres variante labai patogu taikyti taškų skaičiavimo sistemą. Taškų priskirimas esant trims žaidėjams. Miestietis teisingai nustatė – +1 taškas. Miestietis suklydo – -1 taškas. Mafijozi visiškai išsisuko nuo kaltinimo – +1 taškas. Mafijozi vienas apkaltino – 0 taškų. Mafijozi du apkaltino – -1 taškas. Trišalis žaidimas Esant dideliam žaidėjų skaičiui kad suteikti žaidimui dinamiškumo galima į žaidimą įvesti dvi kriminalines grupuotes – pavyzdžiui, mafiją ir jakudzas. Tokiu būdu, kad „nusikaltėlių“ komanda galėtų laimėti, ji turi eliminuoti ne tik taikius miestiečius, bet ir savo „konkurentus“. Esant trišaliam žaidimui žaidėjų santykis maždaug turėtų būti toks – miestiečiai / mafija / jakudza – 10 / 2 / 2. Naktį vedantysis duoda komandą pirmiausia pabusti vienai nusikaltėlių grupuotei. Ji nurodo vedančiajam savo auką. Po to analogiškai viskas vyksta su kita nusikaltėlių grupuote. Jeigu abi grupuotės pasirinko vieną ir tą pačią auką, tai Miestas praranda tik vieną asmenį. Slaptasis balsavimas Tai dar vienas būdas apsunkinti žaidimą. Dažnai žaidėjai mėgina išsiaiškinti mafiją vadovaudamiesi loginiu išskaičiavimu pagal tai, kas už ką balsavo ir kas buvo „nuteistasis“. Čia daroma prielaida, kad mafija neturėtų balsuoti prieš saviškius, o turėtų visokiais būdais stengtis išeliminuoti miestiečius. Slaptas balsavimas, kai žaidėjai ant lapelių rašo kandidatus „išbalsavimui“ ir perduoda juos vedančiajam, eliminuoja loginio išskaičiavimo galimybę ir palieka tik psichologinį žaidimo aspektą. Savo sprendimuose miestiečiai gali remtis tik savo intuicija ir analizuodami aplinkinių elgesį ir reakcijas, bet ne realius veiksmus. Apeliacija Šiame žaidimo variante, jei dieną buvo išbalsuotas miestietis, tai sekančio aptarimo metu kandidatai išbalsavimui renkami tik iš tų žaidėjų, kurie balsavo prieš išbalsuotąjį. Pirmąją žaidimo dieną ir po mafijozi išbalsavimo galima balsuoti už bet kurį žaidėją. Iš vienos pusės „Apeliacija“ palengvina miestiečiams galimybę pagauti nusikaltėlius, tačiau ir nusikaltėliai turi galimybę suvedžioti miestiečius, įtikindami juos balsuoti prieš ką nors, o patys svarbiausiu momentu likdami šešėlyje. Žaidimas su deputatu Šiame žaidimo variante nėra dienos išbalsavimo tradicine prasme. Dieną renkamas deputatas, kuris pats vienas priima sprendimą, kas iš aptariamų kandidatūrų bus eliminuotas iš žaidimo. Deputatas išrenkamas vienai dienai. Taisyklės nedraudžia tą patį žaidėją išrinkti deputatu ir kelis kartus to paties žaidimo metu. Renkant deputatą miestiečiai, žinoma, rizikuoja, kad gali būti išrinktas ir nusikaltėlių atstovas. Tačiau mafija lygiai taip pat rizikuoja išsiduoti žudydama taikius miesto gyventojus. Šūvis vienu metu Šiame žaidimo variante mafija neturi galimybės naktį aptarinėti, kas būtent iš miestiečių taps auka. Vedantysis ratu eilės tvarka garsiai sako visų žaidėjų vardus, o mafija turi vienu metu parodyti judesį, demonstruojantį šūvį į vieną kažkurį žaidėją. Jei nebuvo iššauta į tą patį žaidėją vienu metu, tai ryte vedantysis praneša, kad mafija prašovė pro šalį. Šis variantas gerokai apsunkina žaidimą mafijai. Šiuo atveju mafijai kažkaip reikia dienos metu susitarti tarpusavyje, kas bus nakties auka ir padaryti tai nepastebint miestiečiams, nes jų susižvalgymus ir užuominas gali pastebėti akylesnis žaidėjas. Čia mafijai svarbu, kad jos tarpe būtų autoritetingas žaidėjas, lyderis, kuris gali nukreipti savo komandos draugų pastangas. Na o miestiečiams, savo ruožtu, tenka atidžiai stebėti aplinkinius – nes nusikaltėliai gali bet kuriuo momentu išsiduoti neatsargiu žodžiu ar žvilgsniu. Demokratija Šiame variante miesto gyventojai vienos dienos metu gali išbalsuoti ne vieną, bet kelis įtariamuosius. Šis variantas taikytinas tuo atveju, jei žaidime dalyvauja daug žaidėjų, nes priešingu atveju žaidimas pasibaigs labai greitai. „Demokratija“ taip pat žaidžiama tuomet, kai žaidžaima „aklai“ be vedančiojo. Tuomet yra galimybė apsunkinti žaidėjams nustatyto dieną išbalsuoto žaidėjo statusą. Atliekama korta Kortų kaladėje viena korta daugiau negu yra žaidėjų.Kai visos kortos išdalinamos likusioji korta pašalinama iš žaidimo. Tokiu būdu lieka neaišku, kuris iš personažų nedalyvauja žaidime. Šiame žaidimo variante reikia žiūrėti, kad neliktų mažiau negu du mafijozi. Vardas krauju Šioje žaidimo versijoje po to, kai žaidėjas paskelbiamas „nužudytu“ jis pasako įtariamojo žmogžudžio vardą. Jo balsas užskaitomas esant galutiniam balsavimui. Įtariamą žudiką nėra privaloma nurodyti. Taip pat negalima nurodyti įtariamojo, kai žaidime lieka trys žmonės. Miesto meras Šioje versijoje žaidėjai pirmąją dieną renka miesto merą. Išbalsavimo metu mero balsas prilyginamas dviem paprastiesiems balsams. Jeigu meras buvo nužudytas mafijos arba išbalsuotas, tai kitą dieną renkamas naujas meras. Tuo tarpu jei renkant merą nei vienas kandidatas neįgijo persvarą, rinkimai perkeliami į kitą dieną. Akloji mafija Ši žaidimo modifikacija tinka tik labiau patyrusiems žaidėjams. Be to šioje modifikacijoje negalima žaisti be vedančiojo. Mafija būtent dieną slaptais ženklais priima sprendimą, kas bus ateinančią naktį auka. Pabunda mafija tik pirmąją naktį. Tada vedantysis jiems leidžia susipažinti ir susitarti (taip pat tik ženklų pagalba) apie savo veiklos planus. Per visas kitas naktis mafija neatsimerkia ir veikia aklai. Tai atliekama tokiu būdu, kad vedantysis pasako visų žaidėjų vardus eilės tvarka ir mafija pakelia ranką tuo metu, kai yra pavadinama auka. Kiekvienas mafijozi gali balsuoti tik už vieną žmogų ir vieną kartą per vieną naktį. Nužudytuoju tampa tas žaidėjas, už kurį prabalsavo daugiasia nusikaltėlių. Jei nusikaltėlių balsai tarp dviejų aukų pasiskirstė vienodai, tai skaitoma, kad žmogžudystė neįvyko. Comments are closed.
|
AutoriusVitoldas Masalskis, psichologas, koučingo ir NLP specialistas. Kategorijos
All
Archyvas
December 2019
|